Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Unisono w wielogłosie (Niemen, Zappa, Janerka)

28-02-2012, 16:03
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 30 zł     
Użytkownik GAD_Records
numer aukcji: 2063960965
Miejscowość Sosnowiec
Wyświetleń: 18   
Koniec: 31-01-2012 20:06:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

DRUGI TOM ARTYKUŁÓW Z KONFERENCJI NAUKOWEJ O MUZYCE ROCKOWEJ. ZASKAKUJĄCA LEKTURA!

Tytuł: Unisono w wielogłosie
Praca zbiorowa, red. Radosław Marcinkiewicz
ISBN: [zasłonięte]978-83637-10-3
Premiera: 10.10.2011
Ilość stron: 272
Format: B5

Tom jest kontynuacją wydanej w 2009 r. książki pt. Unisono na pomieszane języki i stanowi pokłosie drugiej konferencji z cyklu Unisono…, poświęconej kulturze rocka. Cieszące się coraz większym zainteresowaniem spotkania naukowców zaintrygowanych fenomenem rocka, organizowane przez Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytetu Opolskiego, odbywają się dorocznie (na początku października) w tułowickim pałacu Frankenbergów. W drugim tomie m.in. o tym, gdzie jest Niemenowskie „Pod papugami”, o „poważnej” twórczości Franka Zappy, o mszy beatowej „Pan przyjacielem moim” i współpracy Plastic People of the Universe i Egona Bondy’ego.

W książce znalazły się następujące artykuły:

 

Unisono

 

Tomasz Nowak – Twórczość Czesława Niemena a kultura muzyczna społeczności polskiej kresów północno-wschodnich
Mariusz Gradowski – Na pomieszane języki. Niemen na eksport — kampania włoska
Joanna Skolik – Norwid i Niemen: poetycki dialog Mistrza i Ucznia
Artur Trudzik – Czesław Niemen o sobie, życiu, rocku i nie tylko… w „Tylko Rocku” (1991–1995)
Radosław Marcinkiewicz – Ile jest Niemna w Niemenie? W kręgu eponimów
Daniel Borysowski – Этот мир странный czy Как странен этот мир? Tytuły utworów Czesława Niemena na gruncie rosyjskojęzycznym
Michał Rupniewski – Gdzie jest Pod papugami? Studium z ontologii muzyki

 

W wielogłosie

 

Zbigniew Pyż – “The present-day composer refuses to die”. Frank Zappa i muzyka klasyczna
Piotr Chlebowski – „Całość” jako kategoria formotwórcza i estetyczna w rocku progresywnym. Uwagi wstępne
Mariusz Rutkowski – (Anty)estetyka nazewnictwa punkrockowego
Jolanta Marcinkiewicz – Echa rocka, jazzu i muzyki pop w anglojęzycznych słownikach eponimów
Jacek Kurek – Rock i historia. O życzliwej wzajemności
Maciej Fic – Edukacyjny walor utworów polskiej muzyki rockowej w nauczaniu historii
Sylwia Czachór – Rozwój kontrkultury i muzyki rockowej lat 60. XX w. a przełom performatywny w teatrze
Monika Konert-Panek – “Jangling Jack crawls through the crowd back into the bar”. Środki fonostylistyczne na albumie Let Love In (1994) Nicka Cave’a
Marcin Jurzysta – “Let me see you stripped…” Wokół Stripped Depeche Mode
Bartosz Suwiński – The Cure: zaklinanie braku. Tekstowy świat Roberta Smitha
Joanna Czaplińska – Magiczne noce — współpraca Egona Bondy’ego z The Plastic People Of The Universe
Dariusz Gancarz – Fatum i śmierć w rosyjskiej poezji rockowej
ks. Grzegorz Poźniak – Msza beatowa „Pan przyjacielem moim” Katarzyny Gärtner w kontekście swojej epoki
Paweł Tański – „Siedzi, a chciałby postać”. O tekstach śpiewanych przez Lecha Janerkę na płycie Klaus Mitffoch
Daria Jaranowska – „A czerwień mojej krwi to tylko jakiś żart”. Pesymistyczny obraz człowieka w wybranych tekstach zespołu Myslovitz

plus

Zawartość rubryki Niemen w miesięcznikach „Tylko Rock” i „Teraz Rock” (1991–2004) (opr. Radosław Marcinkiewicz)

 - - -