Model
|
Kielich
|
Krawędź
|
Charakterystyka
|
1 C
|
średnio płytki
|
średnio szeroka
|
Bardzo duży kielich, wytwarza głośne i mocne brzmienie.
|
1 1/4 C
|
średnio płytki
|
średnio szeroka
|
Bardzo duży kielich, wytwarza wyjątkowo głośne brzmienie. Dedykowany dla osób, które często dokonują zmian pomiędzy trąbkami B, C i D.
|
1 1/2 C
|
średnio płytki
|
średnio szeroka niezbyt ostra
|
Duży kielich, wysoki poziom głośności, wyraziste i mocne brzmienie.
|
2 1/2 C
|
średnio płytki
|
średnio szeroka obniżona do zewnątrz
|
Duży kielich, wyjątkowo wyraziste i jasne brzmienie. Świetnie nadaje się do użycia w orkiestrze symfonicznej.
|
3 C
|
średnio płytki
|
średnio szeroka
|
Duży kielich,lecz nie "przewymiarowany". Dla trębaczy preferujących duże ustniki, bez rezygnacji z nieco wyższych tonów.
|
5 C
|
średnio płytki
|
średnio szeroka obniżona do zewnątrz
|
Dla osób preferujących ostrą krawędź ustnika. Żywe, zmienne brzmienie. Do zastosowań symfonicznych i teatralnych.
|
6 C
|
średnio płytki
|
średnio szeroka niezbyt ostra
|
Niezwykle przenikliwy czysty dźwięk. Do zastosowań symfonicznych i w big-band'ach. Ustnik idealny do trąbki C.
|
7 C
|
średnio płytki
|
średnio szeroka obniżona do zewnątrz średnio ostra wewn.
|
Najbardziej popularny ustnik zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów. Jasna, zbalansowana barwa w każdym rejestrze.
|
7 CW
|
średnio płytki
|
jak powyżej, lecz nieco szersza, stopniowo obniżona
|
Szersza krawędź dla trębaczy o miękkich lub grubszych ustach. Ustnik szczególnie polecany podczas długich, meczących występów.
|
10 1/2 C
|
średnio płytki
|
średnio szeroka
|
Ustnik równie popularny jak 7C. Bardzo dobrze zbalansowane brzmienie zarówno w dolnych jak i górnych rejestrach. Idealny do trąbki C.
|
10 U
|
średnio płytki
|
szeroka
|
Jak 1 1/2 C, ale szersza krawędź.
|
10 T
|
średnio płytki
|
szeroka
|
Jak 10 1/2 C, ale szersza krawędź.
|