Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

VIRTUAL ART: FROM ILLUSION TO IMMERSION Grau

11-03-2015, 6:29
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 191.10 zł     
Użytkownik bookstreet
numer aukcji: 5073913362
Miejscowość Kalisz
Zostało sztuk: 10    Wyświetleń: 5   
Koniec: 11-03-2015 06:37:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>59112, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>20636, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>92697, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>25722, 978<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>74113, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>59112, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>20636, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>92697, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>25722, 978-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>74113

 
 
 
 
TEL: 607-[zasłonięte]-671
GG: [zasłonięte]16851
EMAIL: [zasłonięte]@bookstreet.pl

 

Kupując kilka książek za wysyłkę płacisz tylko raz! 

Do realizacji zamówienia przystępujemy po otrzymaniu zapłaty za towar lub wybraniu opcji przesyłki za pobraniem. Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych, nie ma możliwości szybszej realizacji.
Wystawiamy faktury VAT.

 

Paczkomaty InPost

 
 

Virtual Art: From Illusion to Immersion (Leonardo Books)

VIRTUAL ART: FROM ILLUSION TO IMMERSION Grau

 

 

PRODUCT DETAILS:
Author: Oliver Grau
Language: English
Publisher: MIT Press
Publication Date: 15 Oct 2004
Dimensions: 17.8 x 2.5 x 22.9 cm
Format: Paperback
Pages: 430
Condition: NEW
Product_ID: AB6B57B230

 

 

Although many people view virtual reality as a totally new phenomenon, it has its foundations in an unrecognized history of immersive images. Indeed, the search for illusionary visual space can be traced back to antiquity. In this book, Oliver Grau shows how virtual art fits into the art history of illusion and immersion. He describes the metamorphosis of the concepts of art and the image and relates those concepts to interactive art, interface design, agents, telepresence, and image evolution. Grau retells art history as media history, helping us to understand the phenomenon of virtual reality beyond the hype.Grau shows how each epoch used the technical means available to produce maximum illusion. He discusses frescoes such as those in the Villa dei Misteri in Pompeii and the gardens of the Villa Livia near Primaporta, Renaissance and Baroque illusion spaces, and panoramas, which were the most developed form of illusion achieved through traditional methods of painting and the mass image medium before film. Through a detailed analysis of perhaps the most important German panorama, Anton von Werner's 1883 The Battle of Sedan, Grau shows how immersion produced emotional responses.He traces immersive cinema through Cinerama, Sensorama, Expanded Cinema, 3-D, Omnimax and IMAX, and the head mounted display with its military origins. He also examines those characteristics of virtual reality that distinguish it from earlier forms of illusionary art. His analysis draws on the work of contemporary artists and groups ART+COM, Maurice Benayoun, Charlotte Davies, Monika Fleischmann, Ken Goldberg, Agnes Hegedues, Eduardo Kac, Knowbotic Research, Laurent Mignonneau, Michael Naimark, Simon Penny, Daniela Plewe, Paul Sermon, Jeffrey Shaw, Karl Sims, Christa Sommerer, and Wolfgang Strauss. Grau offers not just a history of illusionary space but also a theoretical framework for analyzing its phenomenologies, functions, and strategies throughout history and into the future.

 

 

 

Książki wysyłamy w ciągu 5-7 dni roboczych.

 

 

 INTERNET ART Rachel Greene

 THE VIRTUAL WINDOW: FROM ALBERTI TO MICROSOFT

 THE LANGUAGE OF NEW MEDIA Lev Manovich