Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wybor*

24-01-2012, 5:30
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 12.50 zł     
Użytkownik ksiegarniasowa
numer aukcji: 2041190298
Miejscowość Racibórz
Wyświetleń: 6   
Koniec: 16-01-2012 12:31:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku

Łódzki Bartłomiej
KOMUNIKOWANIE I MEDIA
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x24.0cm
Ilość stron: 236
Rok wydania: 2011
 
Agenda-setting to teoria i metoda badawcza stworzona w latach siedemdziesiątych XX w. przez amerykańskich badaczy: prof. M.McCombsa i D.Shawa. Celem badań jest poszukiwanie korelacji zachodzących pomiędzy eksponowanymi przez media masowe wydarzeniami, a postrzeganiem ich jako najważniejsze przez opinię publiczną.

Książka Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych to jedne z pierwszych studiów empirycznych nad komunikowaniem politycznym w Polsce. Autor ukazuje w niej proces agenda-setting z perspektywy określanej przez twórców teorii jako „masowe przekonanie”. Ten typ badań nie analizuje wpływu mediów na agendę konkretnych jednostek, ale dowodzi możliwości ich oddziaływania na przenoszenie ważności wybranych kwestii eksponowanych w mediach w opinii części społeczeństwa. Analizie poddane zostały relacje medialne z kampanii wyborczych (parlamentarnej i prezydenckiej) 2005 r. Ze względu na specyfikę kalendarza wyborczego obie kampanie odbywały się niemal równolegle. Wpływało to w zasadniczy sposób na ich przebieg, rezultaty i sposób relacjonowania przez dziennikarzy wieczornych audycji informacyjnych trzech największych stacji telewizyjnych w Polsce.
W publikacji zaprezentowano zarówno teoretyczny jak i praktyczny aspekt badań nad agenda-setting.