Myśl perspektywicznie
Choć nikt nie kwestionuje roli kapitału ludzkiego w budowaniu przewagi konkurencyjnej, to polskie firmy nie wykorzystują w pełni tego potencjału. Jest to możliwe tylko przy ścisłej współpracy zarządu z działem HR, który wnosi rzeczywisty wkład w sukces organizacji na poziomie strategicznym.
Działaj systemowo
Jest to pierwsza na polskim rynku książka, która w sposób tak przystępny i kompleksowy przedstawia odpowiedzi na wyzwania każdego HR-owca chcącego wnieść realną wartość dodaną do organizacji.
Rób wrażenie
"HRMarketing Caroline Welsing jest świetnym narzędziem, które przyda się wszystkim HR-owcom w kreowaniu wymiernych korzyści dla organizacji, a także dla jej pracowników i całej kadry menedżerskiej. Nie ma tu skomplikowanych teorii, są za to praktyczne wskazówki, sprawdzone informacje, przykłady różnorodnych praktyk, które zostały zastosowane w wielu firmach."
Mik Kuczkiewicz, partner zarządzający Hay Group Polska
Caroline Welsing - będąc konsultantką w firmie Hay Group, zajmowała się kształceniem i rozwojem profesjonalistów HR. Bazując na doświadczeniu zawodowym w zarządzaniu zasobami ludzkimi i marketingu, w niniejszej książce przedstawia swoją propozycję wykorzystania podejścia marketingowegow obszarze zarządzania kapitałem ludzkim.
Cytat: "Wyzwania, które niesie ze sobą zbliżający się nieubłaganie niż demograficzny, rozumiane są często jedynie jako konieczność stworzenia planu sukcesji. Z kolei kwestia coraz bardziej złożonych struktur organizacyjnych o modelu macierzowym interpretowana jest jako konieczność stworzenia lepszych systemów MIS. Można bez końca mówić o innowacyjności, o której wszyscy wiedzą, że jest kluczem do dalszego rozwoju firmy, a wciąż mało kto zastanawia się, jak uruchomić myślenie innowacyjne u swoich pracowników. Podczas procesu rekrutacji nowego pracownika do firmy HR-owcom zdarza się też odkryć, że ów kandydat wie o firmie znacznie więcej niż oni sami. Sprawdził np., co piszą w internecie ludzie, którzy tam pracują, kim są, jak się przedstawiają - w końcu to z nimi będzie dzielił znaczną część życia. Wszystkie te kwestie nierozerwalnie wiążą się z dalszymi losami naszych organizacji. Niestety wielcy tego świata spędzają często znacznie więcej czasu np. nad rozwojem nowych technologii IT, rozważając nowe możliwości putingu, nie bacząc na to, że konkurenci myślą o tym, jak właściwie wykorzystać telepracę, żeby zmniejszyć konieczność posiadania dużych biur i nie stracić przy tym więzi z pracownikami oraz zachować ducha zespołowości. Dlatego HR nie tyle powinien, co wręcz musi przebić się do zarządu. Musi stać się partnerem biznesowym, z którego opiniami liczyć się będzie kierownictwo firmy. I właśnie HRMarketing pokazuje, jak ten cel zrealizować"