Witam Wszystkich zainteresowanych.
Dzisiaj na sprzedaż mam Jaguara XJ8 ze wspaniałym silnikiem V8 o pojemności czterech litrów z automatyczną skrzynią biegów.
Nie będę pisał, że auto jest w idealnym stanie, bo jak wiadomo każde sprzedawane takie jest. Mogę jedynie przybliżyć historię mojego posiadania tego samochodu.
Moja przygoda z tym arystokratą rozpoczęła się w 2012r. gdy zobaczyłem go na placu znajomego, który trudni się sprowadzaniem aut z Niemiec. Auto długi czas stało i wyglądało mało okazale. Dlatego też zaraz po kupnie zapadła decyzja o całkowitym odświeżeniu lakieru. W tym celu oddałem auto do warsztatu lakierniczego, gdzie auto zostało rozebrane i położony został nowy lakier. Przy okazji wyszła na jaw drobna szkoda w przedniej części samochodu i dlatego też zaszpachlowaną maskę wymieniłem na nową tyle że bez znaczka z wersji po 2000r. Zostały też odświeżone wszystkie elementy chromowane. W zakładzie auto-detailingu zostały wyczyszczone i zakonserwowane elementy skórzane. Wszystkie te prace zajęły ponad pół roku.
Po tym jak strona wizualna była skończone udałem się autem na kilka udanych wypadów rodzinnych poza miasto, co ujawniło kilka usterek spowodowanych długim postojem. Okazało się, że auto zaczęło się lekko przegrzewać, więc padła decyzja o ściągnięciu obydwu głowic i odesłania ich do profesjonalnego zakładu w celu dogłębnej weryfikacji i naprawy.
Przy okazji tych prac sprawdzone zostało również zawieszenie. Zostały wymienione następujące elementy:
- tuleje metalowo - gumowe
- sworznie wahaczy
- łożyska kół
- łączniki i gumy stabilizatora
- klocki i tarcze hamulcowe.
Gdy również strona mechaniczna została doprowadzona do stanu fabrycznego wreszcie mogłem cieszyć się jazdą tym klasycznym samochodem.
Jednak teraz czasu mam coraz mniej by poświęcić mu wystarczającą ilość troski jaką to auto potrzebuje. Nie mam kiedy nawet nim jeździć co coraz bardziej odciska swoje piętno na wyremontowanej mechanice. Gdy ostatnio wybrałem się na krótką przejażdżkę zauważyłem, że z tylnego zawieszenia dochodzą lekkie stuki, jak również auto przy jeździe ze stałą prędkością wpada w drgania które ustępują przy przyspieszaniu czy puszczeniu nogi z gazu. Sporadycznie wyskakuje również komunikat abs-u który jednak sam później gaśnie.
Pragnę nadmienić, że pozostała elektryka/elektronika jest w pełni sprawna. Klimatyzacja jest nabita i działa. Skrzynia zmienia biegi płynnie i bez szarpnięć. Silnik chodzi cicho, równo i płynnie rozwija moc.
Jak widać auto potrzebuje trochę troski aby mogło cieszyć właściciela pięknym dźwiękiem silnika V8 jak i również majestatyczną jazdą godną brytyjskich lordów.
W celu dodatkowych informacji proszę o kontakt pod numerem 695-[zasłonięte]-513.
ps. przegląd auto ma przegląd i ubezpieczenie do 13.09.2014
|