OPIS PRZEDMIOTU
Poradnik serwisowy
Uszczelki głowicy silnika
Tytuł książki: | Poradnik serwisowy Uszczelki głowicy silnika |
Wydawca: | Instalator Polski |
Seria: | Poradnik serwisowy |
Wydanie: | 06/2004 |
Autor: | Szymon Węgiel, Krzysztof Wiśniewski, Jan Zawadzki |
Strony: | 58 |
Rysunki: | b.d. |
Oprawa: | Miękka |
Format: | B5 |
Język: | Polski |
Opis:
Poradnik Serwisowy to obowiązkowa seria publikacji dla każdego mechanika i diagnostyka samochodowego. Przystępny język oraz zakres zagadnień z pewnością zainteresuje również przeciętnego kierowcę i użytkowanika samochodu. Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów: elektronika i elektryka samochodowa, diagnostyka, technologia napraw mechanicznych, lakiernictwo i blacharstwo. Każde wydanie Poradnika serwisowego to zeszyt o objętości kilkudziesięciu stron poruszający wybrany temat.
Od autora
Uszczelka głowicy odgrywa kluczową rolę w budowie nowoczesnych silników. Powinna ona zapewnić szczelność między głowicą i kadłubem przez cały okres żywotności silnika. W tym poradniku są opisane możliwe przyczyny uszkodzeń uszczelek oraz na co - podczas ich wymiany - należy zwracać przede wszystkim uwagę, aby uniknąć późniejszych napraw silnika. Oprócz wskazówek praktycznych podano również wiele informacji o samej uszczelce głowicy i jej najnowszych konstrukcjach.
Jeśli pojawią się plamy oleju na silniku i pod samochodem albo ślady emulsji olejowej na wyciągniętym bagnecie lub korku wlewu oleju i/albo w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego, to z reguły diagnoza brzmi: uszkodzenie uszczelki głowicy. Jednak także trudności z rozruchem zimnego silnika, nieustanne ubytki niewielkich ilości płynu chłodzącego podczas jego pracy, odgłosy mieszania i gulgotania w układzie chłodzenia albo w nagrzewnicy również wskazują na uszkodzenie uszczelki...
Spis treści:
Wstęp
1. Wymagania stawiane uszczelkom głowicy
2. Wymagania stawiane powierzchniom uszczelniającym
2.1. Określanie niepłaskości powierzchni elementu
2.2. Określanie falistości i chropowatości
2.3. Wymagania dotyczące jakości powierzchni
3. Budowa i rodzaje uszczelek
3.1. Metalowe, elastomerowe uszczelki głowicy
3.2. Uszczelki typu Metaloflex
3.3. Stopper
3.4. Przykłady zastosowań nowoczesnych uszczelek głowicy
4. Rodzaje obciążeń uszczelek i ich skutki
4.1. Obciążenia chemiczne i korozyjne
4.2. Obciążenia termiczne i chemiczne
5. Uszczelki z czujnikami
5.1. Czujniki ciśnienia
5.2. Zintegrowany system czujników ciśnienia
5.3. Czujniki temperatury
5.4. Czujniki szczeliny
6. Rodzaje uszkodzeń uszczelek i ich przyczyny
6.1. Przedmuchy spalin
6.2. Przegrzanie
6.3. Spalanie stukowe
6.4. Przecieki oleju i płynu chłodzącego
6.5. Oddziaływania mechaniczne
7. Zasady prawidłowej wymiany uszczelki
8. Śruby głowicy i metody ich dokręcania
8.1. Dokręcanie śrub w zakresie sprężystości
8.2. Dokręcanie śrub w zakresie plastyczności
8.3. Stosowanie specjalnych śrub
8.4. Dlaczego powinny być stosowane nowe śruby głowicy
9. Tabela momentów dokręcania
kod04