Zestaw składa się z dziewięciu biało-niebieskich kostek oraz książeczki z wzorami uporządkowanymi według trudności. Pozwala na ćwiczenie funkcji zarówno prawej jak i lewej półkuli mózgu.
Zestaw "Układanki symultaniczno-sekwencyjne" stymuluje pracę zarówno prawej jak i lewej półkuli wykorzystując jednocześnie procesy uwagowe. Zadanie wymaga właściwego ułożenia kostki w przestrzeni tak aby wybrać ścianę przedstawiającą odpowiedni element. Jednocześnie koniecznie jest wyodrębnienie składowych elementów ze wzoru przedstawionego w książeczce oraz analiza ich linearnego ułożenia. Wykonanie ćwiczenia angażuje również procesy związane z dokonywaniem rotacji mentalnych.
Układanki tematyczne - prawo i lewopółkulowe
Układanki tematyczne dla dzieci od trzeciego do szóstego roku życia mogą być wykorzystane zarówno do stymulacji, jak i terapii w sytuacji zakłóceń rozwoju.
Umiejętność dokonywania syntezy obrazów znanych jest zależna przede wszystkim od prawidłowej pracy prawej kory wzrokowej, jednak pomoce zostały przygotowane tak, by pobudzać także aktywność lewej półkuli mózgu. Podejście od symultanicznego (całościowego, globalnego) działania prawej półkuli do sekwencyjnego (relacyjnego, linearnego) przetwarzania lewej półkuli znacznie ułatwi proces kształtowania się lewej kory jako dominującej do przetwarzania języka mówionego i pisanego.
Podczas układania dzieci ćwiczą:
- koncentrację na bodźcach wzrokowych,
- umiejętność dokonania syntezy na podstawie wychwyconych części obrazka (prawa półkula),
- dostrzeganie podobieństw (prawa półkula),
- nazywanie obiektów (prawa półkula),
- umiejętność przeprowadzania analizy (lewa półkula),
- ujmowanie relacji między elementami (lewa półkula),
- dostrzeganie różnic (lewa półkula),
- linearny porządek (lewa półkula).
Ilość stron: 14 tablic
Wydawnictwo: Centrum Metody Krakowskiej
Metody komunikacyjne w nauczaniu języka
"Technika komunikacyjna jest sposobem kształtowania systemu językowego w umyśle drugiego człowieka podczas rozmowy, w której nadawca i odbiorca mają intencję przekazywania i odbierania informacji. W rozmowie wykorzystuje się subkody niejęzykowe i językowe, a znaczenia negocjowane są w konsytuacjach i kontekstach."
Jagoda Cieszyńska-Rożek
Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci.
Pomoc "Komunikacyjne metody .." przeznaczona jest dla dzieci z szeroko pojętymi zaburzeniami komunikacji - Zespołem Aspergera, alalią, afazją dziecięcą, także dla dzieci dwujęzycznych. Praca z figurkami przedstawiającymi konkretne osoby pozwala na przećwiczenie w zabawie sytuacji z życia codziennego, naukę przydatnych w komunikacji zwrotów, ćwiczenie interakcji społecznych. Podczas zajęć z wykorzystaniem figurek możemy posłużyć się przykładowymi dialogami jednak największą wartość terapeutyczną niesie tworzenie własnych scenariuszy dialogów pasujących do indywidualnych doświadczeń dziecka. Ważną cechą figurek jest możliwość dostosowania ich wyglądu tak aby przedstawiały w jak najbardziej dosłowny sposób osoby znane dziecku.
Korzystając z zestawu w domu możemy pomalować je tak, aby figurka przedstawiająca mamę miała jej kolor włosów, ulubioną sukienkę w zielone paski i czerwone korale. Twarz postaci możemy narysować lub przykleić wyciętą ze zdjęcia.
Zestaw składa się z czterech figurek: mamy, taty, córki i syna.
Wydawnictwo Metody Krakowskiej
Układanki lewopółkulowe TRÓJKĄTY
Autor: Agata Dębicka-Cieszyńska, Jagoda Cieszyńska
Pomoc służy do stymulacji lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów. Polecana szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych.
Zestaw zawiera :
- 19 trójkątów tekturowych
- instrukcja łatwa (z konturami) - 37 wzorów
- instrukcja trudna (bez konturów) - 37 wzorów
Wydawnictwo: Konferencje-logopedyczne