Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

UPADŁOŚCI, BANKRUCTWA I NAPRAWA... [nowa]

16-05-2014, 1:45
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 71.91 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 4245701430
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 3    Wyświetleń: 1   
Koniec: 15-06-2014 01:33:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas
Do każdego zamówienia dołączamy zakładkę GRATIS!

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa
ul. Stroma 18a
01-100 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
(mBank)
201[zasłonięte]200400[zasłonięte]70274[zasłonięte]229
(Inteligo)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594



Wyprzedaż -70% Promocje -50% Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Wybierz kategorię:
UPADŁOŚCI, BANKRUCTWA I NAPRAWA PRZEDSIĘBIORSTW Wybrane zagadnienia
Elżbieta Mączyńska, red. Agata Adamska

UPADŁOŚCI, BANKRUCTWA I NAPRAWA PRZEDSIĘBIORSTW Wybrane zagadnienia
Dodatkowe informacje

  • ISBN:[zasłonięte]978-8378-798-8
  • liczba stron: 553
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: SGH
  • Wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2013
  • Opis

    Zawarta w książce tematyka została podzielona na pięć części. Pierwsza z nich dotyczy upadłości, bankructw i postępowań naprawczych w perspektywie międzynarodowej. Zdominowały ją przede wszystkim kwestie kryzysu i jego konsekwencji. Kryzysy, pojawiające się w gospodarce cyklicznie jako zjawisko nieodłącznie związane z kapitalizmem, zwiększają skalę zjawiska bankructw i upadłości. Kryzys, oprócz ogólnego pogorszenia warunków gospodarowania, prowadzi też do nasilenia się efektu domina, zwanego też efektem zarażania. Ze względu na łączącą przedsiębiorstwa sieć powiązań zarówno na płaszczyźnie operacyjnej, jak i kapitałowej, upadłość jednego powoduje perturbacje w innych, a w końcu może doprowadzić do bankructw, najpierw pojedynczych podmiotów, a z czasem większej ich liczby. W ten sposób rozprzestrzenia się wirus upadłości.Bankructwo i następująca w jego konsekwencji upadłość konkretnego przedsiębiorstwa są często postrzegane jako wynik błędów w zarządzaniu. Owe błędy mogą być popełniane zarówno na poziomie strategicznym - wtedy prowadzą do systematycznego osłabiania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa i jego kondycji finansowej - jak i operacyjnym, wówczas pogorszenie sytuacji może występować raptownie. Analizując przyczyny upadłości nie można jednak pomijać wpływu czynników zewnętrznych, zarówno makroekonomicznych, wynikających ze stanu koniunktury w danym czasie, jak również związanych ze zmianami w otoczeniu bliższym przedsiębiorstw, w tym bankructwami innych podmiotów. Zatem w kontekście bankructw i upadłości kryzys może być postrzegany jako czynnik wpływający na ich natężenie zarówno w skali mikro, jak i makro. Skutki, jakie kryzys wywołuje w skali makro można łagodzić, poprzez właściwe przygotowanie się do nich od strony prawnej i organizacyjnej. Ograniczanie skutków kryzysu w skali mikro leży natomiast przede wszystkim w gestii samych przedsiębiorców. Druga część książki poświęcona jest zarządzaniu ryzykiem w przedsiębiorstwie. Przedsiębiorca podejmujący działalność gospodarczą podejmuje równocześnie ryzyko, nawet jeśli nie jest ono w pełni uświadamiane. Ryzyko przedsiębiorcy wynika zarówno z otoczenia, w jakim przedsiębiorstwo funkcjonuje, jak i z procesów zachodzących w samym przedsiębiorstwie. Ostatecznym, najdalej idącym rezultatem ziszczenia się negatywnych skutków tego ryzyka jest właśnie bankructwo. Dlatego w każdym przedsiębiorstwie powinien być wdrożony system zarządzania ryzykiem adekwatny do skali prowadzonej działalności, jej rodzaju i innych czynników charakteryzujących poziom ekspozycji podmiotu. Trzecia część książki dotyczy przyczyn i predykcji bankructw przedsiębiorstw. Modele szacowania ryzyka upadłości i ich stosowanie przez przedsiębiorstwa stało się przedmiotem wielu badań zarówno