Kontynuacja gry akcji z elementami strategii czasu rzeczywistego - Uprising: Join or Die. Wcielając się w rolę dowódcy futurystycznego pojazdy bojowego gracze muszą pokierować obroną Ziemi przed najeźdźcami z obcej planety.
W 1997 roku studio Cyclone przygotowało niezwykle oryginalną na swoje czasy grę, łączącą elementy strzelaniny i RTS-a z opcjami widoku z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej osoby (TPP). Pozytywny odzew graczy na Uprising: Join or Dieskłonił dewelopera do rozpoczęcia prac nad kontynuacją. W efekcie rok później powstały dwie gry: adresowana na platformę PlayStation produkcja zatytułowana Uprising-X oraz bezpośredni pecetowy sequel Uprising 2: Lead and Destroy.
W kontynuacji gracze ponownie mają okazję zasiąść za sterami Wraitha – pojazdu bojowego rodem z powieści science-fiction. Akcja gry osadzona jest tuż po wydarzeniach przedstawionych w „jedynce”. Zwycięstwo nad siłami Imperatora przyniosło tylko chwilowy spokój. Ludzkości zagrażają bowiem przybysze z kosmosu – rasa obcych nazywana Kri'Sara. Zażegnać niebezpieczeństwo może tylko utalentowany dowódca, potrafiący wykorzystać nowe możliwości udoskonalonego Wraitha.
Kampania dla pojedynczego gracza składa się z trzech części i obejmuje łącznie 28 misji. Dodatkowo w grze pojawia się 8 scenariuszy nie mających związku z fabułą. Rozgrywka opiera się na dosyć prostym schemacie. Prowadząc ostrzał z Wraitha (przy użyciu kilku rodzajów broni i amunicji) należy zniszczyć wrogie jednostki, przejąć kontrolę nad cytadelą przeciwnika, założyć bazę, a następnie rozpocząć budowę oddziałów wsparcia i ponownie ruszyć do ataku aż do objęcia pełnej kontroli nad planszą.
W porównaniu z oryginałem gra nie jest już tak nowatorska, jednak zawiera szereg usprawnień. Przede wszystkim uproszczono sterowanie oraz wprowadzono system pomocy w celowaniu. Niektóre zadania może też wykonywać sztuczna inteligencja komputerowa.
Uprising 2: Lead and Destroy korzysta z technologii 3Dfx Glide, która zapewnia programowe wsparcie grafiki 3D. Zastosowane rozwiązanie poprawiło nieco jakość oprawy graficznej, jednak w praktyce nie pozwala wykorzystać możliwości akceleratorów grafiki.
Poza trybem zabawy solowej twórcy gry zadbali o opcję rozgrywki multiplayer dla 8 graczy połączonych poprzez sieć LAN lub 2 za pośrednictwem kabla szeregowego. Dodatkowym atutem Uprising 2: Lead and Destroy jest funkcjonalny edytor pozwalający tworzyć własne mapy i scenariusze.