V-Ray 2.0 dla Rhino + klucz USB
V-Ray dla Rhino oferuje profesjonalistom z zakresu wizualizacji najnowocześniejsze rozwiązanie, które pozwala na tworzenie wysokiej jakości obrazów z niesamowitym realizmem. Wtyczka działa z Robert McNeel& Associates’ Rhinoceros, który jest dziś jednym z najpopularniejszych opartych na Windows narzędzi do modelowania NURBS. Użytkownicy Rhino z wielu dziedzin, począwszy od inżynierii aż do projektowania produktów i animacji traktują V-Ray jako szybki, prosty i ekonomiczny sposób na renderowanie najbardziej nowatorskich obrazów.
V-Ray dla Rhino zawiera wiele nowych funkcji i ulepszeń, w tym rednerowanie w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem V-Ray RT, zoptymalizowane oświetlenie w oparciu o obiekt z nową funkcją oświetlenia wewnętrznego oraz efektywne zarządzanie pamięcią z wykorzystaniem obiektów Proxy.
SILNIK RENDERUJĄCY
Efektywny wielowątkowy silnik – V-Ray został specjalnie zoptymalizowany do śledzenia promieni, pozwalając użytkownikom na kompleksowe cieniowanie, tworzenie cieni obszaru oraz efektów kamery i globalnego oświetlenia z niespotykaną szybkością i dokładnością.
Integracja z Rhino – V-Ray dla Rhino obsługuje 32-bitową wersję Rhino 4.0 oraz 32- i 64-bitową wersję Rhino 5.0.
Interaktywny rendering – V-Ray RT jest rewolucyjnym silnikiem renderującym, zapewniającym natychmiastową informację zwrotną oraz usprawnioną konfigurację sceny. Ponieważ V-Ray RT oparty jest na tym samym solidnym rdzeniu co V-Ray, następuje płynne przejście pomiędzy V-Ray RT a produktami renderowania. Losowy Sampler udoskonala antyaliasing prawie poziomych lub pionowych linii.
GEOMETRIA
VRayProxy – VrayProxy jest niezastąpionym narzędziem, służącym do zarządzania pamięcią sceny i efektywnością renderowania dużych ilości geometrii. Obiekty V-Ray Proxy są dynamicznie ładowane i wyładowywane w czasie renderowania, oszczędzając tym samym ważne zasoby pamięci RAM.
Przemieszczenie (Displacement) – umożliwia kontrolowanie przemieszczenia poszczególnych materiałów i generowanie szczegółowej geometrii w czasie renderowania z maksymalną wydajnością pamięci.
MATERIAŁY I CIENIOWANIE
Materiały oparte na fizyce – pozwala na tworzenie materiałów opartych na właściwościach fizycznych z wykorzystaniem wszechstronnych shaderów V-Ray.
Podgląd materiału – pozwala na dokładny i skuteczny podgląd materiału. Generowany podgląd jest buforowany w celu późniejszego wykorzystania.
VRayDirt – umożliwia symulowanie cieniowania wokół narożników i szczelin obiektów w oparciu o odległość radialną. VRayDirt może być wykorzystany do tworzenia różnych efektów, w tym renderowania metodą Ambient Occlusion.
Interpolacja (odbicie i załamanie światła) – pozwala na przyspieszenie procesu renderowania poprzez zbliżanie oraz buforowanie błyszczącego odbicia i załamania.
Rozproszenie światła – pozwala na śledzenie i załamywanie światła na podstawie długości jego fali.
Przezroczystość Alpha – pozwala na tworzenie materiałów z przezroczystością alpha.
Procedural Textures – wykorzystaj proceduralnie generowane mapy tekstur:
- Falloff Granite (spadający granit)
- Dirt (zabrudzenie)
- Marble (marmur)
- Rock (skała)
- Smoke Invert (dym)
- Leather (skóra)
- Snow (śnieg)
- SpeckleSplat (cętki)
- Stucco (tynk)
- Water (woda)
- Wood (drewno)
Przestrzeń barw – umożliwia zarządzanie wartością gamma dla tekstur, wykorzystując opcje Linear, Gamma Corrected lub sRGB.
ŚWIATŁA I OŚWIETLENIE
Oświetlenie wewnętrzne – pozwala na tworzenie prostego, wolnego od artefaktów oświetlenia wewnętrznego.
Oświetlenie IES – wykorzystuje dane fotometryczne w celu dokładnego określenia światła.
Oświetlenie sferyczne –pozwala na tworzenie sferycznego oświetlenia terenu.
SŁOŃCE I NIEBO
RDK Sun – system V-RaySun/Sky jest kompatybilny z RDK Sun
Opcje nieba – kontrolują właściwości nieba niezależnie od słońca
Modele nieba – pozwalają użytkownikowi na określenie wyglądu nieba z wykorzystaniem Preetham et al, CIE Clear lub CIE Overcast models.
