Duńska firma Viva Design to perełka europejskiego rynku rowerowego. Mimo 20 lat swego istnienia jest praktycznie nieznana na polskim rynku, a szkoda. Zamysł firmy to produkcja autorskich projektów dwóch designerów duńskich - Henrika Norby oraz Larsa Andersena, założyciela firmy. Rowery ich projektów to produkty wyrosłe z pogranicza sztuki oraz rzemiosła. Firma nie ma aspiracji produkcji masowej, zajmuje się niszową, wysmakowaną stylistycznie produkcją nisko seryjną.
Ze względu na kończący sie sezon cena skalkulowana jest wyłącznie w oparciu o hurtowa cenę użytych części, koszt ramy wraz z regeneracją to 500 zeta, tylne kolo 450 , przednie 100, hamulce 200, siodełko 50, mostek z kierownica 120, klamki manetki , korba ,łańcuch +pierdoły daje nawet więcej, rower budowałem dla siebie niestety wielkość ramy dla mnie za duża, myślalem że dam radę ale szkoda się męczyć zbuduję sobie inny
Rower stylizowany na ostre koło , minimalista , prawie nie widać armatury, linki puszczone wewnątrz ramy wygląda z boku na zupełnego golasa
Rama VIVA Design ( z metalowymi wypukłymi napisami i emblematem na główce ramy) piekne rurki w mufach, dzis już nie spotykane, została pomalowana podkładem cynkowym a następnie czarną proszkową farbą z połyskiem.
Do ramy wkręcony suport (pakiet) z łożyskami maszynowymi DE ONE, alu korba 38 zębów CYCLONE ALU. Tylne koło NEXUS 7 biegów w piaście oraz dodatkowo hamulec rolkowy. Pedały na łożyskach maszynowych ( nie te co na zdjęciu)SP-802 zaledwie 380gr, siodełko VELO PROX. Gripy grube wygodne z całą obracaną rękojeścią prawą z elementami chromu VELO VLG 406 CRUISER. Klamki De ONE, przedni hamulecz szczękowy symetryczny ALHONGA.
Bardzo stabilny w prowadzeniu , szybki i stosunkowo mocny na górki (wg mnie można by zastosować mniejszą zębatkę z tyłu). Rewelacyjnie się prowadzi , nie czujesz uciekajacych kilometrów. Wszystkie części zastosowane do budowy roweru są nowe za wyjątkiem tylnego koła i opon, które są zużyte w jakichś 20 % więc jeszcze całkiem przyzwoite ale za to całkiem dobrej klasy CST HARTJE PERFORMANCE PRO BREAKER B (na życzenie wymienie na zupełnie nowe bez dopłaty).
Rower stoi na kołach 700 (28") i przeznaczony jest dla wysokiego faceta (rura podsiodłowa od środka suportu 61 cm od kierownicy do siodła 58 cm).
Rower budowałem dla siebie niestety okazał się za wysoki (ja mam 170 w kapeluszu).
Gdybyś chciał z niego zrobić długodystansowego turystę mogę za dopłatą zaproponować przednie koło nexusa z dynamem + lampe z włącznikiem.
Rower do obejrzenia w sklepie rowerowym w Mszanie Dolnej, rower jest prywatną własnością więc nie będzie na niego faktury a jedynie paragon na wbudowane nowe części. Masz pytanie?? 501 [zasłonięte] 039