polskich, jak i międzynarodowych. Mimo wielu problemów z tworzeniem modeli predykcji upadłości, polska nauka dopracowała się już wielu modeli jednowskaźnikowych bazujących na danych finansowych przedsiębiorców, których testy dawały bardzo dobre wyniki. Tymczasem w praktyce nie są one stosowane tak często jak można by oczekiwać. Wydaje się, że wpływa na to szereg czynników leżących głównie po stronie praktyki. Przede wszystkim modele te bazują na danych ze sprawozdań finansowych, których wielu mikro i małych przedsiębiorców w ogóle nie sporządza, pozostając przy książce przychodów i rozchodów. W odniesieniu do przedsiębiorców objętych obowiązkiem prowadzenia rachunkowości problemem może być fakt, że sprawozdania finansowe są sporządzane dłuższy czas po zamknięciu roku obrotowego, mają więc charakter historyczny, podobnie jak uzyskiwane na ich podstawie wskaźniki. Nawet, jeśli pogorszenie wyników wskaźników bankructwa występuje na dwa, a nawet trzy lata przed ogłoszeniem upadłości przedsiębiorstwa, to dotyczy stanu, kiedy upadłość jest wynikiem powolnego pogarszania się sytuacji ekonomicznej podmiotu. Tymczasem zdarzają się upadłości nagłe, spowodowane raptownym załamaniem rynku, szokiem podażowym, katastrofą naturalną, koniecznością realizacji zobowiązań ze spekulacji instrumentami pochodnymi itp. Kolejna, czwarta część książki poświęcona jest restrukturyzacji i procesom naprawczym, które są możliwe do przeprowadzenia, jeśli sytuacja zostanie zdiagnozowana prawidłowo i odpowiednio wcześnie. Według Raportu Doing Business 2012 w 101 na 168 gospodarek postępowanie likwidacyjne jest znacznie częściej preferowaną formą niż formalna procedura reorganizacyjna. W tym zakresie Polska nie jest zatem wyjątkiem. Mimo to polskie prawo przewiduje szereg możliwości podjęcia działań restrukturyzacyjnych i naprawczych, odbywających się zarówno poza kontrolą sądową, jak i w ramach procedury upadłości. W Polsce proces restrukturyzacyjny rozpoczynany jest jednak zazwyczaj zbyt późno, żeby można go było przeprowadzić efektywnie, bez szkody dla wierzycieli i właścicieli przedsiębiorstw. Zbyt późne rozpoczęcie procesu restrukturyzacji oznacza, że przedsiębiorstwo zostaje wydane na łaskę wierzycieli, którzy mogą, ale nie muszą mu pomóc. Tu istotne znaczenie ma postawa banków, które z racji sposobu finansowania polskich przedsiębiorstw stanowią istotną grupę wierzycieli. Ze względu na przypisywanie winy za ostatni kryzys instytucjom finansowym, w szczególności bankom, w miarę powszechnie występuje oczekiwanie, że banki będą uczestniczyć w łagodzeniu jego skutków, pomagając przedsiębiorstwom w restrukturyzacji zadłużenia. Piąta część książki poświęcona jest interesariuszom w procesach upadłościowych i naprawczych. Ich rola, znaczenie i możliwość wpływania na przebieg sytuacji zmieniają się już w momencie wszczęcia postępowania. W Polsce, jeśli wszczynane jest postępowanie sądowe, to dominują procedury upadłościowe, zaś rozwiązania naprawcze są marginalizowane. Taki stan rzeczy zaczyna jednak powoli ulegać zmianie - zmienia się postrzeganie roli prawa upadłościowego i naprawczego, zaczyna być dostrzegana funkcja sanacyjna tego prawa. Potwierdza to wydźwięk postulatów zgłaszanych de lege ferenda przez uczestników konferencji: dotyczą one zmniejszenia zwłaszcza restrykcyjności prawa, uelastycznienia istniejących procedur, zwiększenia możliwości prowadzenia postępowań sanacyjnych. Rozwiązania te nie powinny jednak osłabiać pozycji wierzycieli, bowiem jak wskazują doświadczenia np. amerykańskie, zbyt silna ochrona dłużnika może potęgować jego skłonność do hazardu moralnego. Książka ta zawiera wybrane wyniki badań oraz wyniki międzyśrodowiskowej wymiany informacji i poglądów na temat bankructw przedsiębiorstw i zagrożeń w działalności gospodarczej. Szczegółowe wyniki kolejnych etapów badań na ten temat zostaną przedstawione w następnej w cyklu wydawniczym SGH książce, dotyczącej bankructw przedsiębiorstw w kontekście globalnym.

