Stan okładki: dobry (-), okładka tekturowa, przetarta na krawędziach, częściowo zakurzona i zabrudzona, posiada ślady przetarć i zagięć oraz ślady niewielkich plam i zabrudzeń, nieznacznie pomazana długopisem, grzbiet płócienny, częściowo zabrudzony.
Stan kartek: kilkanaście kartek posiada niewielkie ślady plam i/lub drobnych zabrudzeń, pozostałe czyste, pożółkłe, z naturalnymi przebarwieniami papieru, jedynie od strony zewn. krawędzi kartki są lekko zakurzone i posiadają niewielkie ślady zabrudzeń.
Wewn. wklejki przy okładce książki posiadają ślady napisów i malunków wykonanych długopisem oraz ślady pieczęci szkolnych.
Książka jest częściowo rozklejona pomiędzy stronami 2-3 oraz 478-479.
W książce występuje niewielka ilość podkreśleń i zakreśleń tekstu oraz notatek wykonanych długopisem. W kilku miejscach występują również ślady pieczęci szkolnej.
WPROWADZENIE
"
Vademecum to publikacja, której celem jest doraźna pomoc nauczycielowi realizującemu założenia i zadania stawiane mu w pracy z dziećmi 6-letnimi w różnych formach organizacyjnych wychowania przedszkolnego na wsi i w mieście. Szczególną rolę spełniać ma
Vademecum w stosunku do nauczycieli szkół podstawowych, którzy podjęli pracę z młodszymi dziećmi, przekonani o dynamice rozwoju psychicznego w tym wieku, zachęceni możliwością efektywnego oddziaływania wychowawczego na kształtowanie osobowości przyszłego ucznia.
Vademecum to jak gdyby krótka encyklopedia obejmująca niezbędne wiadomości o dziecku, o sposobach rozwijania jego możliwości psychofizycznych. (...)"
SPIS TREŚCI
- Wprowadzenie - Halina Mystkowska
Część ogólna
- Właściwości rozwoju fizycznego i psychicznego dzieci sześcioletnich
- Ogólne prawa i czynniki rozwoju - Hanna Nartowska
- Sylwetka rozwojowa dziecka sześcioletniego
- Rozwój fizyczny - Elżbieta Kubrak
- Rozwój sprawności ruchowych - Hanna Nartowska
- Charakterystyczne formy działalności - Hanna Nartowska
- Rozwój funkcji poznawczych - Hanna Nartowska
- Rozwój emocjonalno-społeczny - Hanna, Nartowska
- Zaburzenia rozwoju fizycznego - Elżbieta Kubrak
- Zaburzenia rozwoju psychoruchowego - Hanna Nartowska
- Poznawanie dziecka i praca wyrównawcza - Zofia Iglicka
- Metody i formy pracy z sześciolatkami - Maria Dmochowska
- Organizacja pracy nauczyciela - Helena Białołęcka
- Współpraca z rodzicami na tle warunków środowiskowych - Maria Jakowicka
Część szczegółowa
- Kształtowanie postaw społecznych w kontakcie z otoczeniem - Teresa Domaniewska
- Rozwijanie mowy i myślenia dziecka - Irena Dudzińska
- Przyswajanie elementarnej umiejętności czytania
- Istota i metody nauki czytania - Ryszard Wiechowski
- Wyrabianie gotowości do czytania - Ewa i Feliks Przyłubscy
- Wprowadzanie elementów czytania - Teresa Szulewska
- Kształtowanie gotowości do nauki pisania - Maria Dmochowska
- Kształtowanie pojęć matematycznych - Zofia Morawska
- Wychowanie techniczne - Wiesław Sokoluk
- Wychowanie estetyczne - Maria Kwiatowska
- Umuzykalnienie - Urszula Smoczyńska
- Wychowanie zdrowotne - Elżbieta Kubrak
- Rozwijanie sprawności ruchowej - Kazimiera Wlaźnik
Wykaz załączników
- Instrukcja do wywiadu środowiskowego (Oprac. W. Sokoluk)
- Zestawienie charakterystycznych objawów zaburzeń i zabiegów wyrównawczych (Oprac. H. Nartowska)
- Projekt wyposażenia oddziału dla 6-latków w pomoce dydaktyczne, przybory i zabawki
- Wykaz pomocy graficznych o tematyce zdrowotnej
- Instrukcja dotycząca wprowadzania kolejnych liter i czytania tekstów na podstawie materiału zawartego w Mam 6 lat. Wyprawka dla sześciolatka (Oprac. E. F. Przyłubscy)
- Komentarz do ćwiczeń z matematyki zamieszczonych w Mam 6 lat. Wyprawka dla sześciolatka (Oprac. E. Puchalska)
Zapraszamy do udziału w licytacji!
Zdjęcia: