Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Ustawa O Prawach Konsumenta Kodeks Cywilny Wyciąg

12-01-2015, 16:18
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 179.99 zł     
Użytkownik naszamuza_com
numer aukcji: 4896013945
Miejscowość Piaseczno
Wyświetleń: 6   
Koniec: 12-01-2015 15:28:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 Ustawa O Prawach Konsumenta. Kodeks Cywilny (Wyciąg) Komentarz

 
Ustawa O Prawach Konsumenta. Kodeks Cywilny (Wyciąg) Komentarz 
   Książka 
 
 > > > >
 > > > >
 > > > >
 > > >
Pełny opis produktu
NOWA REGULACJA PRAWNA
Komentarz do nowej ustawy o prawach konsumenta omawia szczegółowo następujące zagadnienia:
ogólne obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych z konsumentami,
obowiązki informacyjne w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość,
prawo odstąpienia od umowy,
umowy dotyczące usług finansowych zawieranych na odległość
przepisy zmieniające i przejściowe.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE PRZEDSIĘBIORCY
Komentarz omawia zakres i sposób realizacji obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta przy zawieraniu typowych umów. Ma to ułatwić konsumentowi świadome podjęcie decyzji o ewentualnym zawarciu umowy. W celu zapewnienia konsumentowi niezbędnej ochrony przepisy wprowadzają także, mający zastosowanie do wszystkich umów konsumenckich (a więc również tych zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość), obowiązek uzyskania przez przedsiębiorcę wyraźnej zgody konsumenta na wszelkie dodatkowe płatności. W komentarzu zostały omówione też wyłączenia stosowania przepisów dotyczących obowiązków informacyjnych w odniesieniu do drobnych umów życia codziennego.
W książce zostanie omówiony też zakres i sposób realizacji obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość, a także pozostałe obowiązki spoczywające na przedsiębiorcy w związku z zawieraniem z konsumentem umów tego rodzaju (w szczególności obowiązek wydania konsumentowi dokumentu umowy lub potwierdzenia jej zawarcia. Katalog obowiązków informacyjnych przewidzianych w omawianych przepisach zostaje ujednolicony dla obu rodzajów umów zawieranych w okolicznościach nietypowych (tj. poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość). Będzie istotnie poszerzony w porównaniu z obecnym stanem prawnym, co wynika z potrzeby zapewnienia konsumentowi szczególnej ochrony przy zawieraniu umów w takich okolicznościach. W przypadku umów zawieranych na odległość za pomocą telefonu nakłada się na przedsiębiorcę obowiązek potwierdzenia konsumentowi treści proponowanej umowy, na papierze lub innym trwałym nośniku.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Komentarz omawia też szczegółową regulację prawa odstąpienia od umowy, jakie przysługuje konsumentowi, bez potrzeby wskazywania jakiegokolwiek uzasadnienia, w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość i wydłużenie terminu tego prawa do 14 dni (obecnie 10).
USŁUGI FINANSOWE ZAWIERANE NA ODLEGŁOŚĆ
Komentarz zawiera też omówienie umów dotyczących usług finansowych zawieranych na odległość. Przepisy zawarte w tym rozdziale ustawy są zasadniczo tożsame z regulacją, która obecnie znajduje się w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów i która wraz z wejściem w życie komentowanej ustawy zostanie uchylona.
ZMIANY DO INNYCH USTAW
Ustawa zawiera też istotne zmiany do KC dotyczące:
modyfikacji definicji konsumenta,
wprowadzenia zakazu pobierania przez przedsiębiorcę od konsumenta opłat związanych z korzystaniem z określonych sposobów płatności w wysokości wyższej od kosztów ponoszonych z tego tytułu przez samego przedsiębiorcę ,
uregulowania kwestii związanych z terminem wydania rzeczy konsumentowi w umowach sprzedaży konsumenckiej, w tym skutków uchybienia przez przedsiębiorcę obowiązkom w tym zakresie i przejściem niebezpieczeństwa przypadkowej utraty lub zniszczenia rzeczy,
odpowiedzialności za jakość rzeczy sprzedanej, których celem jest przede wszystkim ujednolicenie przepisów dotyczących odpowiedzialności za jakość rzeczy sprzedanej, wprowadzając jednolitą, co do zasady, regulację odpowiedzialności sprzedawcy za jakość rzeczy sprzedanej, opartą na koncepcji wady (rękojmia), wprowadzają też szczegółowe zasady dochodzenia roszczeń związanych z wadliwością rzeczy sprzedanej w łańcuchu sprzedawców oraz modyfikują przepisy dotyczące gwarancji przy sprzedaży i doprecyzowują wzajemny stosunek roszczeń z rękojmi i z gwarancji.
 Szczegóły
Wydawnictwo:C.H. Beck C.H. Beck
Data wydania:2[zasłonięte]014-07