Od Autorów
- Wiadomości wstępne
- Paliwa gazowe
- Mieszalnikowe układy zasilania LPG
3.1. Układy zasilania LPG I generacji
-
3.1.1. Układ dolotowy silnika
3.1.2. Zasada działania układów mieszalnikowych
3.1.3. Elementy układu zasilania LPG I generacji
3.1.4. Regulacja układów zasilania LPG I generacji
3.2. Układy zasilania LPG II generacji
-
3.2.1. Zasada działania układów zasilania LPG II generacji
3.2.2. Instalacja elektryczna układów zasilania LPG II generacji
3.2.3. Sonda lambda
3.2.4. Sterownik składu mieszanki układu zasilania LPG II generacji
3.2.5. Regulacja układu zasilania LPG II generacji
3.2.6. System diagnostyki pokładowej (OBD)
- Wtryskowe układy zasilania LPG
4.1. Układy zasilania LPG III generacji
4.1.1. Reduktory układów zasilania LPG III
generacji
4.1.2. IGS – instalacja wtrysku fazy gazowej firmy
Landi Renzo
4.1.3. EGI – instalacja wtrysku fazy gazowej firmy
Koltec
4.1.4. Cechy układów III generacji
4.2. Układy zasilania LPG IV generacji
4.2.1. Budowa układów zasilania LPG IV generacj
4.2.2. Instalacja wtrysku fazy gazowej firmy Prins
4.2.3. Instalacja wtrysku fazy gazowej firmy
Koltec
4.2.4. Sterownik Diego firmy KME
4.2.5. Instalacja wtrysku fazy ciekłej firmy Vialle
4.2.6. Wtrysk fazy ciekłej czy gazowej?
5.
Elementy układów zasilania LPG
5.1.1. Wielkość zbiornika
5.1.2. Jaki wariant zabudowy wybrać?
5.1.3. Zbiornik paliwa w samochodzie czy na zewnątrz?
5.1.4. Mocowania zbiornika paliwa gazowego
5.1.5. Badania zbiorników
5.2. Armatura zbiornika LPG
-
-
5.2.1. Zawór ograniczający stopień napełnienia zbiornika
5.2.2. Zawór ograniczający wypływ ze zbiornika
5.2.3. Zawory odcinające
5.2.4. Wskaźnik poziomu paliwa
5.2.5. Zawory zwrotne
5.2.6. Elektromagnetyczny zawór odcinający
5.2.7. Bezpiecznik termiczny i nadciśnieniowy zawór bezpieczeństwa
6.
Eksploatacja samochodu zasilanego paliwem LPG 6.1. Tankowanie paliwa LPG
-
-
6.1.1. Zasady bezpiecznego tankowania
6.1.2. Co robić, gdy nie zadziała zawór ograniczający napełnienie?
6.2. Uruchamianie silnika przy zasilaniu LPG
6.3. Przełączanie zasilania (paliw)
-
-
6.3.1. Silniki gaźnikowe wyposażone w przeponową pompę benzyny
6.3.2. Samochody wyposażone w elektryczną pompę benzyny
-
-
6.4.1. Zużycie benzyny po zamontowaniu instalacji LPG
6.4.2. Zużycie LPG w stosunku do zużycia benzyny
-
-
6.5.1. Moc silnika wyposażonego w instalację LPG przy zasilaniu benzyną
6.5.2. Moc silnika przy zasilaniu LPG
6.6. Co się dzieje z benzynowym układem zasilania podczas zasilania LPG?
-
-
6.6.1. Gaźnik
6.6.2. Używanie urządzeń rozruchowych gaźników
6.6.3. Układy wtryskowe
6.6.4. Pompa paliwa
6.6.5. Zbiornik benzyny
6.7. Smarowanie silnika
6.8. Układ chłodzenia silnika
6.9. Układ zasilania LPG w samochodach z silnikami chłodzonymi powietrzem
6.10. Układ zapłonowy
6.11. Odpowietrzanie skrzyni korbowej
6.12. Uszkodzenia silnika
-
-
6.12.1. „Strzały" w gaźnik
6.12.2. Przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości obrotowej silnika
6.12.3 Zubożenie lub wzbogacenie mieszanki
6.12.4. Uszkodzenia reduktora
6.13. Bezpieczeństwo użytkowania samochodów wyposażonych w układy zasilania LPG
-
-
6.13.1. Nieszczelności
6.13.2. Garażowanie w zamkniętych pomieszczeniach
6.13.3. Mechaniczne uszkodzenia układu zasilania LPG
6.13.4. Pożar samochodu
6.13.5. Strzelanina
6.14. Emisja zanieczyszczeń z układu wylotowego
6.14.1. Składniki spalin limitowane przez normy
6.14.2. Emisja związków chemicznych zależna od procesu spalania i regulacji składu mieszanki
6.14.3. Właściwości ekologiczne samochodów nie wyposażonych w sondę lambda
6.14.4. Właściwości ekologiczne samochodów niskoemisyjnych zasilanych LPG6.14.5.
Wymagania kontroli emisji spalin w eksploatacji
6.15. Kryteria wyboru układu zasilania LPG
6.15.1. Koszt eksploatacji
6.15.2. Okres amortyzacji
Dodatek A. Przepisy i wymagania dotyczące bezpieczeństwa układów zasilania gazem
Dodatek B. Słowniczek
Literatura