OŚWIETLENIE GLOBALNE (GLOBAL ILLUMINATION)
Zoptymalizowane rozwiązania GI – V-Ray zapewnia kilka zoptymalizowanych rozwiązań do tworzenia oświetlenia globalnego (Global Illumination), dając artystom całkowita kontrolę i elastyczność, której potrzebują.
Ambient Occlusion – pozwala użytkownikom na generowanie cieniowania w oparciu bliskość obiektu oraz uwydatnienie szczegółów GI bez znaczącego zwiększania czasu renderowania.
Retrace Threshold – pozwala na redukowanie artefaktów świetlnych oraz poprawę wyglądu błyszczącego odbicia i załamania światła, redukując czas renderingu.
KAMERY I OPTYKA
Kamera rzeczywista – umożliwia renderowanie każdej standardowej kamery z wykorzystaniem właściwości kamery rzeczywistej, w tym głębię ostrości i efekty poruszenia.
Efekty obiektywu Glare/Bloom – pozwalają na symulowanie naturalnych efektów obiektywu.
RENDERING OUTPUT
V-Ray Frame Buffer (VFB) – Region Render precyzuje część sceny przeznaczonej do renderowania. Historia zmian jest zapisywana w VFB cache, upraszczając jego porównanie. Komparator ładuje dwa rendery bezpośrednio do VFB z jednoczesną kontrolą ich różnic. Material ID obsługuje kanały Material ID dla przetwarzania końcowego.
Obsługa Rhino RDK – V-Ray dla Rhino obsługuje Rhino Document Sun, Edge Softening, Shutlining, oraz Displacement.
Nowości w V-Ray 2.0 dla Rhino
- V-Ray RT - rewolucyjny silnik renderujący pozwalający na interakcje w czasie rzeczywistym i optymalizacje ustawień sceny, pozwalający na śledzenie promieni z wykorzystaniem GPU do 30 razy szybciej.
- V-Ray Wrapper Material – pozwala na sprecyzowanie dodatkowych ustawień dla materiału. Możliwe jest teraz tworzenie matowych materiałów.
- V-Ray Express* - użytkownicy mają teraz dostęp do ponad 200 materiałów i ustawień światła, aby możliwe było tworzenie realistycznych scen studyjnych i obliczanie oświetlenia modeli szybciej niż kiedykolwiek.
- Wsparcie programu HDR Light Studio** - integracja z programem HDR Light Studio, pozwalająca na dostęp do funkcji Light Paint w programie V-Ray, co umożliwia oświetlanie projektów w bardziej intuicyjny i kreatywny sposób.
- Materiał V-Ray – nowy kompaktowy materiał zoptymalizowany pod kątem programu V-Ray, który pozwala na dostosowanie parametrów rozproszenia, odbicia i załamania światła.
* V-Ray Express to oddzielny komponent, który można pobrać ze strony producenta lub tez z naszego działu Download.
** Integracja programów V-Ray i HDR Light Studio jest wspierane tylko dla Rhino 5 w wersji 64-bitowej i wymaga posiadania przez użytkownika licencji HDR Light Studio w wersji 4.3 lub wyższej.
Najważniejsze nowe funkcje w V-Ray 2.0:
- Dome Light – pozwala tworzyć proste, wolne od artefaktów światło typu Dome Light. Wykorzystanie metody próbkowania importance sampling pozwala na analizę obrazów HDR i dostosowanie precyzji śledzenia światła i globalnego oświetlenia.
- V-Ray Proxy – narzędzie niezbędne do zarządzania pamięcią sceny i wydajnego renderowania dużych ilości geometrii. Obiekty V-Ray Proxy są w dynamiczny sposób ładowane w czasie renderowania, co pozwala ograniczać zużycie pamięci RAM.
- Efekty obiektywu (Lens Effects Glare/Bloom) – pozwalają symulować efekty obiektywu, które pojawiają się przy fotografowaniu odblasków.
- Rozszczepienie światła (Dispersion) – śledzenie światła i symulowanie efektu załamania, w zależności od długości fali.
- Ambient Occlusion – cieniowanie oparte na bliskości obiektów, co pozwala na poprawienie szczegółowości globalnego oświetlenia bez znacznego wydłużania czasu renderowania.
Wymagania sprzętowo-systemowe:
- Procesor Pentium, Celeron lub nowszy
- 200MB miejsca na dysku twardym
- minium 512MB pamięci RAM, rekomendowane 2-3 lub więcej
- Windows: 2000, XP Pro, XP Home, Vista, 7, 8
- V-Ray dla Rhino nie jest kompatybilny z: Windows NT, 95, 98 / Mac OS X lub starsze / Linux
|