Przepraszam ale z braku czasu zdjęcia wystawię w ciągu tygodnia.
Model 2004 - 2006r.
III właściciel ( I wł.od 0-160 tys.km; II wł.160-170 tys.; III wł.od 170-do teraz)
kupiony w polskim salonie
książka serwisowa z wszystkimi wpisami + faktury
instrukcja obsługi po polsku
bezwypadkowy
żaden element niemalowany
ostatni rok produkcji tego modelu – jest dopracowany
WYPOSAŻENIE: ( wersja wyposażeniowa: Black Edition )
Manualna!!! skrzynia biegów 5. biegowa
LPG sekwencja – ELPIGAZ STELLA- najnowsza generacja koszt 4tys./5 lat gwarancji ( montaż gazu - przebieg 173tys. )
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Nawiewy klimatyzacji na tył w słupkach środkowych oraz z dołu
Tempomat - układ automatycznej kontroli prędkości
ABS – zapobieganie blokowaniu kół podczas hamowania
DSTC - system dynamicznej kontroli trakcji
AIRBAG 8 sztuk
WHIPS - ochrona przed urazami kręgosłupa
SIPS-ochrona w przyp. zderzenia bocznego
Kontrolowane strefy zgniotu
Termometr zewnętrzny
Radio High Performance + CD (8 głośników)
Zmieniarka oryginał na 10 CD w bagażniku
Kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem audio, telefonu i tempomatu
Kierownica skórzana
Telefon przód + słuchawka tył
Parktronic: czujnik odległości przy parkowaniu - tył
Czujnik deszczu
Alarm z funkcją dozoru wnętrza
Kluczyk z pilotem do zamka centralnego
Immobilizer
Bagażnik otwierany z pilota
AQS - System poprawy jakości powietrza w kabinie
Dywaniki – wykładziny welurowe oryginał w beżu
Dodatkowo mata bagażnika z polietylenu
Elektryczne szyby przód i tył
Lusterka boczne regulowane elektrycznie
Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
Lusterka zewnętrzne ogrzewane
Nowe felgi aluminiowe "16
Nowe letnie ogumienie 215/55/R16 (Vredestein)
Nowe zimowe ogumienie 205/60/R16 ( Nokian)
Filtr kabinowy przeciwpyłkowy z aktywnym węglem
Gniazdka do podłączenia słuchawek - tył
Fotele przednie z regulacją lędźwiową i wysokości
Gniazdo 12V przy fotelach pasażerów
Zestaw wskaźników CHRONO
Światła przeciwmgielne
Wykończenie wnętrza – aluminium a nie kiczowate drewno - subiektywna ocena
Wspomaganie układu kierowniczego
Uchwyty na kubki z przodu
Klimatyzowany schowek
Układ oczyszczania lamp przednich – wycieraczki + spryskiwacze
Trzecie światło STOP
Tylne oparcie składane, dzielone
Tapicerka skórzana - jasny beż
Ogrzewanie foteli przednich dwustopniowe
Przedni podłokietnik
Tylny podłokietnik
Tylne zagłówki
Fotochromatyczne, przyciemniające się lusterko wsteczne
Podświetlane lusterka do makijażu w osłonkach przeciwsłonecznych
Oświetlenie asekuracyjne HOME SAFE na dojście do domu z pilota
Pirotechniczne pasy bezpieczeństwa
Wlew gazu pod klapką paliwa
Listwy boczne w kolorze nadwozia
Lampy ksenonowe – barwa 6000K
Boczne światła obrysowe białe – led
Postojówki białe - led
Lampki do czytania – przód/tył
Koło zapasowe dojazdowe wąskie 155/85 R18 w pokrowcu
Komputer pokładowy
Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
Lakier metalik
2 komplety kluczyków
Suchy silnik, sucha skrzynia biegów, sucha turbina
Wszystkie funkcje, wyposażenie, sprawne 100%
GWARANCJA BEZSZKODOWOŚCI !!! Daję gwarancję, iż żadna część samochodu nie nosi jakichkolwiek śladów napraw blacharskich i lakierniczych
Zapraszam oczywiście z miernikiem lakieru
Samochód zadbany, siedzenia jak nowe (przebieg autentyczny)
Nigdy w środku nie było palone
Podczas jazdy zachowuje się wzorowo
Bardzo wygodne auto – nasz rekord 31h w podróży
Piękna szwedzka niezawodna limuzyna, po liftingu poprawiającym grill, lusterka i tył samochodu, niesamowicie wygodny i komfortowy. Użytkowany przeze mnie od 3lat, NIE WYMAGA NAJMNIEJSZEGO WKŁADU FINANSOWEGO !!!
