Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

USA HotRod Hot Rod Tuning Auto Znaczki USPS 20szt

15-02-2015, 9:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 44.99 zł     
Użytkownik StampsBible_com
numer aukcji: 5061550999
Miejscowość Bielawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 15-02-2015 09:19:54
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



www.stampsbible.com




2014-USA-Forever-Stamps-Hot-Rods-Set-of-2-Stamps

 

 USA ::  
  HOT RODS ::     
ARKUSZ 20 ZNACZKÓW ::    
    
    DATA EMISJI
: 06 Czerwca 2014 ::           
         
DESIGN: Derry Noyes, John Mattos ::              

 

Niniejsze znaczki wydane przez US Postal Service® to hołd oddany Hot Rodom - potężnym maszynom dla entuzjastów mechanicznych emocji. Przedstawiony na znaczkach samochód to terenówka z 1932 roku od Forda - słynny "Deuce". Hot Rody modyfikowane często w nieludzki sposób powstają już prawie wiek. Uhonorowanie ich na znaczkach udało się w sposób absolutnie wspaniały. Jeden z nich prezentuje czarnego, terenowego Ford 1932 z pomarańczowymi płomieniami na karoserii, drugi Forda w kolorze czerwonym. Obie ilustracje zostały stworzone cyfrowo.

Pierwszy hotrodding miał miejsce w 1920 roku, kiedy to młodzi mężczyźni zaczęli modyfikować swoje seryjne samochody. Miłośnicy podrasowywali silniki, obniżali podwozia, cięli nadwozia i obniżali wagę tworząc lekkie, drapieżne maszyny, które wyglądały i jeździły w niczym nie przypominając aut seryjnych zjeżdżających z taśm produkcyjnych.

Ford Model T i Ford Model A były popularne wśród pierwszych Hot Rodowców jednak 1932 Ford Roadster został uznany za najgorętszy z nich wszystkich. Estetyka '32 Forda w wersji terenowej wydawała się jeszcze bardziej atrakcyjna. Jego piękny kształt, stylistykę, w tym charakterystyczną osłonę, kochali ówcześni fanatyczni wręcz wyznawcy i entuzjaści.

Dyrektor artystyczny Derry Noyes zaprojektowanł znaczki korzystając z grafik stworzonych przez Johna Mattosa.

 

2014-USA-Forever-Stamps-Hot-Rods-Set-of-2-Stamps-$0.49

2014-USA-Forever-Stamps-Hot-Rods-Set-of-2-Stamps-$0.49

 StampzPedia Stamps Coins Banknotes

hotrod usps

:: Hot rod

The term seems first to have appeared in the late 1930s in southern California, where people would race their modified cars on the vast, empty dry lake beds northeast of Los Angeles under the rules of the Southern California Timing Association (SCTA). The activity increased in popularity after World War II, particularly in California because many returning soldiers had been given technical training in the service. Many were prepared by Bootleggers in response to Prohibition to enable them to avoid revenue agents ("Revenooers"); some police vehicles were also modified in response.

The first hot rods were old cars (most often Fords, typically Model Ts, 1928–31 Model As, or 1932-34 Model Bs), modified to reduce weight. Typical modifications were removal of convertible tops, hoods, bumpers, windshields, and/or fenders; channeling the body; and modifying the engine by tuning and/or replacing with a more powerful type. Speedster was a common name for the modified car. Wheels and tires were changed for improved traction and handling. "Hot rod" was sometimes a term used in the 1950s as a derogatory term for any car that did not fit into the mainstream. Hot rodders' modifications were considered to improve the appearance as well, leading to show cars in the 1960s replicating these same modifications along with a distinctive paint job.

Engine swaps often involved fitting the Ford flathead engine, or "flatty", in a different chassis; the "60 horse" in a Jeep was a popular choice in the '40s. After the appearance of the 255 cu in (4.2 l) V8, because of interchangeability, installing the longer-stroke Mercury crank in the 239 was a popular upgrade among hot rodders, much as the 400 cu in (6.6 l) crank in small-blocks would become. In fact, in the 1950s, the flathead block was often fitted with crankshafts of up to 4.125 in (104.8 mm) stroke, sometimes more. In addition, rodders in the 1950s routinely bored them out by 0.1875 in (4.76 mm) (to 3.375 in (85.7 mm)), due to the tendency of blocks to crack as a result of overheating, a perennial problem, this is no longer recommended. In the '50s and '60s, the flatty was supplanted by the early hemi. By the 1970s, the small-block Chevy was the most common option, and since the '80s, the 350 cu in (5.7 l) Chevy has been almost ubiquitous.

USA stamps online shop
USA stamps online stamp shop
USA stamps online stamp shop
buy USA stamps