Użytkownicy SketchUp z wielu branż, począwszy od inżynierii aż do projektowania produktów i animacji traktują V-Ray jako szybki, prosty i ekonomiczny sposób na renderowanie najbardziej nowatorskich obrazów. Opracowany przez Chaos Group V-Ray dla SketchUp działa z programem SketchUp – jednym z najbardziej popularnych narzędzi do modelowania 3D dostępnych dziś na rynku.
SketchUp należy do najczęściej wykorzystywanych i łatwych do nauczenia programów do modelowania 3D spośród dostępnych dziś na rynku. V-Ray dla SketchUp daje użytkownikom jedno z najskuteczniejszych narzędzi do renderowania, które umożliwia wizualizację modeli z najwyższą jakością i realizmem. V-Ray działa w obrębie SketchUp, pozwalając użytkownikom na uwzględnianie renderowania w ich bieżącym cyklu pracy. V-Ray dla SketchUp działa na Windows Vista, 7, 8 oraz Mac OS.
Funkcje V-Ray 2.0 dla SketchUp:
- Wielowątkowy silnik renderujący, w pełni zintegrowany z programem SketchUp
- Kompleksowe rozwiązanie Globalnego oświetlenia (GI), uwzględniając metody: brute force, irradiance map, light cache i photon map
- Fizycznie poprawne oświetlenie, w tym światła typu: ies, punktowe (spot), powierzchniowe (area)
- Poprawiony antyaliasing
- Nieograniczona rozdzielczość renderowania
- Zaawansowane opcje mapowania koloru zintegrowane z metodą linear workflow
- Bufor ramki programu V-Ray, umożliwiający renderowanie regionu i korekcję koloru
- Rozproszony rendering
- Wsparcie wbudowanych materiałów programów SketchUp
- Edytor materiałów z wiernym podglądem
- Kaustyka i rozporszenia
- Cieniowanie metodą ambient occlusion
- Shadery typu: ward, phong i blinn
- Wbudowane materiały takie jak zabrudzenia (dirt), granit (granite), marmur (marble), stiuk (stucco), drewno (wood)
- Renderowanie kanałów ułatwiające postprocessing
- Wsparcie przeźroczystości programu SketchUp i przeźroczystości alfa
- Rozproszone odbicia i załamania
- Wsparcie plików HDR i EXR
- Model naturalnego oświetlenia (physical sun and sky)
- Kamera fizyczna
- Glębia ostrości i efekt bokeh
- Dwustronny materiał V-Ray umożliwiający tworzenie efektów półprzeźroczystości
- Wsparcie animacji
- Automatyczne przypisywanie materiałów do komponentów
SILNIK RENDERUJĄCY
Efektywny wielowątkowy silnik – V-Ray został specjalnie zoptymalizowany do śledzenia promieni, pozwalając użytkownikom na kompleksowe cieniowanie, tworzenie cieni obszaru oraz efektów kamery i globalnego oświetlenia z niespotykaną szybkością i dokładnością.
Interaktywny rendering – V-Ray RT jest rewolucyjnym silnikiem renderującym, zapewniającym natychmiastową informację zwrotną oraz usprawnioną konfigurację sceny. Ponieważ V-Ray RT oparty jest na tym samym solidnym rdzeniu co V-Ray, następuje płynne przejście pomiędzy V-Ray RT a produktami renderowania. Losowy Sampler udoskonala antyaliasing prawie poziomych lub pionowych linii.
MATERIAŁY I CIENIOWANIE
Materiały oparte na fizyce – pozwala na tworzenie materiałów opartych na właściwościach fizycznych z wykorzystaniem wszechstronnych shaderów V-Ray.
Podgląd materiału – pozwala na dokładny i skuteczny podgląd materiału. Generowany podgląd jest buforowany w celu późniejszego wykorzystania.
VRayDirt – umożliwia symulowanie cieniowania wokół narożników i szczelin obiektów w oparciu o odległość radialną. VRayDirt może być wykorzystany do tworzenia różnych efektów, w tym renderowania metodą Ambient Occlusion.
Interpolacja (odbicie i załamanie światła) – pozwala na przyspieszenie procesu renderowania poprzez zbliżanie oraz buforowanie błyszczącego odbicia i załamania.
Rozproszenie światła – pozwala na śledzenie i załamywanie światła na podstawie długości jego fali.
Przezroczystość Alpha – pozwala na tworzenie materiałów z przezroczystością alpha.
Procedural Textures – wykorzystanie proceduralnie generowanych map tekstur, w tym tekstury zabrudzenia.
ŚWIATŁA I OŚWIETLENIE
Oświetlenie wewnętrzne – pozwala na tworzenie prostego, wolnego od artefaktów oświetlenia.
Oświetlenie IES – wykorzystuje dane fotometryczne w celu dokładnego określenia światła.
Oświetlenie sferyczne –pozwala na tworzenie sferycznego oświetlenia terenu.
SŁOŃCE I NIEBO
Słońce i niebo w V-Ray – V-Ray Sun and Sky System umożliwia symulowanie warunków prawdziwego oświetlenia atmosferycznego.
OŚWIETLENIE GLOBALNE (GLOBAL ILLUMINATION)
Zoptymalizowane rozwiązania GI – V-Ray zapewnia kilka zoptymalizowanych rozwiązań do tworzenia oświetlenia globalnego (Global Illumination), dając artystom całkowita kontrolę i elastyczność, której potrzebują.
KAMERY I OPTYKA
Kamera rzeczywista – umożliwia renderowanie każdej standardowej kamery z wykorzystaniem właściwości kamery rzeczywistej, w tym głębię ostrości i efekty poruszenia.
Głębia ostrości – umożliwia szybkie tworzenie opartych na fizyce efektów głębi ostrości, wykorzystując kamery rzeczywiste.
Wymagania systemowe:
- System operacyjny Windows: Vista, 7, 8 (rekomendowane systemy 64 bitowe)
- Procesor: 1GHz
- RAM: 1 GB minimum (rekomendowane 2-3 GB lub więcej)
- 16 GB wolnego miejsca na dysku do poprawnego działania programu
- 300 MB wolnego miejsca na instalację
- System operacyjny MacOS: 10.6 lub nowszy
- Procesor: 2.1+ GHz Intel (brak wsparcia dla Power PC)
- RAM: 1 GB minimum (rekomendowane 2-3 GB lub więcej)
- 300 MB wolnego miejsca na instalację