| Model |
Kielich |
Krawędź |
Charakterystyka |
| 1 C |
średnio płytki |
średnio szeroka |
Bardzo duży kielich, wytwarza głośne i mocne brzmienie. |
| 1 1/4 C |
średnio płytki |
średnio szeroka |
Bardzo duży kielich, wytwarza wyjątkowo głośne brzmienie. Dedykowany dla osób, które często dokonują zmian pomiędzy trąbkami B, C i D. |
| 1 1/2 C |
średnio płytki |
średnio szeroka
niezbyt ostra |
Duży kielich, wysoki poziom głośności, wyraziste i mocne brzmienie. |
| 2 1/2 C |
średnio płytki |
średnio szeroka
obniżona do zewnątrz |
Duży kielich, wyjątkowo wyraziste i jasne brzmienie. Świetnie nadaje się do użycia w orkiestrze symfonicznej. |
| 3 C |
średnio płytki |
średnio szeroka |
Duży kielich,lecz nie "przewymiarowany". Dla trębaczy preferujących duże ustniki, bez rezygnacji z nieco wyższych tonów. |
| 5 C |
średnio płytki |
średnio szeroka
obniżona do zewnątrz |
Dla osób preferujących ostrą krawędź ustnika. Żywe, zmienne brzmienie. Do zastosowań symfonicznych i teatralnych. |
| 6 C |
średnio płytki |
średnio szeroka
niezbyt ostra |
Niezwykle przenikliwy czysty dźwięk. Do zastosowań symfonicznych i w big-band'ach. Ustnik idealny do trąbki C. |
| 7 C |
średnio płytki |
średnio szeroka
obniżona do zewnątrz
średnio ostra wewn. |
Najbardziej popularny ustnik zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów. Jasna, zbalansowana barwa w każdym rejestrze. |
| 7 CW |
średnio płytki |
jak powyżej, lecz nieco szersza, stopniowo obniżona |
Szersza krawędź dla trębaczy o miękkich lub grubszych ustach. Ustnik szczególnie polecany podczas długich, meczących występów. |
| 10 1/2 C |
średnio płytki |
średnio szeroka |
Ustnik równie popularny jak 7C. Bardzo dobrze zbalansowane brzmienie zarówno w dolnych jak i górnych rejestrach. Idealny do trąbki C. |
| 10 U |
średnio płytki |
szeroka |
Jak 1 1/2 C, ale szersza krawędź. |
| 10 T |
średnio płytki |
szeroka |
Jak 10 1/2 C, ale szersza krawędź. |