Volkl Attiva FUEGO 158 cm
Kolekcja nart dla dynamicznych narciarek!
Elegancka forma i wspaniałe kolory - łatwo wpaść w zachwyt. Pod kolorową powierzchnią czai się wnętrze wykonane w oparciu o najnowszą technologię, gotowe do podjęcia najtrudniejszych wyzwań na stoku. Każdy model został opracowany, aby idealnie dopasować się do kobiecej anatomii i stylu jazdy. Od ultra sportowej Aurory z wiązaniami iPT Wideride i rdzeniem XTD Sensor Woodcore do narty Cielo skierowanej dla początkujących. Narty z linii Attiva wyposażone zostały w system Attiva Bio-Logic, integrujący trzy elementy: geometrię, położenie buta w wiązaniu oraz elastyczność. Technologia ta, ma na celu poprawę zarówno możliwości nart oraz zmniejszenia ryzyka kontuzji. System Attiva Bio-Logic zapewnia komfortową, mniej męczącą i bezpieczniejszą jazdę
Kolejny model wyposażony w, opracowany specjalnie dla pań, system Attiva Bio-Logic, dzięki któremu jazda staje się bardziej komfortowa, mniej męcząca i bezpieczniejsza. Jednocześnie, dzięki konstrukcji Double Grip XTD z drewnianym rdzeniem XTD Woodcore Light, Fuego potrafi na trasie pokazać "tygrysi pazur". W końcu Fuego znaczy ogień! Na uwagę zasługuje także design - ogniste kolory prezentują się na śniegu wręcz znakomicie.
Parametry (158cm):124/72/93mm, R-14,6m
MODELE NART: Cała linia Racetiger i Tigershark; Narty dla Pań: Aurora, Tierra, Fuego, Sol, Estrella, Aire.
PRZEZNACZENIE: Dla dobrze i bardzo dobrze jeżdżących narciarzy, korzystających z przygotowanych tras.
CECHY: Pełen kontakt krawędzi ze śniegiem gwarantuje kontrolę i pewne trzymanie w czasie sportowej jazdy. Klasyczny profil Full Camber zapewnia maksymalne przyspieszenie (odbicie) przy wyjściu ze skrętu.
DOUBLE GRIP XTD
Drugi, drewniany rdzeń jest umiejscowiony na całej długości narty, na konstrukcji Sensor Wood Core. Podwójny, drewniany rdzeń zapewnia maksymalne trzymanie krawędzi i wzrost dynamiki narty. Wiązanie osadzone jest bezpośrednio w rdzeniu, co umożliwia niezwykle precyzyjne i pewne prowadzenie nart. Wszystkie te cechy są niezbędne przy uprawianiu współczesnego narciarstwa carvingowego.
POWERED BY STEEL
Dodatkowa warstwa stalowej blachy o wysokiej sprężystości zapewnia maksymalną elastyczność i zmniejsza czas reakcji na polecenia narciarza.
XTD WOODCORE
Dwa odseparowane od siebie drewniane rdzenie, połączone warstwą titanalu usztywniają nartę na skręcanie, wielokrotnie zwiększając siłę trzymania krawędzi.
Wiązanie
- Nazwa:iPT eMOTION 11.0 TC FUEGO
- Kolory:biały / czarny / czerwony
- DIN/ISO:3.0 - 11.0
- Waga:30 - 110 kg
Technologia
ATTIVA BIO LOGIC®
Ciało kobiety przemawia własnym językiem...Oto narta, która je rozumie
Statystyki kontuzji narciarskich na przestrzeni ostatnich kilku lat wskazują na bardzo mocno rosnącą dysproporcję ilości kontuzji kolana u kobiet w porównaniu do mężczyzn. Według danych DSV (Niemiecki Związek Narciarski) obecnie narciarki dwukrotnie częściej niż mężczyźni ulegają kontuzjom kolana, a co najważniejsze stanowi to prawie 50% wszystkich urazów kobiet na nartach. Mając to na uwadze, konstruktorzy Völkla nawiązali współpracę z lekarzami ortopedii oraz fizjoterapeutami. W efekcie ustalono, że kobiety podczas jazdy na nartach, aż w 80% obciążają mięsień czworogłowy, natomiast pozostała grupa mięśni uda aktywowana jest w znikomym stopniu. Powoduje to szybsze zmęczenie podczas jazdy i gorszą stabilizację stawu kolanowego, w skutek czego wzrasta ryzyko kontuzji.
Statystyki badań przeprowadzonych przez DSV (Niemiecki Związek Narciarski), wykazały, że prawie 50% wszystkich urazów narciarskich u kobiet to urazy stawu kolanowego.
W dalszych badaniach stwierdzono, że w przeciwieństwie do dotychczasowych koncepcji, zakładających pochylenie w nartach damskich podeszwy buta do przodu, lepszy efekt daje poziome ustawienie buta w wiązaniu, a nawet minimalne podniesienie jego czubka. Takie położenie buta równomiernie aktywuje wszystkie grupy mięśni uda, nie doprowadzając do nadmiernych przeciążeń poszczególnych z nich. Kolejnymi elementami zmniejszającymi niezdrowe obciążenie stawu kolanowego w rewolucyjnej koncepcji nart Völkl Attiva jest zmieniona geometria i elastyczność. Dzioby nart poszerzono jednocześnie zwężając ich tyły. Radykalne uelastyczniono narty w strefie wiązania. Dzięki temu narty dużo łatwiej inicjują skręt, łatwiej też przechodzą w następny. Nowa koncepcja Attiva Bio Logic integrująca wspomniane trzy elementy sprawia, że jazda na nartach staje się zdrowsza, mniej męcząca i bardziej komfortowa.
BIO LOGIC STANCE – ZMIENIONE POŁOŻENIE BUTA W WIĄZANIU - równomierne obciążenie wszystkich mięśni uda, bezpieczniejsza, mniej kontuzyjna jazda
BIO LOGIC GEOMETRY – ZMIENIONA GEOMETRIA NART - łatwiejsza inicjacja skrętu, łatwiejsze wejście w następny, mniej męcząca jazda
BIO LOGIC FLEX – ZMIENIONA ELASTYCZNOŚĆ NART - bardziej dynamiczna i płynna jazda, efektywniejsze wykorzystanie energii
|