Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Uniwersytet i społeczeństwo Dyskursy wolności, ...

28-02-2012, 14:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36.60 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715547
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:19:11

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 156
Format: format B5
Rok wydania: 2009
Oprawa: Oprawa twarda



Uniwersytet i społeczeństwo Dyskursy wolności, wiedzy i władzy

Zbyszko Melosik

Książka Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy stanowi próbę ustosunkowania się do – występujących współcześnie niemal w sposób „inwazyjny” – społecznych przemian w zakresie funkcji i roli uniwersytetu. Autor dokonał diagnozy wybranych kontekstów działania uniwersytetu – zarówno tych, które odnoszą się do jego wewnętrznego funkcjonowania, jak i tych, które dotyczą jego relacji z „całym społeczeństwem”. Z uwagi na zainteresowania Autora większość wątków odwołuje się do rzeczywistości amerykańskiej i brytyjskiej, jednak można je odnieść również do sytuacji polskiej. Książka ta może stanowić swoisty przyczynek do trwającej w naszym społeczeństwie dyskusji nad edukacją wyższą i nad perspektywami jej rozwoju; dyskusji, w której ścierają się różnorodne ideologie, koncepcje i teorie. W tym kontekście porównanie tendencji rozwoju edukacji wyższej na Zachodzie ze zmianami zachodzącymi w Polsce pozwoli na uwolnienie się od „lokalnych emocji” i większą „obiektywizację debaty”.

Spis treści

Od autora

 

Rozdział I

Wolność akademicka. Istota, założenia, problemy

 

Rozdział II

Procedury awansu akademickiego: amerykańskie i brytyjskie kontrowersje

 

1. Istota tenure i scenariusze jego uzyskiwania

2. Krytyka tenure. Alternatywy wobec tenure

3. Awans akademicki a walka dyskursów wiedzy/władzy

 

Rozdział III

Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty

 

Rozdział IV

Status wiedzy akademickiej w społeczeństwie współczesnym

 

1. Zachodnie dyskusje wokół wiedzy akademickiej: wiedza „prawdziwa” czy wiedza „użyteczna”?

2. Postmodernistyczna krytyka idei „wiedzy obiektywnej”

3. Destrukcja kanonu na uniwersytetach amerykańskich

 

Rozdział V

Edukacja uniwersytecka i stratyfikacja społeczna

 

1. Merytokratyczna koncepcja uniwersytetu

2. Kredencjalizm: krytyka liberalnej intepretacji dyplomu akademickiego

3. Koncepcje rozwiązania problemu dostępu do edukacji wyższej

4. Akademickie „przeedukowanie” i inflacja dyplomów.

   Stratyfikacja społeczna a stratyfikacja uniwersytetów

 

Bibliografia