Samochód posiada instalację gazową wartą 4 000 zł dzięki czemu nakarmienie 210 KM mocy jest naprawdę tanie !!! Spalanie LPG ok. 10 l/100km w trasie czyli ok 23zł !!! ( w cyklu miejskim nie wiem, ponieważ nie jeżdżę)
Zgadzam się na oględziny w dowolnym wybranym przez Państwa serwisie samochodowym na Państwa koszt
Oferuję przejażdżkę nawet do 100 km by wykazać niedowiarkom że auto o mocy 210km spali tylko10 litrów gazu a nawet9,7L/100. GRATISY:
Auto jest na firmę także nie żałowaliśmy mu bardzo dobrych części z najwyższej półki lub oryginałów.
Samochód kupiony był na co najmniej 5 lat , szukałem tego egzemplarza 6 miesięcy, w całej Polsce były jedynie 2, które spełniały moje oczekiwania a wybrałem po prostu czarnego, drugi był granatowy.
Volvo sprzedajemy tylko dlatego,że urodził nam się niespodziewanie synek i wózek z bagażami niestety nie mieści się do bagażnika. Stąd tyle nowych dodatków w aucie - na sprzedaż ludzie to zabierają a montują byle jakie opony, felgi itp.Jest możliwość zamiany na XC 90 z manualną 6.biegową skrzynią biegów i 2.5T. (benzyna lub gaz)
Ostatnio zrobione zostało :
- kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem marki LUK - 950zł
- przy okazji oryginalne simeringi Volvo od strony wałka sprzęgłowego i wału korbowego - chociaż było sucho ale uważam, że takie rzeczy robi się profilaktycznie, gdyż skrzynia i tak musiała być wyjęta - 170zł ( simeringi tylko oryginały)
- poduszki skrzyni biegów - dolną i górną ( marki Lemforder - 320zł)
- przewód odmy - pocił się, ( 100zł)
- tarcze hamulcowe przednie Brembo + klocki Ferodo ( 360 zł + 170zł )
O moim pedantyzmie co do volviny świadczy to,że wymienione płyny: chłodniczy, hamulcowy, wspomagania są oryginalne Volvo. Olej wlewany od nowości to Castrol 0w30 o specyfikacji A5, nie ma z nim żadnych problemów a i turbina dostaje odpowiednie smarowanie, taki olej zaleca producent. Jest bardzo rzadki i gdyby był jakikolwiek wyciek to niestety zaraz by to wyszło na jaw. W moim mieście nawet w sklepach nie mają takiego oleju. Koszt wymiany 6 litrów to około 250zł ale praca za to bajka - ten egzemplarz s80 ma niesamowicie lekką pracę i przyjemne dla ucha brzmienie 5.cylindrówki z turbo.
W zimę dzięki takiemu olejowi silnik nie ma żadnych problemów z rozruchem i ma lekką pracę. Mam porównanie, bo poprzednik (moje wcześniejsze volvo s80) bez turbo jeździł na 10w40 i to była masakra słuchać pracy silnika. Producent oleju i auta przewidują wymianę co 30000 km ale w tym aucie jest to regularnie robione co 20000km. Przez okres między wymianami silnik pije 1L oleju co też uważam za rewelację, a jeżdżę dynamicznie. Jako, że jestem fanem motoryzacji i świadomym kierowcą turbina nigdy nie jest obciążana jeżeli silnik nie osiągnie temperatury roboczej i przed wyłączeniem zapłonu zawsze czekam co najmniej 30 sekund żeby olej z turbiny sobie odpłynął.
Rozrząd - wymieniony był w ASO przy przebiegu 159tys., czyli jest jeszcze na 100tys.
Co do filtra oleju zawsze wkładam oryginał , natomiast powietrza i kabiny oryginał bądź purflux - uważam że jest lepszy (wg testów) niż oryginał, chociaż tańszy - zmieniane co 20000 podczas zmiany oleju.
Przegląd gazu jest dokonywany co 15tys - regularnie - odbywa się wtedy wymiana obu filtrów gazu - fazy lotnej i ciekłej oraz kalibracja mapy wtrysku + wymiana świec - gdyż jeżeli samochód jest z instalacją gazową świece szybciej się zużywają a co najistotniejsze częstsza wymiana świec oszczędza cewki zapłonowe. Oczywiście posiadam książkę serwisu gazu z wszystkimi wpisami, a gaz był montowany - uważam w najpoważniejszej firmie w regionie a nie u Pana Cześka w stodole. Dzięki temu to pracuje jak należy, nie czuć różnicy mocy na benzynie czy gazie ( montaż gazu przy przebiegu 173tys. ).
Zawsze się śmiałem z opowieści o sprowadzanych autach, że jak Niemiec sprzedawał to płakał a teraz sam stanąłem przed takim dylematem i gdyby nie potrzeba większej ilości miejsca jeszcze kilka lat auto byłoby w naszej rodzinie. I bez żadnej przesady łezka kręci się w oku a dlaczego to Państwo sami zobaczycie i ocenicie jak to auto pięknie pracuje.
Jeżeli znajdziecie Państwo jakikolwiek luz to obiecuję,że od razu opuszczam z ceny w wysokości zakupu części w ASO oraz koszt jej wymiany w ASO ale gwarantuję,że takowej nie ma - zarówno w przedniej jak i tylnej części zawieszenia.
Amortyzatory mają 80% sprawności ( tyle często mają nowe), hamulce tył i przód tip top.
Wszystkie naprawy czy też zalecenia serwisowe są wykonywane jak mówi książka serwisowa - nawet filtr paliwa wymieniony przy 180tys - chociaż jeździ na gazie. Klimatyzacja odgrzybiana regularnie - zmiennymi metodami raz chemicznie innym razem ozonowanie. Nawet oryginalny olej w skrzyni biegów jest zmieniony przy przebiegu 200tys.
Jest jeszcze na wyposażeniu akumulator oryginalny volvo od nowości nie wymieniany w świetnej kondycji - 2 razy do roku - wiosną i jesienią sprawdzam poziom elektrolitu, dolewam wodę destylowaną i doładowuję prostownikiem i w mrozy -30 stopni zero problemów - u nas na Mazurach takie mrozy się zdarzają.
Ludzie którzy kupują ode mnie auto są zawsze ze mną w kontakcie i w przyjacielskich stosunkach. Najczęściej zmieniam auta co 5 lat.
Zapewniam Państwa,że jeżeli auto ma około 200tys przebiegu to takie rzeczy jak sprzęgło czy tarcze hamulcowe będą niebawem do zrobienia a u mnie jest to już zrobione, chociaż już synek był i nieodzowna jest zmiana na większy to nie mógłbym sprzedać komuś niesprawnego auta.
Pewnie można by tu dużo pisać o moim volviaczku bo to oczko w głowie - no teraz już dwa oczka bo jest synek - ale jeżeli macie pytania proszę śmiało dzwonić z przyjemnością odpowiem na wszystkie.
Silnik nie jest myty przed sprzedażą - jestem przeciwnikiem takich operacji.
Wnętrze nie jest pucowane pod sprzedaż - akurat trafiło mi się,że to auto było w posiadaniu czystych ludzi z klasą i jest czyste ale bez przesady.
Nowy właściciel otrzymuje wszystkie faktury, książki serwisowe, instrukcję PL.
Jeżeli Państwo myślicie,że instrukcja jest niepotrzebna to zapytajcie swojego mechanika jaki jest moment dokręcania w Nm świec zapłonowych w Państwa aucie.... ot taki teścik fachowości :)
Nie jestem handlarzem ani handlowcem. Sprzedaję własne auto bardzo starannie wyselekcjonowane spośród innych s80.
Przez pół roku szukaliśmy tego egzemplarza - jeżdżąc w tym czasie Golfem I - o zgrozo.
Mój telefon : 505 [zasłonięte] 713
Pozdrawiam i przepraszam, że tak przynudzałem w opisie.
Krzysztof