Wstęp (7)
Rozdział 1. Co to jest usability? (9)
-
Użyteczności, funkcjonalność,
usability? (10)
-
Polecane źródła wiedzy (10)
-
Określenie kluczowych celów usability
(11)
-
Dlaczego usability jest ważne? (11)
-
Usability, budżety i biznes (12)
-
Jakie strony optymalizować? (13)
-
Ile firmy wydają na usability? (14)
-
Czy tanie usability to dobre usability?
(14)
-
Podsumowanie (15)
Rozdział 2. Najważniejsze wytyczne
usability (17)
Rozdział 3. Budowa strony WWW (21)
Rozdział 4. Teksty w serwisie WWW
(31)
-
Efektywne linki (31)
-
Konstruktywne komunikaty (32)
-
Strona 404 (33)
-
Efektywne pisanie dla internetu (35)
-
Budowanie zaufania do serwisu (36)
-
Podsumowanie (38)
Rozdział 5. Firmowy serwis WWW
(39)
-
Czego chcą użytkownicy serwisów
korporacyjnych? (39)
-
Nie przegap okazji (40)
-
Formularze (40)
-
Projektowanie strony głównej serwisu
korporacyjnego (42)
-
Co musi znaleźć się na stronie
głównej? (42)
-
Jakie problemy napotkasz,
projektując stronę główną? (43)
-
Zwiększanie ilości informacji (44)
-
Efekty najazdu (44)
-
Szybkość ładowania się stron (46)
-
Podsumowanie (46)
Rozdział 6. E-commerce (47)
-
Co nie jest sklepem i czy to źle? (48)
-
Zanim zaczniesz mierzyć e-commerce -
skuteczność i efektywność (50)
-
Współczynnik porzuceń koszyka i inne
mierniki (51)
-
Jak zarabiać, gdy towar jest
niedostępny? (53)
-
Zaufanie użytkowników do sklepu (53)
-
Emocje jeszcze nie klienta (54)
-
Innowacje (61)
-
Kreatywność nie jest przeznaczona
dla nielicznych! (63)
-
Wysoka inteligencja nie jest
wyznacznikiem kreatywności (63)
-
Wiek nie gra roli (63)
-
Da się zwiększyć poziom
kreatywności (64)
-
Presja czasu zabija kreatywność,
ale... nie zawsze (64)
-
Pieniądze nie zmuszają do
twórczego myślenia (64)
-
Kreatywność to pochodna optymizmu
(64)
-
Warto zaszaleć! (65)
-
Wyraźna struktura sprzyja
kreatywności (65)
-
Współpraca w zespole działa lepiej
niż współzawodnictwo (65)
-
Jak pracują kreatywne firmy? (66)
-
Innowacje w e-biznesie (67)
-
Systemowe podejście do rozwoju (71)
-
Podsumowanie (72)
Rozdział 7. Reklama internetowa
(73)
-
Reklama, która nie irytuje (73)
-
Mów wtedy, gdy chcą słuchać (74)
-
Więcej czy mniej? (74)
-
Banner blindness i inne plagi (79)
-
Landing pages (80)
-
Wypalanie się bannera (81)
-
Reklama z zewnątrz (81)
-
Public relations i word of mouth (82)
-
Co jeszcze? (89)
-
Podsumowanie (89)
Rozdział 8. User-centered design
(91)
Rozdział 9. Badanie usability (97)
-
Dlaczego należy badać i testować? (97)
-
Testy użyteczności a testy grupowe
(97)
-
Ocena heurystyczna (98)
-
Lista kontrolna (98)
-
Badania eye-tracking (98)
-
Statystyki ruchu w serwisie (100)
-
Badania z użytkownikami (testy z
użytkownikami) (101)
-
Testowanie (prawie) gotowego serwisu
(103)
-
Podsumowanie (104)
Rozdział 10. Prototypowanie (105)
-
Jak stworzyć dobry prototyp? (105)
-
Scenariusze użycia i diagramy przejść
(106)
-
Struktura serwisu (108)
-
Architektura informacji (110)
-
Makiety funkcjonalne (110)
-
Dokumentacja produkcyjna (112)
-
Podsumowanie (113)
Rozdział 11. Jakość serwisów WWW
(115)
-
Zgodność kodu ze standardami (116)
-
Czas ładowania (116)
-
Czytelność i przejrzystość (118)
-
Niezależność od przeglądarki (118)
-
Zepsute linki (119)
-
Podsumowanie (120)
Rozdział 12. Prawdziwe problemy, z
którymi się zmierzysz (123)
Rozdział 13. Zakończenie (135)
Skorowidz (137)