Volkl Coal XT 163 cm
Nowy model 2015 na najbliższe 2-3 sezony!
Freeride - puch - SBX - carving - agresywna jazda
Flex: 9 - twardsza deska, znakomicie pracująca dzięki włóknom węglowym Premium Carbon Weave POP 4.0
Jedna z najlepszych desek do jazdy na krawędziach ciętymi skrętami! Dynamika i moc w innym wymiarze.
Konstrukcja: Pro camber z rockerem na nose, maksymalny power, AVS, bardzo długa krawędź efektywna, pełny laminat carbonowy plus szeroki X splot, bardzo długa krawędź efektywna - nie spotykana w seryjnie produkowanych deskach, maksymalne wsparcie na dużej prędkości i pewność jazdy w skręcie. Nowy Coal XT to deska która natychmiast reaguje na twoje ruchy. Szybka reakcja, czyli responsywność zawdzięczamy tu przemyślanej konstrukcji. Coal z łatwością wycina cięte łuki, jego mocniejsze taliowanie pozwala na pracę deski w skręcie, na jej wyginanie się, co z kolei pomaga uzyskać pop z deski, czyli siłę z jaką deska nam oddaje. Umożliwia to dynamiczną, czystą jazdę, płynne skręty bez uślizgiwania.
Nowy model legendarnej deski do szybkiej jazdy! Cięte skręty, głęboki puch, oblodzone trawersy na pełnej prędkości nie są tu najmniejszym problemem. Jedna z najlepszych desek do jazdy po twardych stokach. Używana także w sporcie na poziomie SBX World Cup!
Legendarna deska do szybkiej jazdy w najnowszej odsłonie. W nowym modelu przebudowano przód deski, jest inaczej profilowany i jest sporo twardszy. Zwiększył się też pop deski i jej stabilność. Dzięki zmianom, nowy Coal jest jeszcze lepszy od swoich poprzedników. Zamiarem konstruktorów było poprawienie zachowania się deski na twardych stokach oraz uczynienie jej bardziej wszechstronną, prawdziwą freeridówką. Nowy nose zapewnił bardzo dobre noszenie w puchu, natomiast w trudniejszym terenie mamy do dyspozycji bardzo mocny pop i trzymanie na krawędzi w oblodzonych miejscach jakiego potrzebuje profesjonalny zawodnik przy prędkości powyżej 100 km/h. Coal XT to będzie nadal jedną z nielicznych seryjnie produkowanych desek, używana przez zawodników na najwyższych rangą zawodach snowboard crossu.
Flex deski uległ zmianie, twardszy nose zmienił zachowanie deski przy zmianie krawędzi. Jednakże nadal jest to deska jeżdżąca intuicyjnie, stosunkowo łatwa w kontroli. Do czerpania radości z Coala nie trzeba być mistrzem świata, ta deska dużo pomaga i ułatwia. Progres umiejętności jest więc gwarantowany.
Coal XT wyposażony jest w nowy, najszybszy na rynku ślizg używany w nartach World Cup'owych. Pod wiązaniami znajdują się absorbery drgań AVS, sekret stabilności. Na całej powierzchni deski położona jest siatka karbonowa, deska jest lżejsza i błyskawicznie reaguje na nasze ruchy.
Dodatkowo 2 szerokie pasy karbonu ułożone są w przemyślany sposób, by wzmocnić pop ale nie powodować „wykręcania się” deski. Topsheet jest matowy, wszystkie wstawki fluorescencyjne.
Deska wybudowana z najlepszych dostępnych materiałów, z zastosowaniem własnych technologii Volkl Research&Development center.
Podsumowując, Coal XT to deska do jazdy w każdych warunkach dla wymagających. Bardzo szybka, niedościgniona w jeździe na krawędziach, bardzo dobra w trudnym terenie poza trasą. Potencjał tej deski widać gdy spojrzymy na jej parametry, bardzo długa krawędź efektywna w proporcji do długości deski.
Z tą deską, przenosisz się w inny wymiar snowboardingu, bez znaczenia z jakiej deski się przesiadasz. Jazda w skręcie, trzymanie na krawędziach jakiego do tej pory nie znałeś. Do kontroli tej deski polecamy twardsze wiązania, np. japońskie Flux SF, DM lub Burton Cartel, Diode.
Pro Camber z rockerem na nose
Mocny camber potrzebny jest zaawansowanym riderom przy większej prędkości. Delikatny rocker na nose skraca krawędź efektywną co pomaga przy zmianie krawędzi czy też poza trasą. Jednak kiedy deska jest już na Coal trzyma całą swoją super długą krawędzim efektywnym. Deska jest bardziej skrętna, jazda płynniejsza a nasze skręty znacznie lepsze jakościowo.
