V-Ray 2.0 dla SketchUp + Dongle USB
Użytkownicy SketchUp z wielu branż, począwszy od inżynierii aż do projektowania produktów i animacji traktują V-Ray jako szybki, prosty i ekonomiczny sposób na renderowanie najbardziej nowatorskich obrazów. Opracowany przez Chaos Group V-Ray dla SketchUp działa z programem SketchUp – jednym z najbardziej popularnych narzędzi do modelowania 3D dostępnych dziś na rynku.
SketchUp należy do najczęściej wykorzystywanych i łatwych do nauczenia programów do modelowania 3D spośród dostępnych dziś na rynku. V-Ray dla SketchUp daje użytkownikom jedno z najskuteczniejszych narzędzi do renderowania, które umożliwia wizualizację modeli z najwyższą jakością i realizmem. V-Ray działa w obrębie SketchUp, pozwalając użytkownikom na uwzględnianie renderowania w ich bieżącym cyklu pracy. V-Ray dla SketchUp działa na Windows XP, Vista oraz Mac OS, a ponadto obsługuje SU7 lub starsze wersje.
Funkcje V-Ray dla SketchUp:
- Więcej typów shaderów (doskonałe dla tekstur metalu).
- Ponad 10 nowych Procedural Textures, w tym tekstura Dirt (zabrudzenie) dla bardziej realistycznych renderingów.
- Oświetlenie daje możliwość dodawania profili IES (dla dokładności światła).
- Krótszy czas przetwarzania sceny.
- Wsparcie dla przezroczystości SketchUp oraz przezroczystości alpha.
- Rzeczywiste odbicia i załamania.
- Błyszczące odbicia i załamania.
- Globalne oświetlenie (Global Illumination) pozwala na fotorealistyczny efekt oświetlenia.
- Obsługa miękkich cieni.
- Obsługa HDRI.
- W pełni wielowątkowe śledzenie promieni.
- Macierzyste materiały SketchUp obsługiwane i zintegrowane z materiałami V-Ray.
- Edytor materiału z podglądem materiału.
- System słońca i nieba.
- Kamera rzeczywista.
- Fotograficzne efekty głębi ostrości
- Rozproszony rendering umożliwiający przetwarzanie pojedynczego obrazu jednocześnie nawet przez 10 komputerów.
- Globalne oświetlenie (Gl), tło, odbicie i załamanie każdego materiału.
- Dwustronny materiał V-Ray w celu łatwego tworzenia cienkich przezroczystości.
- Obsługa animacji.
SILNIK RENDERUJĄCY
Efektywny wielowątkowy silnik – V-Ray został specjalnie zoptymalizowany do śledzenia promieni, pozwalając użytkownikom na kompleksowe cieniowanie, tworzenie cieni obszaru oraz efektów kamery i globalnego oświetlenia z niespotykaną szybkością i dokładnością.
Interaktywny rendering – V-Ray RT jest rewolucyjnym silnikiem renderującym, zapewniającym natychmiastową informację zwrotną oraz usprawnioną konfigurację sceny. Ponieważ V-Ray RT oparty jest na tym samym solidnym rdzeniu co V-Ray, następuje płynne przejście pomiędzy V-Ray RT a produktami renderowania. Losowy Sampler udoskonala antyaliasing prawie poziomych lub pionowych linii.
MATERIAŁY I CIENIOWANIE
Materiały oparte na fizyce – pozwala na tworzenie materiałów opartych na właściwościach fizycznych z wykorzystaniem wszechstronnych shaderów V-Ray.
Podgląd materiału – pozwala na dokładny i skuteczny podgląd materiału. Generowany podgląd jest buforowany w celu późniejszego wykorzystania.
VRayDirt – umożliwia symulowanie cieniowania wokół narożników i szczelin obiektów w oparciu o odległość radialną. VRayDirt może być wykorzystany do tworzenia różnych efektów, w tym renderowania metodą Ambient Occlusion.
Interpolacja (odbicie i załamanie światła) – pozwala na przyspieszenie procesu renderowania poprzez zbliżanie oraz buforowanie błyszczącego odbicia i załamania.
Rozproszenie światła – pozwala na śledzenie i załamywanie światła na podstawie długości jego fali.
Przezroczystość Alpha – pozwala na tworzenie materiałów z przezroczystością alpha.
Procedural Textures – wykorzystanie proceduralnie generowanych map tekstur, w tym tekstury zabrudzenia.
ŚWIATŁA I OŚWIETLENIE
Oświetlenie wewnętrzne – pozwala na tworzenie prostego, wolnego od artefaktów oświetlenia.
Oświetlenie IES – wykorzystuje dane fotometryczne w celu dokładnego określenia światła.
Oświetlenie sferyczne –pozwala na tworzenie sferycznego oświetlenia terenu.
SŁOŃCE I NIEBO
Słońce i niebo w V-Ray – V-Ray Sun and Sky System umożliwia symulowanie warunków prawdziwego oświetlenia atmosferycznego.
OŚWIETLENIE GLOBALNE (GLOBAL ILLUMINATION)
Zoptymalizowane rozwiązania GI – V-Ray zapewnia kilka zoptymalizowanych rozwiązań do tworzenia oświetlenia globalnego (Global Illumination), dając artystom całkowita kontrolę i elastyczność, której potrzebują.
KAMERY I OPTYKA
Kamera rzeczywista – umożliwia renderowanie każdej standardowej kamery z wykorzystaniem właściwości kamery rzeczywistej, w tym głębię ostrości i efekty poruszenia.
Głębia ostrości – umożliwia szybkie tworzenie opartych na fizyce efektów głębi ostrości, wykorzystując kamery rzeczywiste.
Wymagania systemowo-sprzętowe dla Windows:
- System operacyjny Windows: Vista, 7, 8 (rekomendowane systemy 64 bitowe)
- Procesor: 1GHz
- RAM: 1 GB minimum (rekomendowane 2-3 GB lub więcej)
- 16 GB wolnego miejsca na dysku do poprawnego działania programu
- 300 MB wolnego miejsca na instalację
Wymagania systemowo-sprzętowe dla MacOS:
- System operacyjny MacOS: 10.6 lub nowszy
- Procesor: 2.1+ GHz Intel (brak wsparcia dla Power PC)
- RAM: 1 GB minimum (rekomendowane 2-3 GB lub więcej)
- 300 MB wolnego miejsca na instalację