Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Unisono w wielogłosie 3 (King Crimson, Queen)

29-01-2014, 19:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 30 zł     
Użytkownik GAD_Records
numer aukcji: 3900619158
Miejscowość Sosnowiec
Wyświetleń: 9   
Koniec: 29-01-2014 19:34:35

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PROMOCYJNA CENA!

Tytuł: Unisono w wielogłosie (3)
Autor: Praca zbiorowa, red. Radosław Marcinkiewicz
ISBN: [zasłonięte]978-83637-18-3
Premiera: 8.10.2012
Dane techniczne: 300 strony, format B5, druk czarno-biały, okładka kolor

Czy o kulturze rocka można pisać ciekawie? Można! Kolejny już tom z serii „Unisono w wielogłosie” (poprzednie dwa już wyprzedane!) to dokumentacja kolejnej już konferencji, organizowanej przez Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytetu Opolskiego w tułowickim pałacu Frankenbergów. To jedyne miejsce w Polsce, gdzie na równych prawach spotykają się naukowcy zainteresowani muzyką rockową, fani i muzycy. Rozmawiają, dyskutują, przedstawiają fascynujące teksty. Teraz zbieramy je w jednym tomie – dział „Unisono” o czterech wielkich płytach muzyki rockowej, a „W wielogłosie” m.in. o polskiej muzyce rockowej lat 80. w filmach, okładkach firmy Hipgnosis czy relacjach twórczości Niemena i Kaczmarskiego.

W książce znalazły się następujące artykuły:

Unisono

Piotr Chlebowski – Między krzykiem rozpaczy a ironicznym uśmiechem: In The Court Of The Crimson King. An Observation By King Crimson
Tomasz Gornat – Nawrót obłędu i „cicha beznadzieja”. The Dark Side Of The Moon z perspektywy czasu
Mariusz Gradowski, Monika Konert-Panek – O Queen II na dwa głosy. Słowno-muzyczne wokalizacje grupy Queen
Radosław Marcinkiewicz – Trzy, pięć, osiem, nieskończoność… Wokół Octavarium Dream Theater (unisono i na pomieszane języki po raz drugi)

W wielogłosie

Przemysław Piłaciński – Czy potrzebujemy estetycznej refleksji nad muzyką rockową?
Zbigniew Jakubek – Wpływy jazzu na rozwój fusion w Polsce od 1985 roku
Dariusz Gancarz – Rock rosyjski w kontekście społeczno-politycznym
Jacek Kurek – Bitelsi a duch romantyzmu
Edyta Chlebowska – Między realnością a metaforą — surrealistyczny horyzont projektów Storma Thorgersona
Joanna Skolik – Jak runął „dziwny świat” Niemena w pieśni Kaczmarskiego
Magdalena Piechota – Obraz lat 80. XX wieku w tekstach Krzysztofa Jaryczewskiego — analiza dyskursu
Paweł Tański – Bończyk/Krzywański: depresja, terapia, (bez)sen(ność)
Mariusz Rutkowski – „Przez miasto iście…” Lingwistyczne aspekty tekstów Pablopavo
Urszula Majdańska-Wachowicz – Językowe wyznaczniki tożsamości w subkulturze gotyckiej
Jakub Nowak – Trzy Dekady Agresji. Pola znaczeniowe w twórczości Wielkiej Czwórki thrash metalu
Bartosz Suwiński – Zdarta pieczęć smutku. Teksty Davida Gilmoura
Paweł Nowak – Językowy obraz depresji i rozstania w tekstach Disintegration The Cure
Ewa Tichoniuk-Wawrowicz – „Ta miłość to komora gazowa”. Obraz miłości w piosenkach Gianny Nannini
Monika Bator – „Wszystko, co kocham, to tylko rock”. Polska muzyka rockowa na ekranie
Andrzej Drzewiecki – Prawne konsekwencje śmierci twórcy w sferze jego praw autorskich osobistych i majątkowych

plus: Paweł Tański – Witalizm to duch rocka (na przykładzie twórczości Kim Nowak)

--

Pytania?

Napisz do nas

PROMOCYJNA CENA!