Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Uwagi Niemca o sztuce scenicznej francuskich

19-01-2014, 23:00
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 22 zł     
Użytkownik Mysza657
numer aukcji: 3814063350
Miejscowość Kasinka Mała
Wyświetleń: 3   
Koniec: 18-01-2014 17:26:13

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wysyłka w 24h
- Pocztą Polską

Wybrane przez Państwa książki wysyłane są po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie bankowym lub po mailowej informacji iż przesyłka ma być wysłana za pobraniem.
WYSYŁKA GRATIS
Wysyłka gratis przy zakupach powyżej 150 złotych. Nie dotyczy przesyłek pobraniowych i zagranicznych.
Kontakt
Antykwariat i Księgarnia Tezeusza
Kasinka Mała 657
34-734 Kasinka Mała
tel. 604[zasłonięte]847

gg Monika 38[zasłonięte]513
gg Anna 44[zasłonięte]445
e-mail: [zasłonięte]@tezeusz.pl

Nr konta bankowego:
Millennium
60 1160 [zasłonięte] 2[zasłonięte]2020001 [zasłonięte] 910803

Uwagi Niemca o sztuce scenicznej francuskich
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]45394
Wymiar: 12.5x19.5cm
Nr wydania: 1
Seria: THEATROTEKA
Ilość stron: 142
Ocena: -
Waga: 0,20 kg
Indeks: 536[zasłonięte]01531KS
Rok wydania: 2010
Autor: Humboldt Wilhelm
Rodzaj okładki: Miękka
Stan: Nowa
Wydawca: Słowo/Obraz/Terytoria

Opis książki

Język oryginału: francuski
Tytuł oryginału: Considérations sur l’art des acteurs tragiques français, par un Allemand
Esej o aktorach i teatrze francuskim został zredagowany przez Humboldta na podstawie zapisków, które młody uczony prowadził regularnie w Paryżu od grudnia 1797 do sierpnia 1799, i które zostały wydane drukiem dopiero w XX wieku. Duża część obserwacji, notowanych w celu wykorzystania ich w przyszłości w dziele z zakresu antropologii porównawczej dotyczy życia teatralnego. Można nawet odnieść wrażenie, że właśnie teatr, scena, widownia, krytyka stanowiły dla Humboldta najlepszy materiał do studiowania różnego rodzaju ludzkich zachowań i namiętności, które porównywał z punktu widzenia odrębności charakterologicznych dwu sąsiadujących ze sobą narodów, Francuzów i Niemców.
(…) Obok komparatystycznego punktu widzenia, pionierskie podejście Humboldta do sztuki scenicznej przejawia się także na dwu innych polach. Po pierwsze, wprowadza aktorstwo w obszar zainteresowań nowej, osiemnastowiecznej dziedziny filozofii, estetyki. Po drugie, Humboldt analizuje grę aktorską jako specyficzny kod kulturowy, jako „język znaków kulturowych”.
Zobacz także...