Silnik renderujący V-Ray stworzony przez Bułgarską firmę ChaosGroup pracujący jako wtyczka do programu Autodesk 3ds Max pozwala na generowanie najwyższej jakości wizualizacji o niesamowitym stopniu realizmu . Program oferuje użytkownikom szereg funkcji, które można oczekiwać od wysokiej jakości rendera. Dzięki szybkiemu wielowątkowemu silnikowi, w pełni wykorzystuje wszystkie procesory obsługiwane przez Twój komputer.
Możliwości:
-
Wielowątkowy silnik śledzący promienie (raytracing)
-
Wielowątkowe śledzenie odbić i załamań promieni
-
Wygładzanie odbić i załamań
-
Półprzezroczystość z możliwością ustawiania mgły – do tworzenia wosku, marmuru lub efektu przyciemnianego szkła
-
Strefy cienia (cienie miękkie). Oddzielne emitery dla obiektów typu cube i sphere (kostka i kula)
-
Pośrednia iluminacja (global illumination, global lighting). Dla różnych zbliżeń dokonywane są oddzielne obliczenia.
-
Motion Blur. W tym stochastyczne pobieranie próbek.
-
Efekt kamery z realistyczną głębią ostrości (Depth-Of-Field).
-
Antyaliasing – wygładzanie krawędzi obiektów (proste dwu poziomowe i adaptacyjne)
-
Kaustyki (obwiednie promieni świetlnych)
-
Antyaliasing oparty na G-Buffer (RGBA, materiał, Z-Buffer)
-
Możliwość ponownego wykorzystywania map typu irradiance (zapisywanie i wczytywanie)
-
Motion Blur z analitycznym próbkowaniem.
-
Pełne wsparcie dla HDRI (High Dynamic Range Imaging). Zawierający wsparcie dla współrzędnych tekstur oraz obsługujący mapy sześcienne i kątowe.
-
Wbudowane materiały do szybszych obliczeń.
-
Renderowanie rozproszone pozwalające na pracę kilku komputerów nad jednym obiektem.
-
Różne typy kamer: fish-eye, sferyczna, cylindryczna i sześcienna