VADEMECUM KADROWCA
CZĘŚĆ 1
+
CZĘŚĆ 2
praca zbiorowa
Wydawnictwo: Centrum Kreowania Liderów, 1993
Oprawa: miękka
Stron: 144 + 280
Stan: bardzo dobry
SPIS TREŚCI: TOM 1 Rozdział I STOSUNEK PRACY — DEFINICJA I CECHY - E. Wichrowska Rozdział II ZAWARCIE UMOWY O PRACĘ - E.Wichrowska Rozdział III USTANIE STOSUNKU PRACY POWSTAŁEGO NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ - E.Wichrowska 1. Rozwiązywanie umów o pracę
Rozwiązywanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron
Rozwiązywanie umowy o pracę na czas określony
Rozwiązywanie umowy o pracę zawartej na czas wykonywania określonej pracy
Rozwiązywanie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony
Rozwiązanie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony za wypowiedzeniem
Skrócenie okresu wypowiedzenia - E.Zduńska
Dni wolne na poszukiwanie pracy
Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia - E. Wichrowska
Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika
Rozwiązanie umowy o pracę przez zakład pracy bez wypowiedzenia z przyczyn przez pracownika nie zawinionych
Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia przez pracownika
2. Wygaśnięcie umowy o pracę Porzucenie pracy
Wygaśnięcie umowy o pracę pracownika, który przebywał na urlopie bezpłatnym w związku z nawiązaniem stosunku pracy z wyboru
Wygaśnięcie umowy o pracę w wyniku śmierci pracownika
Wygaśnięcie umowy o pracę z powodu tymczasowego aresztowania
3. Wypowiedzenie zmieniające - E. Wichrowska
Rozdział IV OCHRONA PRACY KOBIET - E.Zduńska Zakaz zatrudniania kobiet przy pracach szczególnie uciążliwych i szkodliwych dla zdrowia
Szczególna ochrona stosunku pracy kobiet w okresie ciąży i urlopu macierzyńskiego
Dopuszczalność rozwiązywania umowy o pracę w okresie ciąży i urlopu macierzyńskiego
Szczególne unormowania dotyczące czasu pracy kobiet w ciąży Przeniesienie kobiety w ciąży do innej pracy Urlop macierzyński
Rozdział V PODSTAWOWE OBOWIĄZKI ZAKŁADU PRACY I PRACOWNIKA - E.Zduńska Obowiązki zakładu pracy Obowiązki pracownika
Rozdział VI URLOPY WYPOCZYNKOWE - E.Wichrowska Pracownicze urlopy wypoczynkowe
Prawo do pierwszego urlopu wypoczynkowego
Prawo do kolejnego urlopu wypoczynkowego
Wymiar urlopu
Urlop uzupełniający
Udzielanie urlopów
Wpływ urlopu bezpłatnego na wymiar urlopu wypoczynkowego
Rozdział VII ODPRAWA POŚMIERTNA - E.Zduńska Uwagi ogólne Wysokość odprawy
Osoby uprawnione do odprawy pośmiertnej Podział odprawy pośmiertnej
Rozdział VIII ŚWIADECTWA PRACY I OPINIA PRACY - E.Zduńska Uwagi ogólne
Świadectwo pracy
Opinia pracy
Prostowanie wadliwie wystawionego świadectwa pracy i opinii
Wzór formularza świadectwa pracy
Rozdział IX ODPRAWA PIENIĘŻNA dla pracowników zwalnianych z pracy z przyczyn leżących po stronie zakładu pracy - E.Wichrowska
PRZEPISY
TOM 2 Cz. I. KIEROWANIE PERSONELEM 1. Polityka personalna — podstawowe pojęcia i elementy
2. Rekrutacja pracowników w warunkach rynku pracy
3. Dobór kandydatów do pracy
4. Przygotowanie do pracy i płynność personelu
5. Wewnętrzny dobór personelu
6. Motywowanie do pracy
7. Normowanie i wartościowanie pracy
Cz. II. OCENA PRACOWNIKÓW 1. Jak oceniać? Podstawowe cechy systemu ocen
2. Jaki system ocen? (Cechy systemu)
3. Jakie kryteria oceny pracy?
4. Jak często przeprowadzać ocenę?
5. Kogo oceniać?
6. Metody oceny
7. Technika przeprowadzania ocen
8. Przygotowanie do rozmowy oceniającej
9. Błędy najczęściej występujące w ocenianiu pracowników
10. Przykładowe arkusze oceny pracowników i kierowników
11. Procedura odwoławcza
12. Assesment Center jako metoda oceny pracowników
Cz. III. POLITYKA PROMOCJI ROZWOJU KARIER ZAWODOWYCH W PRZEDSIĘBIORSTWIE 1. Uwagi wstępne, czyli o karierze inaczej
2. Polityka karier zawodowych — co to jest?
3. Rozwój zawodowy i przygotowanie karier - przedląd zasad i celów
4. Czynnik czasu czyli o potrzebie inwestowania w młodych
5. Tendencje w rozwoju zawodowym
6. Procedury rozwoju zawodowego
7. Rozwój zawodowy menedżerów
8. Psychologiczne uwarunkowania rozwoju
9. Degradacje, wymiany i zwolnienia pracowników
10. Kariera zawodowa a zdrowie
Cz. IV. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA 1. Modele komunikowania się w organizacji
2. Modele komunikowania się w małych grupach
3. Style komunikacji interpersonalnej i style kierowania grupą
4. Komunikowanie się jako element kompetencji interpersonalne
Cz. V. KONFLIKTY W ZESPOŁACH PRACY A. NATURA CZłOWIEKA JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO KONFLIKTÓW
1. Człowiek jako układ reaktywny
2. Człowiek jako układ psychodynamiczny
3. Człowiek jako układ poznawczy
4. Człowiek jako układ scalony
B. KULTURA ORGANIZACYJNA JAKO TŁO KONFLIKTÓW
1. Praktyczne działanie jako wyznacznik kultury organizacyjnej
2. Typologie kultury organizacyjnej
— Typy kultury organizacyjnej wyróżnione ze względu na stadia rozwoju
Typy kultury organizacyjnej wyróżnione ze względu na klimat organizacyjny
3. Elementy i mechanizmy tworzące kulturę organizacyjną
C. ISTOTA PROBLEMATYKI KONFLIKTÓW
1. Czym w istocie jest konflikt?
2. Klasy i typy konfliktów
3. Źródła konfliktów
4. Następstwa konfliktów
5. Postawy wobec konfliktów i metody postępowania
6. Konflikty w zespołach pracy
7. Zjawiska towarzyszące rozwiązywaniu konfliktów
interpersonalnych
Pułapki diagnozowania sytuacji konfliktowej
Taktyka aktorów — stron konfliktu interpersonalnego