    Spis treści:
    Elżbieta Mączyńska, Agata Adamska
    WPROWADZENIE
    CZĘŚĆ I. NIEWYPŁACALNOŚCI I BANKRUCTWA SPÓŁEK - ASPEKTY GLOBALNE ORAZ WYBRANE MIĘDZYNARODOWE DOŚWIADCZENIA
    Elżbieta Mączyńska Rozdział 1. Funkcjonowanie przedsiębiorstw i ich bankructwa w warunkach globalnie naruszonej równowagi 1.1. Globalnie naruszona równowaga 1.2. Dysfunkcje sektora finansowego 1.3. Aktualność tez Veblena - Teoria klasy próżniaczej 1.4. Systemowe podłoże kryzysu globalnego 1.5. Cywilizacja wiedzy versus cywilizacja mądrości 1.6. Podsumowanie Streszczenie Summary Błażej Prusak Rozdział 2. Charakterystyka procesów upadłościowych w skali międzynarodowej 2.1. Wprowadzenie 2.2. Pomiar i kierunki zmian procesów upadłościowych w skali międzynarodowej 2.2.1. Globalny indeks niewypłacalności Euler Hermes 2.2.2. Globalny indeks niewypłacalności D&B (Dun & B radstreet) 2.3. A naliza procesów upadłościowych w wybranych krajach europejskich 2.3.1. Procedury upadłościowe 2.3.2. Polityka drugiej szansy 2.4. Podsumowanie i wnioski Streszczenie Summary Jan K. Solarz Rozdział 3. "Niedotykalność" systemowo ważnych instytucji finansowych 3.1. Wprowadzenie 3.2. Koncepcja systemowo ważnej instytucji finansowej 3.3. Techniki sanowania systemowo ważnej instytucji finansowej 3.4. Wpływ "nietykalnych" na erozję dyscypliny finansowej w sektorze finansowym 3.5. Perspektywy regulacji upadłości systemowo ważnych instytucji finansowych Streszczenie Summary Renata Karkowska Rozdział 4. Efekt "zarażania" jako czynnik przenoszenia ryzyka systemowego 4.1. Wprowadzenie 4.2. Charakterystyka zjawiska "zarażania" - przegląd literaturowy 4.3. Transmisja kryzysu a efekt zarażania 4.4. Charakterystyka kanałów "zarażania" 4.5. Integracja rynków finansowych jako czynnik sprzyjający przenoszeniu się kryzysów 4.6. Podsumowanie Streszczenie Summary Paweł Wieprzowski Rozdział 5. Efekt zarażania w sferze finansowej gospodarki - implikacje dla polskich przedsiębiorstw 5.1. Wprowadzenie 5.2. Determinanty efektu zarażania 5.3. Efekt zarażenia na rynkach finansowych 5.4. Efekt zarażenia w sektorze bankowym 5.5. Podsumowanie Streszczenie Summary Luigi Lai Chapter 6. Spanish and Italian intervention measures for saving companies intrinsic value Conclusions Summary Eva Tomaskova Chapter 7. Statistic data about insolvency in the Czech Republic 7.1. Introduction 7.2. Insolvency Act in the Czech Republic 7.3. Development of insolvency 7.4. Detailed insolvency at companies 7.5. Personal entity insolvency 7.6. Conclusions Summary
    CZĘŚĆ II. PRZYCZYNY I PREDYKCJA BANKRUCTW PRZEDSIĘBIORSTW
    Katarzyna Boratyńska Rozdział 8. Faza schyłkowa oraz przesłanki bankructwa przedsiębiorstw agrobiznesu i gospodarstw rolniczych 8.1. Wprowadzenie 8.2. Cykl życia przedsiębiorstwa 8.3. S kala i przesłanki bankructwa przedsiębiorstw agrobiznesu 8.4. Koncepcja ewolucji naturalnej i przesłanki bankructwa gospodarstw rolniczych 8.5. Podsumowanie Streszczenie Summary Tomasz Wyszynski Chapter 9. Price wars and insolvencies 9.1. Introduction 9.2. Definition of a price war 9.3. Reasons for price war eruption 9.4. Consequences of price wars 9.5. Tactics for the price war 9.6. Conclusions Summary Streszczenie Waldemar Rogowski, Kamila Duleba Rozdział 10. Możliwość wykorzystania modeli oceny zagrożenia bankructwem w praktyce audytorów 10.1. Wprowadzenie 10.2. Metodyka badania 