Vespa
ACMA
125 ccm
rok produkcji: 1955
MODEL V55 (każdy rocznik ma inne oznaczenie modelowe)
nr nadwozia: *126403* V55
ten sam numer widnieje na tabliczce znamionowej na przedniej osłonie (FOTO)
W OGŁOSZENIU ZAMIESZCZAM SPORĄ GALERIĘ 83 ZDJĘĆ !
Brak dowodu rejestracyjnego- mam francuską umowę kupna-sprzedaży( z paryskiego wydziału komunikacji, wydrukowaną przez Wydział- nie pisana na kolanie itp).
Vespa pochodzi oczywiście z LEGALNEGO ŹRÓDŁA.
Nie ma problemu z rejestracją na ,,żółte" tablice- jako pojazd zabytkowy.
Koszt takiej operacji przewyższa ,,normalne" procedury o ok 300zł- można zamknąć się w ok 800zł
(rejestrowałem już skutery z Niemiec, więc co nieco wiem)
Jest to unikatowy na polskim (europejskim również) skuter wyprodukowany w paryskiej fabryce ACMA.
Jest o wiele bardziej ceniony na rynku pojazdów zabytkowych niż ,,popularne" peugoty, lambretty czy inne skutery- ceny orygianlnej VESPY z tamtego okresu:
VB1T z 1957 z lepszym od oferowanej stanie nadwozia
http://www.ebay.it/itm/VESPA-VB1-DEL-1957-conservata-/260[zasłonięte]368166?pt=Moto_e_Scooter&hash=item3cc[zasłonięte]33993#ht_624wt_1185
Porównywalne egzemplarze do tej oferowanej sprzedają się na aukcjach po ok. 1[zasłonięte]800-22 euro, są często wystawiane powyżej 2500E, w zależności od stanu i oryginalności (średni kurs euro to ok 4,20zł).
Natomiast egzemplarze po profesjonalnej, kompleksowej renowacji z lat 1952-57 osiągają ceny 4-5 tysięcy euro.
Nie są to pobożne życzenia sprzedających w ogłoszeniach, lecz wyniki zakończonych aukcji z takimi pojazdami.
Warto więc zainwestować pieniądze w pojazd, który przedstawia większą wartość po dokonanej renowacji- koszty materiałów, robocizny niczym się nie różnią, części mogą być minimalne droższe (np. galanteria, ,,rarytasy" z epoki itp)- krótko mówiąc, jest sens nie tylko sentymentalny w takim działaniu- na tym NIGDY SIĘ NIE STRACI!
Te skutery tańsze nigdy nie będą, a popyt na nie stale rośnie. Jest co raz mniej ofert z oryginalnymi pojazdami, bez starych lub nieudolnych renowacji w Indiach.
Oferowany skuter przyjechał do Polski niemal 3 tygodnie temu prosto z Paryża.
Jest zachowany w ORYGINALNYM STANIE, nie przechodził renowacji, remontów, napraw nadwozia.
LAKIER JEST ORYGINALNY, NIGDY NIE MALOWANY ponownie! Karoseria oczywiście bezwypadkowa, bez szpachli i innych niespodzianek.WAŻNE:Osoby znające choć trochę temat VESPY z tamtych lat z pewnością docenią fakt, że boczne osłony nadwozia są NADAL W ORYGINALNYM CZERWONYM PODKŁADZIE, zaś wnętrze nadwozia- po wyciągnięciu zbiornika- jest ORYGINALNIE CZERWONY W FABRYCZNYM PODKŁADZIE!
Wszelka rdza jest jedynie powierzchniowa i stanowi tylko potwierdzenie oryginalności i braku przeprowadzonych napraw nadwozia- jest równomiernie spatynowana.
BRAK KOROZJI ,,NA WYLOT", WSZYSTKIE newralgiczne miejsca są wolne od dziur i przeżarć blachy.
NADWOZIE JEST PROSTE! brak wgnieceń, otarć, wgniotów.
Nie przechodziło napraw i nie było nigdy ,,bite"
Zbiornik paliwa niemal wolny od korozji-widać na foto- czysty.
Oryginalne numery nadwozia, oryginalna tabliczka, nigdy nie ściągana- nity i blacha idealne,
podobnie jak napis ,,VESPA"
( wbrew pozorom takie ,,smaczki" mają istotne znaczenie)
Podobnie jak listwy podnóżków nigdy nie były kombinowane, odkręcane, ściągne- wszystko proste.
Skuter jest do renowacji, w związku z tym rozsądek nakazał nie odpalać silnika- nie wiem, jak długo stał, czy nie wymaga wymiany uszczelek, simmeringów, oleju i innych istotnych elementów.
Kompresja jest, i to całkiem niezła.
BRAKI :
-manetka sprzęgła (lewe cięgno)
-licznik
-tylna lampa ( zostały resztki uszkodzonego klosza, sama instalacja jest)
-lewa chromowana osłonka pokrywy nadwozia-bliźniacza do tej od silnika
Te, jak i wszystkie inne częsci potzebne do renowacji (uszczelki, linki, rączki, kedry czy nawet żarówki) są łatwo dostępne w specjalistycznych sklepach we Francji, Włoszech i Niemczech.
Do tego można zapoatrywac się na ebay.fr, ebay.de, ebay.it i innych.
Kupującemu wskażę sklepy i strony godne polecenia.(a jest takie miejsce, gdzie WSZYSTKIE potrzebne w tym projekcie części są w 1 miejscu,
do tego za ,,normalne" pieniądze :) )
OGLĘDZINY I ODBIÓR OSOBISTY:Zielona Góra
Kontakt:691 [zasłonięte] 533 lub mail
Warunkiem zakupu są oględziny. Jeśli kupujesz przez KupTeraz bez oględzin akceptujesz stan pojazdu.
Skuter do zdjęc nie był upiększany ani poprawiany.
Odstające osłony silnika czy ta z drugiej strony wynikają ze ściągania ich do zdjęć i niedokładnego montażu.
Po dokładnym spasowaniu i poprawnym zamontowaniu leżą jak należy.
Proszę kliknąc w galerię w celu otworzenia:
(83 zdjęcia, ok 100mb, ale warto czekać)
Galeria I:
(kliknij, aby powiększyć)
Galeria II:
Galeria III:
Dodano 2[zasłonięte]012-05 23:21Wyprzedaż części kolekcji różnych antyków- zapraszam na pozostałe aukcje. Powód? Omega Flightmaster.