Kliknij na obrazek powyżej a obejrzysz pozostałe moje aukcje.
Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że w świecie zglobalizowanej gospodarki jesteśmy przemocą nakłaniani do wzmożonej konsumpcji. Wiąże się to z obowiązującym paradygmatem, zgodnie z którym "więcej znaczy lepiej". I nie liczą się tutaj ograniczenia stawiane przez środowisko naturalne ani koszty wzrostu gospodarczego. Wysiłki podejmowane w celu zapobiegania takim sytuacjom zawodzą. Co więcej, nie kwestionują one założeń filozofii konsumpcji, toteż często owocują wręcz odwrotnymi rezultatami.
Autorzy Uważności na targowisku - m.in. Thich Nhat Hanh, Stephen Batchelor, Riane Eisler, Fritjof Capra, Joan Halifax, John Robbins, Paul Hawken, Joanna Macy, David Korten, Jego Świątobliwość Dalajlama - opierając się na tradycji buddyzmu oraz na dorobku zachodniej nauki i myśli społecznej - poszukują skutecznych dróg wyjścia z kryzysu. Przypominają o niepodzielności świata i wzajemnych zależnościach między ludźmi i przyrodą, zwracają uwagę na potrzebę przebudowy systemu wartości. Wskazują także sposoby, jak stając się świadomym konsumentem, możemy przybliżyć narodziny społeczeństwa przyszłości. Tak aby będąc odpowiedzialnymi mieszkańcami błękitnej planety, pozostawić ją kolejnym pokoleniom w stanie nieskażonym.
Warszawa : Jacek Santorski & Co, 2004
367, [1] s. ; 21 cm
przeł. Jerzy Paweł Listwan
Tyt. oryg.: Mindfulness in the Marketplace : compassionate responses to consumerism
[Thich Nhat Hanh et al.]
Projekt graficzny okładki Agnieszka Spyrka
Seria: Oblicza Duchowości
ISBN 83[zasłonięte]89763-6
Stan dobry
ryski na okładce, małe zagięcie rogów, małe naderwanie - dół grzbietu, zagięcie 1 kartki przy górnym rogu, mały odcisk przy dolnej i bocznej krawędzi tylnej okładki oraz na kilku ostatnich kartkach
Bardzo proszę osoby bez pełnej aktywacji tzw. kopertki o potwierdzanie udziału w aukcji mailem !!!