10.2.1. Charakterystyka populacji 10.2.2. Wybór modeli 10.2.3. Dane finansowe 10.3. Wyniki badań 10.4. Analiza wyników badania 10.5. Podsumowanie Streszczenie Summary Magdalena Ciszewska Rozdział 11. Prognozowanie upadłości przedsiębiorstw z wykorzystaniem analizy dyskryminacyjnej, przy spełnieniu założenia dotyczącego rozkładu badanych zmiennych 11.1. Wprowadzenie 11.2. Analiza dyskryminacyjna 11.2.1. Zbiór danych 11.2.2. Sprawdzenie normalności rozkładu zmiennych 11.3. Zastosowanie analizy dyskryminacyjnej 11.3.1. Zastosowanie analizy dyskryminacyjnej dla zmiennych posiadających rozkład normalny dla testu Kołmogorowa-Smirnowa 11.3.2. Zastosowanie analizy dyskryminacyjnej dla zmiennych posiadających rozkład normalny dla testu Shapiro-Wilka 11.4. Podsumowanie Streszczenie Summary Małgorzata Tymoszuk Rozdział 12. Skuteczność modeli prognozowania upadłości przedsiębiorstw a upływ czasu - porównanie popularnych polskich modeli wielowymiarowej analizy dyskryminacyjnej z modelem zbudowanym przez autorkę Streszczenie Summary Paweł Antonowicz Rozdział 13. Założenia analizy dyskryminacyjnej w konstruowaniu nowych wielowymiarowych modeli klasyfikacyjnych w celu prognozowania upadłości przedsiębiorstw 13.1. Wprowadzenie 13.2. Założenia metodologiczne analizy dyskryminacyjnej 13.3. Praktyczne dylematy na poziomie wyboru właściwego modelu dyskryminacyjnego 13.4. Praktyczne dylematy na poziomie obliczania modeli dyskryminacyjnych 13.5. Praktyczne dylematy na poziomie interpretacji modeli dyskryminacyjnych 13.6. Podsumowanie - rekomendacje do tworzenia nowych modeli dyskryminacyjnych dopasowanych do badania przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce polskiej Streszczenie Summary
    CZĘŚĆ III. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PRZEDSIĘBIORSTWIE
    Edyta Bochenek Rozdział 14. Credit rating w zarządzaniu ryzykiem bankructwa przedsiębiorstwa 14.1. Wprowadzenie 14.2. Ryzyko bankructwa jako szczególny rodzaj ryzyka w działalności przedsiębiorstwa 14.3. Zarządzanie ryzykiem bankructwa w przedsiębiorstwie 14.4. Credit rating i jego znaczenie dla zarządzających przedsiębiorstwem w aspekcie ryzyka bankructwa 14.4.1. Istota i klasyfikacja credit ratingu 14.4.2. Model tworzenia credit ratingu w polskim systemie bankowym na przykładzie wybranego banku 14.4.3. Wykorzystanie credit ratingu w procesie zarządzania ryzykiem bankructwa w przedsiębiorstwie 14.5. Podsumowanie Streszczenie Summary Jacek Nowak Chapter 15. Company financing perspective in the context of bankruptcy risk analysis 15.1. Introduction 15.2. Credit risk 15.3. Prudential regulations 15.4. Support for non-performing loans portfolio 15.5. Conclusions Summary Streszczenie Lech Kurkliński Rozdział 16. Zarządzanie ryzykiem bankructwa w projektach związanych z produkcją energii odnawialnej 16.1. Wprowadzenie 16.2. Specyfika i główne bariery rozwoju projektów OZE 16.3. Identyfikacja ryzyka 16.4. Ocena ryzyka 16.5. Narzędzia redukcji ryzyka 16.6. Podsumowanie Streszczenie Summary Bartosz Makowicz Chapter 17. Legal structures against insolvency - compliance approach 17.1. Introduction 17.2. Definition 17.3. Different compliance risks 17.3.1. Information privacy 17.3.2. Tax compliance 17.3.3. Compliance in labour law 17.3.4. Antitrust compliance 17.3.5. Compliance and environmental law / carbon compliance 17.3.6. Corporate compliance 17.4. Compliance system within the enterprise 17.4.1. Legal duty to establish a compliance system 17.4.2. General characteristics of the compliance organization 17.4.3. Implementation of compliance in enterprises Summary Adam Wąsikowski Rozdział 18. System franczyzowy jako narzędzie zmniejszające ryzyko bankructwa przedsiębiorstwa 18.1. Franczyza jako forma prowadzenia działalności gospodarczej 18.2. Rodzaje systemów franczyzowych 18.3. Elementy systemów franczyzowych mające wpływ na ryzyko bankructwa 18.4. Systemy franczyzowe w Polsce 18.5. Podsumowanie Streszczenie Summary
    CZĘŚĆ IV. RESTRUKTURYZACJA I PROCESY NAPRAWCZE
    Piotr Masiukiewicz Rozdział 19. Koncepcje zmian regulacji procesów naprawczych przedsiębiorstw 19.1. Wprowadzenie 19.2. Aspekty teoretyczne naprawy przedsiębiorstwa 19.3. Modele postępowań naprawczych w Europie 19.4. Zasięg a bariery procesów naprawczych w Polsce 19.5. Kierunki zmian regulacji procesu 19.6. Ważniejsze propozycje nowych regulacji procedury naprawczej 19.7. Kierunki zmian regulacji finansowych 19.8. Podsumowanie Streszczenie Summary Wioletta Niebieszczańska Rozdział 20. Postępowanie naprawcze oraz upadłościowe w ograniczaniu negatywnych skutków kryzysu finansowego przedsiębiorstwa 20.1. Wprowadzenie 20.2. Kryzys finansowy przedsiębiorstwa - przyczyny, symptomy oraz skutki 20.3. Zagrożenie niewypłacalnością podstawą wszczęcia postępowania naprawczego 20.4. Rola postępowania upadłościowego w sytuacji trwałej niewypłacalności przedsiębiorstwa 20.5. Podsumowanie Streszczenie Summary Grzegorz Wojtkowiak Rozdział 21. Wybrane zasady zarządzania w sytuacji niewypłacalności przedsiębiorstwa 21.1. Wprowadzenie 21.2. Identyfikacja sytuacji niewypłacalności 21.3. Cel działania zarządu w sytuacji niewypłacalności i upadłości 21.4. Wybrane zasady zarządzania 21.5. Stosowanie wiedzy o zarządzaniu 21.6. Podsumowanie Streszczenie Summary Monika Kleinrok Rozdział 22. Specyfika przejęć przedsiębiorstw zagrożonych bankructwem 22.1. Wprowadzenie 22.2. Przedsiębiorstwo w kryzysie 22.3. Ryzyko i szanse wynikające z przejęcia przedsiębiorstwa zagrożonego bankructwem 22.4. Analiza przedtransakcyjna przedsiębiorstwa zagrożonego bankructwem - due diligence 22.5. Podsumowanie i wnioski Streszczenie Summary Paweł Dec Rozdział 23. Restrukturyzacja General Motors - odrodzenie światowego lidera przemysłu motoryzacyjnego 23.1. Wprowadzenie 23.2. Historia General Motors 23.3. Kryzys w General Motors na początku XXI w. 23.4. Droga ku bankructwu General Motors 23.5. Restrukturyzacja i odrodzenie General Motors 23.6. Podsumowanie Streszczenie Summary Joanna Korpus Rozdział 24. Restrukturyzacja w procesach fuzji i przejęć na przykładzie przedsiębiorstwa Zelmer SA 24.1. Wprowadzenie 24.2. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa - jej rodzaje i formy 24.3. Strategia rozwoju spółki Zelmer i zakres procesów restrukturyzacyjnych 24.3.1. Restrukturyzacja kapitałowa 25.3.2. Restrukturyzacja organizacyjna i optymalizacja zatrudnienia 24.3.3. Restrukturyzacja sprzedażowa 24.3.4. Restrukturyzacja marketingowa 24.4. Korzyści wynikające z procesów restrukturyzacyjnych spółki Zelmer SA 24.5. Podsumowanie Streszczenie Summary Agata Adamska Rozdział 25. Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości jako narzędzie w walce o kontrolę nad spółką publiczną 25.1. Wprowadzenie 25.2. Formy przejęcia spółki publicznej i ich wpływ na suwerenność spółki-celu 25.3. Obrona przed wrogim przejęciem spółki publicznej 25.4. Sfinks SA - analiza przypadku 25.5. Podsumowanie Streszczenie Summary