Technologia:
- Topsheet z grafiką drukowaną od drugiej strony, z zewnątrz zabezpieczony wytrzymałym laminatem, nasza grafika jest dzięki temu skutecznie zabezpieczona
- nowy ultra lekki i cieńki materiał topsheetu, o grubości zaledwie 0,3 mm, znacznie obniżona waga deski dzięki tej technologii
- nowe, matowe wykończenie topsheetu, odporniejsze na zarysowania i uszkodzenia a jednocześnie mający właściwości antypoślizgowe, co się przydaje na wyciągach czy podczas jazdy na jedną nogę. Ogranicza on przyklejanie się śniegu do deski
- Smart Torsion Inlay - specjalne wstawki po wiązaniami, wykonane z twardego drewna by precyzyjnie i mocno przenosić siły na całą długość krawędzi efektywnej
- System antywibracyjny - wbudowane pod wiązaniami, specjalne wkładki żelowo-silikonowe zapewniające amortyzację drgań, system ten pomaga zredukować najdrobniesze wstrząsy i drgania, po to, by postawiona na krawędzi deska miała maksymalne trzymanie na krawędzi
- Rdzeń drewniany Supreme woodcore z wstawką Cellcore pomiędzy wiązaniami. Super lekki materiał zaczerpnięty z lotnictwa, zapewniający wysoką sztywność poprzeczną oraz błyskawiczną reakcję deski. Rdzeń tip to tail - na całej powierzchni deski
- Slim tip and tail - cieńki przód i tył deski, deska lżejsza, lepsza amortyzacja uderzeń. W przeciwieństwie do klasycznych konstrukcji sandwich, tutaj jedna z warstw jest urethanowa, czyniąc deskę bardziej odporną na uderzenia i nadając lepsze właściwości skrętne
- Directional Freeride sidecut - deska kierunkowa, przód deski jest dłuższy i szerszy, środek ciężkości jest cofnięty setbackiem. Deska dzięki temu szybciej zmienia krawędź i lepiej jeździ w puchu
- System insertów 6x2 - sześć rzędów insertów w zagęszczeniu, jeszcze więcej możliwości ustawienia precyzyjnie rozstawu i kątów
- Triax fiberglass po obu stronach rdzenia, potrójna siatka włókna szklanego, dodatkowy, poprzeczny splot, zwiększa wytrzymałość deski i lepiej chroniąc rdzeń przed wibracjami od podwójnych splotów
- Volkl Premium Carbon Weave POP 4.0 - na całej powierzchni deski znajduje się siatka karbonowa która zwiększa responsywność deski i minimalizuje jej wagę. Dwa szerokie pasy włókien węglowych ułożone są w specyficzny sposób, krzyżując się w miejscu gdzie znajduje się super sztywny cellcore, dzięki temu mamy dużą dynamikę deski i wysoką sztywność poprzeczną deski między wiązaniami. Deska podczas jazdy na krawędziach „nie wykręca się”, nie traci stabilności, jak to często mają w zwyczaju robić deski z cienkimi paskami włókna węglowego ułożonego na krzyż.
- Trzy pasy włókien aramaidowych, redukujące wibracje rdzenia, poprawia się dzięki temu stabilność podczas jazdy na wprost
- Volkl Race Lab Splitbase - P-Tex 4500 World Cup - nowy, najszybszy na rynku ślizg używany także w nartach zawodniczych. Bardzo twardy, odporny na zarysowania. Przy krawędzi ślizg jest podzielony i pas wzdłuż krawędzi wykonany jest z P-Tex 5000, ekstrmelnie odpornego na zarysowania i doskonale absorbującego smar. Szersza specyfikacja i sposób wykonania tego ślizgu jest tajemnicą firmy Volkl.
- Stone finish - ślizg wykończony kamieniem, podwyższone właściwości ślizgowe, lepsza absorpcja smaru
- Diamond finish - krawędzie wykończone diamentem, podcięte 1 stopień od dołu i 1 stopień z boku. Zapewnia to doskonałe trzymanie na lodzie i diament polerując perfekcyjnie utwardza krawędź
- Specjalna struktura ślizgu RACE - ślizg ma zrobioną strukturę mikroporów, która maksymalizuje przyspieszenie deski. Należy pamiętać o dokładnym szczotkowaniu Coala po każdym smarowaniu.
- Nowy model na najbliższe 2 sezony, deska ta nie będzie przeceniana po tym sezonie.
Specyfikacja:
Filmik z naszych testów: