Universe at War: Earth Assault jest to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph. Jest to pierwsza gra z serii Universe at War mającej ukazać się w przyszłości. Akcja gry ma miejsce w 2012 roku, kiedy to globalny galaktyczny konflikt, w którym bierze udział niezwyciężona dotąd rasa Obcych zwanych Hierarchy oraz licznie niedobitki innych kosmicznych nacji doprowadzonych przez tę pierwszą na skraj całkowitego unicestwienia, dociera także na planetę Ziemia. Niebieska Planeta staje się dla Hierarchy kolejnym źródłem surowców, przybysze ci potrafią bowiem przetwarzać na swoje potrzeby niemalże wszystko. Nasza cywilizacja nie miałaby szans przeciwstawić się tej technologicznej potędze i zupełnie wyginęłaby, gdyby nie inne obce nacje. Ziemia staje się polem bitwy, która zdecyduje o dalszych losach kosmosu. Zasadniczo Universe at War: Earth Assault odziedziczyła swoją budowę po Star Wars: Empire at War. Mamy więc rozgrywkę podzieloną na dwie części: strategiczną i taktyczną. W pierwszej z nich widzimy naszą planetę w ujęciu globalnym. W drugiej zaś bezpośrednio dowodzimy jednostkami na placu boju. Pracownicy Petroglyph oddali pod nasze rozkazy, w zależności od preferencji, siły ludzi i kilku obcych ras. Każda z dostępnych stron konfliktu ma swoje silne i słabe strony. Na przykład Hierarchy swoją siłę opierają na olbrzymich, ciężkich maszynach kroczących, zrzucanych wprost z nieba na pole walki. Potężne kolosy, dzięki zdolnościom teleportacyjnym mogą „w locie” wymieniać swoje wyposażenie, i co za tym idzie, dynamicznie zmieniać funkcje na placu boju. Ich rozmiar, oraz możliwość przetworzenia niemal każdego surowca, pozwalają stosować najprostszą taktykę, polegającą na niszczeniu wszystkiego w zasięgu wzroku. Co ciekawe, duża konfigurowalność nie jest jedynie domeną gwiezdnych szarańczy Hierarchy. Autorzy wymieniają system Tactical Dynamics jako jeden z podstawowych plusów gry. Dzięki niemu każda strona konfliktu dysponuje pewnymi możliwościami personalizowania i przekonfigurowywania jednostek, co daje spore pole do popisu graczom. Nigdy nie będziemy bowiem pewni z czym mamy do czynienia. Czy przeciwnik zdecydował się wyposażyć swoje siły w gadżety usprawniające broń, tarcze i zbroje, pozwalające mentalnie kontrolować wojowników rywala, naprawiać sprzęt itd. Twórcy gry nie zapomnieli o rozgrywce typu multiplayer. Universe at War umożliwia zarówno na toczenie pomniejszych potyczek trwających do godziny czasu, jak i dużych bitew. W tym drugim przypadku doprowadzenie do końca starcia może potrwać ok miesiąc. Petroglyph ( producent ) SEGA ( wydawca ) CD Projekt ( dystrybutor PL ) 25 marca 2008 ( światowa data premiery ) 03 kwietnia 2008 ( data wydania w Polsce ) tryb gry: single / multiplayer nośnik: 1 DVD tryb multiplayer: Internet wymagania wiekowe: 12+ cena w dniu premiery: 249,90 zł wersja językowa: angielska wykorzystuje: Xbox LIVE
|