    CZĘŚĆ V. INTERESARIUSZE W PROCESACH UPADŁOŚCIOWYCH I NAPRAWCZYCH
    Jacek Bartmiński Rozdział 26. Nadzór właścicielski a pozycja wierzycieli 26.1. Nadzór korporacyjny i biznesowy 26.2. Udział finansującego w nadzorze 26.3. Funkcja kontrolingu jako element nadzoru 26.4. Restrukturyzacja 26.5. Zmiana ról w nadzorze - nadzór właścicielski a nadzór rady wierzycieli 26.6. Kontrola czynności rozporządzających 26.7. Kompetencje członków rady wierzycieli 26.8. Wnioski Streszczenie Summary
    Natalia Leszczyńska, Przemysław Wardyn Rozdział 27. Etyka biznesu a odpowiedzialność osobista członków zarządu przedsiębiorstw za niezłożenie w terminie wniosku o ogłoszenie upadłości Streszczenie Summary Małgorzata Garstka Rozdział 28. Etyka zawodowa w rachunkowości a sytuacja bankructwa 28.1. Wprowadzenie 28.2. Zasady etyki w rachunkowości 28.3. Sytuacje szczególne dla jednostki a etyka w rachunkowości 28.4. Podsumowanie Streszczenie Summary Agnieszka Ziomek Rozdział 29. Społeczno-gospodarcze uwarunkowania przystosowania zawodowego w procesie upadłości przedsiębiorstw 29.1. Wprowadzenie 29.2. Model przystosowania zawodowego a społeczna odpowiedzialność biznesu 29.3. Struktura i zadania zespołu przystosowania zawodowego 29.4. Uwarunkowania wsparcia przystosowania zawodowego w ramach modelu przystosowania zawodowego 29.5. Podsumowanie Streszczenie Summary Tomasz Kaczorowski Rozdział 30. Ramy prawne zaangażowania profesjonalnych doradców w celu wsparcia postępowania upadłościowego 30.1. Wprowadzenie. Potrzeba zaangażowania doradców 30.2. Wybór doradcy przez sędziego komisarza 30.2.1. Zasady wyboru doradcy 30.2.2. Aspekt finansowy 30.3. Wybór doradcy przez upadłego 30.3.1. Zasady wyboru doradcy 30.3.2. Aspekt finansowy 30.4. Wybór doradcy przez podmioty trzecie 30.4.1. Zasady wyboru doradcy 30.4.2. Aspekt finansowy 30.5. Podsumowanie Streszczenie Summary Ewa Gwardzińska Rozdział 31. Syndyk jako zarządca i likwidator majątku upadłego w postępowaniu upadłościowym w Polsce 31.1. Mechanizm proceduralny postępowania upadłościowego 31.2. Wymogi formalno-prawne niezbędne do pełnienia funkcji syndyka 31.3. Zakres obowiązków syndyka w upadłości likwidacyjnej 31.4. Podsumowanie Streszczenie Summary Włodzimierz Szpringer Rozdział 32. Upadłość konsumencka - kluczowe dylematy regulacji w świetle oceny dotychczasowego obowiązywania znowelizowanej Ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze 32.1. Upadłość konsumencka - problem definicji 32.2. Instytucja upadłości konsumenckiej na tle doświadczeń światowych 32.3. Kierunki regulacji upadłości konsumenckiej w Polsce w świetle ewaluacji obowiązywania noweli do Ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze 32.4. Konkluzja Streszczenie Summary Kristyna Chalupecka Chapter 33. Position of consumer in the insolvency proceeding in the Czech Republic 33.1. Consumer in the Czech legal regulations 33.2. Insolvency proceeding in the Czech Republic 33.3. Concept of debts discharge 33.4. Main aspects of consumer's protection in the insolvency proceeding 34.5. Conclusions Summary Streszczenie BIBLIOGRAFIA SPIS RYSUNKÓW I TABEL INDEX
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa