We współczesnej gospodarce sektor usług odgrywa coraz większą rolę. Popyt na usługi zwiększa się zarówno ze strony przedsiębiorstw, jak i ze strony indywidualnych klientów. Książka jest poświęcona wybranym zagadnieniom dotyczącym sfery usług. Autorzy w przystępny sposób omawiają w niej między innymi: istotę usług i ich systematyzację, funkcjonowanie przedsiębiorstwa usługowego na rynku, rynki usług w Unii Europejskiej i Polsce, specyfikę marketingu usług, konkurencję na rynku usług, innowacje usługowe, serwicyzację gospodarki.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Usługi w ujęciu teoretycznym
1.1. Istota usług
1.2. Klasyfikacja i typizacja usług
1.3. Zmierzch teorii trzech sektorów
Pytania
Rozdział 2. Funkcjonowanie rynku usług
2.1. Istota rynku usług
2.2. Struktura rynku usług
2.3. Równowaga rynku usług
2.4. Konkurencja na rynku usług
Pytania
Rozdział 3. Przedsiębiorstwo usługowe na rynku
3.1. Istota funkcjonowania przedsiębiorstwa usługowego
3.2. Organizacja działalności przedsiębiorstwa usługowego
3.3. Typy podmiotów prowadzących działalność usługową
3.4. Rola przedsiębiorstw usługowych we współczesnej gospodarce
Pytania
Rozdział 4. Działalność marketingowa podmiotów działających na rynku
usług
4.1. Koncepcja marketingu usług
4.2. Specyfika marketingu usług
4.3. Działalność marketingowa na rynku usług
Działania marketingowe w komercyjnych usługach wybranych branż
Działania marketingowe w wybranych usługach sektora non profit
Działania marketingowe w usługach profesjonalnych
Działania marketingowe w wybranych usługach "komercyjno-budżetowych"
Pytania
Rozdział 5. Jednolity rynek usług Unii Europejskiej
5.1. Dyrektywa usługowa na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej
5.2. Sektor usług w Unii Europejskiej
Pytania
Rozdział 6. Usługi we współczesnej gospodarce polskiej - wybrane aspekty
6.1. Sektor usług w latach 1[zasłonięte]999-20
6.2. Świadczenie usług komunalnych
6.3. Konsumpcja usług w gospodarstwach domowych
Pytania
Rozdział 7. Innowacje usługowe - aspekty teoretyczne i praktyczne
7.1. Istota innowacji
7.2. Innowacje usługowe
7.3. Innowacje usługowe w polskich przedsiębiorstwach usługowych
i przemysłowych
7.4. Wyroby i usługi wysokich technologii
Pytania
Rozdział 8. Serwicyzacja gospodarki
8.1. Geneza gospodarki opartej na usługach
8.2. Produktywność´ i zatrudnienie w sektorze usług
8.3. Innowacyjne znaczenie sektora usług
8.4. Enkapsulacja produktów i usług usługami
Pytania
Bibliografia