Opis książki: W książce opisano obsługę i naprawę samochodów osobowych Volkswagen Golf II, wyposażonych w:· silniki benzynowe, produkowane od sierpnia 1986 roku, o pojemnościach 1,1 dm3 (stosowane również w samochodach VW Polo i Trabant 1,1) oraz 1,3 dm3 (stosowane również w samochodach VW Jetta i Wartburg 1,3) - HZ o mocy 37 kW (gaźnik Solex 1 B 3 lub Weber 32 TLA), MH o mocy 40 kW (gaźnik Pierburg 2 E 2), NU o mocy 37 kW (gaźnik Pierburg 2 E 2), NZ o mocy 40 kW (układ wtryskowy Digijet z katalizatorem), RC o mocy 37 kW (układ wtryskowy Digijet z katalizatorem), SC o mocy 47 kW (układ wtryskowy Digijet bez katalizatora);· silniki wysokoprężne, produkowane od sierpnia 1983 roku, o pojemności 1,6 dm3 (stosowane również w samochodach VW Jetta i VW Passat 82-86) - JP o mocy 40 kW i JR o mocy 51 kW z turbodoładowaniem.Opisy napraw uzupełniono danymi technicznymi i regulacyjnymi, tablicą momentów dokręcania połączeń oraz schematami elektrycznymi.
1. WSTĘP 1.1 DANE TECHNICZNE Opis samochodów Dane identyfikacyjne Charakterystyka techniczna Momenty dokręcania 1.2. INFORMACJE DLA UŻYTKOWNIKA Ogólne wskazówki przeprowadzania napraw Prawidłowe podnoszenie samochodu 2. SILNIKI 1,1 ORAZ 1,3 2.1. DEMONTAŻ SILNIKA Wymontowanie i wmontowanie silnika gaźnikowego Wymontowanie i wmontowanie silnika zasilanego wtryskowo Rozłączanie silnika i skrzyni biegów Ustawianie zawieszenia silnika i skrzyni biegów Rozbiórka silnika Składanie silnika 2.2. GŁOWICA Wymontowanie głowicy z silnika w pojeździe Rozbiórka głowicy Naprawa głowicy Składanie głowicy Zamontowanie głowicy Sprawdzanie popychaczy zaworów Wymiana uszczelki wałka rozrządu 2.3. TŁOKI I KORBOWODY Wymontowanie z silnika Pomiar średnicy cylindrów Sprawdzanie tłoków i korbowodów Składanie tłoka i korbowodu Wbudowanie tłoków i korbowodów 2.4. KADŁUB SILNIKA 2.5. WAŁ KORBOWY I PANEWKI GŁÓWNE Wymontowanie wału korbowego Sprawdzanie wału korbowego Zakładanie wału korbowego Wymiana pierścieni uszczelniających wału korbowego Wymiana koła zamachowego 2.6. ROZRZĄD Wymiana paska zębatego Sprawdzanie i ustawianie rozrządu Wymiana wałka rozrządu (silnik w pojeździe) 2.7. SMAROWANIE Wymiana miski olejowej Wymiana pompy oleju Naprawa pompy oleju Wymiana filtra oleju Sprawdzanie ciśnienia oleju 2.8. CHŁODZENIE Wymiana płynu chłodzącego Sprawdzanie chłodnicy Wymiana chłodnicy Sprawdzanie wentylatora chłodnicy Sprawdzanie czujnika temperatury Wymiana pompy płynu chłodzącego Naprawa pompy płynu chłodzącego Regulacja naciągu paska klinowego Wymiana termostatu Naprawa układu nagrzewania 2.9. GAŹNIK SOLEX 1B3 Wymiana gaźnika Rozbiórka gaźnika Regulacja gaźnika 2.10. GAŹNIK WEBER TLA Rozbiórka gaźnika Regulacja gaźnika 2.11. GAŹNIK PIERBURG 2E3 Rozbiórka gaźnika Regulacja gaźnika Regulacja ciągła „gazu” 2.12. POMPA PALIWA I FILTRY Wymiana pompy paliwa Wymiana filtra powietrza Wymiana filtra paliwa 2.13. UKŁAD WTRYSKOWY BENZYNY Regulacja biegu jałowego Sprawdzanie układu wtryskowego Wymiana filtra powietrza 2.14. UKŁAD ZAPŁONOWY Wymiana rozdzielacza zapłonu Naprawa rozdzielacza zapłonu Ustawianie zapłonu Sprawdzanie cewki zapłonowej Sprawdzanie regulatorów rozdzielacza zapłonu Obsługa świec zapłonowych 2.15. UKŁAD WYDECHOWY Wymiana kolektora wydechowego Wymiana rury wydechowej 3. SILNIK 1,6 DIESEL, TURBODIESEL 3.1. DEMONTAŻ SILNIKA Wymontowanie i wmontowanie silnika Rozbiórka silnika Składanie silnika 3.2. GŁOWICA Wymontowanie głowicy z silnika w pojeździe Rozbiórka głowicy Naprawa głowicy Składanie głowicy Zamontowanie głowicy 3.3. TŁOKI I KORBOWODY Wymontowanie z silnika Sprawdzanie tłoków i korbowodów Składanie tłoka i korbowodu Wbudowanie tłoków i korbowodów 3.4. WAŁ KORBOWY I PANEWKI GŁÓWNE Pomiar luzu osiowego Wymontowanie wału korbowego Wymiana pierścieni uszczelniających wału korbowego Sprawdzanie wału korbowego Zakładanie wału korbowego 3.5. KADŁUB SILNIKA 3.6. KOŁO ZAMACHOWE 3.7. WAŁEK POŚREDNI Wymiana wałka pośredniego 3.8. NAPĘD AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW 3.9. ROZRZĄD Wymiana paska zębatego Wymiana wałka rozrządu Wymiana uszczelniacza wałka rozrządu Regulacja luzu zaworów 3.10. SMAROWANIE Wymiana miski olejowej Wymiana pompy oleju Naprawa pompy oleju Wymiana filtra oleju Wymiana chłodnicy oleju Sprawdzanie ciśnienia oleju 3.11. CHŁODZENIE Wymiana płynu chłodzącego Sprawdzanie chłodnicy Wymiana chłodnicy Sprawdzanie wentylatora i czujnika temperatury Sprawdzanie czujnika poziomu płynu Wymiana pompy płynu chłodzącego Naprawa pompy płynu chłodzącego Regulacja naciągu paska klinowego Wymiana termostatu 3.12. ZASILANIE Obsługa filtra paliwa Wymiana pompy wtryskowej Sprawdzanie i regulacja początku tłoczenia Regulacja cięgna „gazu” Regulacja urządzenia rozruchowego Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego Regulacja maksymalnej prędkości obrotowej Wymiana wtryskiwaczy 3.13. TURBOSPRĘŻARKA Wymiana turbosprężarki Sprawdzanie turbosprężarki Wymiana kolektora wydechowego 3.14. ŚWIECE ŻAROWE 3.15. UKŁAD WYDECHOWY Wymiana kolektora wydechowego Wymiana rury wydechowej 4. UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU 4.1. SPRZĘGŁO (SILNIKI 1,1 ORAZ 1,3) Wymiana sprzęgła Wymiana linki sprzęgła Wymiana łożyska wyciskowego 4.2. SPRZĘGŁO (SILNIK 1,6 D) Wymiana sprzęgła Wymiana linki sprzęgła 4.3. SKRZYNIA 4-BIEGOWA (SILNIKI 1,1 ORAZ 1,3) Wymiana skrzyni biegów Rozbiórka skrzyni biegów Składanie skrzyni biegów Naprawa przekładni głównej i mechanizmu różnicowego Wymiana mechanizmu zmiany biegów 4.4. SKRZYNIA 5-BIEGOWA (SILNIKI 1,1 ORAZ 1,3) Wymiana skrzyni biegów Rozbiórka skrzyni biegów Składanie skrzyni biegów Rozbiórka mechanizmu różnicowego Ustawianie mechanizmu zmiany biegów 4.5. SKRZYNIA 4-BIEGOWA (SILNIK 1,6 D) Wymiana skrzyni biegów Rozbiórka skrzyni biegów Składanie skrzyni biegów Regulacja skrzyni biegów Wymiana i ustawianie mechanizmu zmiany biegów 4.6. SKRZYNIA 5-BIEGOWA (SILNIK 1,6 D) Wymiana skrzyni biegów Rozbiórka skrzyni biegów Składanie skrzyni biegów Regulacja skrzyni biegów Ustawianie mechanizmu zmiany biegów Sprawdzanie poziomu oleju 4.7. AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW (SILNIK 1,6 D) Sprawdzanie poziomu oleju Wymiana oleju Regulacja urządzenia podciśnieniowego Wymiana skrzyni biegów 4.8. PÓŁOSIE NAPĘDOWE Wymiana półosi napędowej Wymiana wewnętrznego przegubu półosi Wymiana zewnętrznego przegubu półosi Wymiana tłumika drgań 5. UKŁAD KIEROWNICZY 5.1. PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA Wymiana przekładni kierowniczej Regulacja luzu przekładni kierowniczej 5.2. KOLUMNA KIEROWNICY Wymiana kolumny Wymiana wałka pośredniego 5.3. DRĄŻKI KIEROWNICZE Wymiana drążka kierowniczego Ustawianie kół przednich 5.4. PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA ZE WSPOMAGANIEM Wymiana przekładni kierowniczej Wymiana drążka kierowniczego Wymiana płynu w przekładni Regulacja luzu przekładni kierowniczej Regulacja nacisku paska klinowego 6. ZAWIESZENIE 6.1. ZAWIESZENIE PRZEDNIE Wymiana zespołu zawieszenia Rozbiórka zespołu zawieszenia Naprawa zespołu zawieszenia Składanie zespołu zawieszenia Wymiana elementów zawieszenia 6.2. ZAWIESZENIE TYLNE Wymiana osi tylnej Wymiana amortyzatora i sprężyny Wymiana łożysk koła Sprawdzanie ustawienia kół tylnych 7. UKŁAD HAMULCOWY 7.1. HAMULCE KÓŁ PRZEDNICH Wymiana wkładek ciernych Naprawa zacisków hamulcowych Naprawa tarczy hamulca 7.2. HAMULCE KÓŁ TYLNYCH Sprawdzanie i wymiana szczęk hamulcowych 7.3. POMPA HAMULCOWA I MECHANIZM WSPOMAGANIA Wymiana pompy hamulcowej Sprawdzanie i wymiana mechanizmu wspomagania Odpowietrzanie hamulców 8. INSTALACJA ELEKTRYCZNA 8.1. AKUMULATOR 8.2. ALTERNATOR Wymiana alternatora Regulacja naciągu paska klinowego Naprawa alternatora Bosch Naprawa alternatora Motorola 8.3. ROZRUSZNIK Wymiana rozrusznika Rozbiórka rozrusznika 8.4. REFLEKTORY Wymiana żarówki reflektora 8.5. WYCIERACZKI 8.6. SCHEMATY ELEKTRYCZNE
|