Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Vladimir Sofronitzky plays Russian... [nowa]

09-06-2012, 10:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38.40 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2288638473
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 19-05-2012 10:37:31

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Vladimir Sofronitzky plays Russian Piano Music. Scriabin - Rachmaninoff - Prokofiev - Borodin
Vladimir Sofronitzky

Vladimir Sofronitzky plays Russian Piano Music. Scriabin - Rachmaninoff - Prokofiev - Borodin
Dodatkowe informacje

  • ISBN:502[zasłonięte][zasłonięte]59241
  • Okładka: plastikowa
  • Wydawnictwo: Brillant Classics
  • Seria: THE RUSSIAN ARCHIVES
  • Wymiary: 140 x 120 mm
  • Rok wydania: 1960
  • Opis

    ROSYJSKIE ARCHIWASeria Rosyjskie Archiwa (Russian Archives) przygotowana przez Brilliant Classics jest jedną z najszerszych kolekcji pokazujących bogatą historię XX-wiecznej Rosji (lub Związku Radzieckiego) przez zestawy płyt jednego artysty, prezentujące często legendarnych muzyków. Ta seria trzypłytowych zestawów ukazuje tę ideę jak najwierniej, prezentując artystów w ich własnym unikalnym repertuarze, który (rzecz dość oczywista) zawiera często muzykę rosyjską. Czyj Skriabin jest bardziej autentyczny niż Sofornitzkiego? Kto potrafi uchwycić Słowiańską duszę lepiej niż Ojstrach w rosyjskich Koncertach Skrzypcowych? Który wiolonczelista był bliżej związany z kompozytorami Szostakowiczem i Prokofiewem niż Rostropowicz? Seria ta daje świadectwo wyjątkowemu dziedzictwu, często zbyt rzadkie w obliczu jednorodności dzisiejszej globalizacji kulturalnej."Grał jak bóg - wyglądał jak bóg" Heinrich NeuhausVladimir Sofronitzki urodził się St Petersburgu w 1901 roku, jako najmłodszy z sześciorga rodzeństwa. Uczył się w Warszawie u Anny Lebedewej-Getsewicz, uczennicy Antona Rubinsteina i z polecenia Glazunowa u Aleksandra Michałowskiego. Michałowski był uczniem Moschelesa, Reinecke'go i Tausiga, więc linia Beethoven - Mendelssohn - Liszt była bez zarzutu. Następnie brał lekcje kompozycji u Maksymiliana Steinberga (zięcia Rimskiego) i gry u Leonida Nikolajewa, który również uczył Szostakowicza. W 1917 roku córka Skriabina dołączyła do lekcji Nikolajewa i wyszła za mąż za Sofronitzkiego w 1920, po czym przenieśli się do Paryża, gdzie ich grono znajomych obejmowało rodzinę Skriabina, Glazunowa, Prokofiewa (dobrego przyjaciela), Medtnera i Corota. W 1945 Sofronitzki występował przed Stalinem, Gromyką, prezydentem Trumanem i Churchillem na Konferencji Poczdamskiej.Jego kariera oscylowała pomiędzy koncertami, nagraniami i uczeniem, a jego repertuar był szeroki - od Bacha i Scarlattiego, Clementi, Mozarta, Beethovena i Schuberta do Chopina, Liszta i Schumanna, a nieco późnego Brahmsa, nieco Ravela i Debussy'ego oraz Poulenca. Repertuar rosyjski zawierał Islamey Balakirewa, Czajkowskiego i nieco Liadowa. Najważniejsze miejsce zajmuje Skriabin (z wyjątkiem VII sonaty 'Białej Mszy' - Sofronitzki był przesądny), równie często gra Glazunowa, Medtnera, Prokofiewa, Rachmaninowa i Szostakowicza. W czasie Zimnej Wojny zainteresował się Glennem Gouldem, a Van Cliburn i Lazar Berman byli jego uczniami."Udawałem się na koncert jak na randkę w ciemno, oczekując czegoś całkowicie nieznanego, tajemniczego i wspaniałego - jednym słowem cudu! Podszedł do fortepianu i magia zaczęła działać"Stanislav Neuhaus, WspomnieniaNagrania z lat 1946-60

    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa