Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

UE a Polsk;Etyka;Demokr; Słow.term.polit;=4książki

13-07-2015, 22:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 13.50 zł     
Użytkownik Ula7
numer aukcji: 5512155612
Miejscowość Polska
Wyświetleń: 1   
Koniec: 13-07-2015 21:09:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.20 [kg]
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

1/ Stosunki Polski z Unią Europejską pod redakcją Elżbiety Kaweckiej-Wyrzykowskiej
Katedra Integracji Europejskiej im. J. Monneta, Kolegium Gospodarki Światowej,Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza Warszawa 2002r.; wydanie II; str.231; okladka miekka lakierowana kolorowa; format ksiazki: >A5,


Opis książki
Książka dotyczy niezwykle ważnego i aktualnego tematu współpracy gospodarczej instytucjonalnej Polski z Unią Europejską w perspektywie członkostwa naszego kraju w UE. Podjęte w niej zostały: wymogi członkostwa w UE,stopień ich wypełnienia oraz przygotowania Polski do wstąpienia do UE, możliwe skutki akcesji oraz ocena okresu stowarzyszeniowego, realizowanego na mocy Układu Europejskiego. Uwzględniono także zakres i formy powiązań gospodarczych między Polską a UE. Przedmiotem szczegółowych rozważań są możliwe skutki przyjęcia przez Polskę: zasad i mechanizmów wspólnej polityki rolnej UE, unii gospodarczej i walutowej, włączenia kraju do systemu funkcjonowania wspólnotowych instytucji.
Analizę wzbogacają rozważania na temat teorii międzynarodowej integracji gospodarczej, które pozwalają lepiej zrozumieć, czym jest UE, jak działa i jakie są jej cechy, które sprawiają, że jest ona tak atrakcyjna dla wielu krajów.

WSTĘP.

1.Integracja gospodarcza – definicja, etapy rozwojowe, założenia teoretyczne,
autor: Stanisław ładyka

1.1. Definicja integracji
1.2. Etapy rozwojowe integracji.
1.3. Teoretyczne założenia polityki ekonomicznej integracji.

2. UNIA EUROPEJSKA jako partner gospodarczy Polski.
autor: Alina Szypulewska-Porczynska

2.1.Wymiana handlowa między Polską a Unią Europejską.
2.1.1.Znaczenie obrotu towarowego w handlu między Polską a Unią Europejską.
2.1.2.Znaczenie krajów Unii Europejskiej w polskim handlu zagranicznym.
2.1.3.Struktura geograficzna polskiego handlu z krajami Unii Europejskiej.
2.1.4.Struktura towarowa polskiego handlu z krajami Unii Europejskiej.
2.2.Przepływ czynników produkcji.
2.2.1. Przepływ kapitału
2.2.2. Przepływ pracownikow
2.3. Główne determinanty rozwoju gospodarczych powiązań między Polską a Unią Europejską.

3. Układ Europejski i ocena jego wdrazania, autor: Elżbieta Kawecka-Wyrzykowska
3.1.Stosunki traktatowe Polski z EWG w przededniu transformacji
3.2.Cele i ogolne zasady stowarzyszenia Polski ze Wspólnotami Europejskimi
3.3.Postanowienia dotyczace obrotu towarowego
3.3.1. Harmonogram liberalizacji w handlu artykulami nierolnymi
3.3.2. Harmonogram liberalizacji w handlu artykulami rolnymi
3.3.3. Klauzule ochronne
3.4. Ocena wdrazania postanowień handlowych Układu Europejskiego WSTĘP.

1.Integracja gospodarcza – definicja, etapy rozwojowe, założenia teoretyczne,
autor: Stanisław ładyka

1.1. Definicja integracji
1.2. Etapy rozwojowe integracji.
1.3. Teoretyczne założenia polityki ekonomicznej integracji.

2. UNIA EUROPEJSKA jako partner gospodarczy Polski.
autor: Alina Szypulewska-Porczynska

2.1.Wymiana handlowa między Polską a Unią Europejską.
2.1.1.Znaczenie obrotu towarowego w handlu między Polską a Unią Europejską.
2.1.2.Znaczenie krajów Unii Europejskiej w polskim handlu zagranicznym.
2.1.3.Struktura geograficzna polskiego handlu z krajami Unii Europejskiej.
2.1.4.Struktura towarowa polskiego handlu z krajami Unii Europejskiej.
2.2. Przepływ czynników produkcji.
2.2.1. Przepływ kapitału
2.2.2. Przepływ pracownikow
2.3. Główne determinanty rozwoju gospodarczych powiązań między Polską a Unią Europejską.

3. Układ Europejski i ocena jego wdrazania, autor: Elżbieta Kawecka-Wyrzykowska
3.1.Stosunki traktatowe Polski z EWG w przededniu transformacji
3.2.Cele i ogolne zasady stowarzyszenia Polski ze Wspólnotami Europejskimi
3.3.Postanowienia dotyczace obrotu towarowego
3.3.1. Harmonogram liberalizacji w handlu artykulami nierolnymi
3.3.2. Harmonogram liberalizacji w handlu artykulami rolnymi
3.3.3. Klauzule ochronne
3.4. Ocena wdrazania postanowień handlowych Układu Europejskiego
3.4.1. Hipotetyczne skutki liberalizacji w handlu artykulami nierolnymi
3.4.2. Ocena liberalizacji handlu artykulami rolnymi
3.4.3. Ocena ex post części handlowej Układu: zmiany w handlu i ich związek z liberalizacją
3.5. Rezultaty Układu Europejskiego w dziedzinach pozahandlowych
3.5.1. Przepływ pracownikow
3.5.2. Swiadczenie usług i zakładanie przedsiebiorstw
3.5.3. Płatności bieżące i przeplyw kapitału
3.5.4. Zblizanie przepisów prawnych i ochrona konkurencji
3.5.5. Współpraca gospodarcza i kulturalna
3.5.6. Współpraca finansowa
3.6. Podsumowanie

4. Ewolucja polityki Unii Europejskiej wobec rozszerzenia autor: Elżbieta Kawecka-Wyrzykowska

4.1. Dążenie Polski do czlonkostwa w Unii Europejskiej
4.2. Przygotowania Unii Europejskiej do rozszerzenia ugrupowania
4.3. Opinia Komisji Europejskiej w sprawie wniosku Polski o czlonkostwo w Unii Europejskiej i jej znaczenie dla przygotowań do akcesji.

5. Warunki czlonkostwo w Unii Europejskiej i ich spelnianie przez Polskę autor: Wanda Dugiel.

5.1. Warunki czlonkostwa w Unii Europejskiej
5.2. Kryteria polityczne
5.2.1. Demokracja i porządek prawny.
5.2.2. Przestrzeganie praw człowieka i ochrona mniejszosci narodowych
5.3. Kryteria ekonomiczne.
5.3.1. Warunek istnienia sprawnej gospodarki rynkowej.
5.3.2. Spelnianie kryterium sprostania konkurencji i sił rynkowych funkcjonujacych wewnątrz Unii Europejskiej.
5.4. Zdolnosc do przyjecia zobowiazan wynikajacych z czlonkostwa, w tym podzielanie celów unii politycznej, gospodarczej i walutowej.
5.5. Podsumowanie

6. Proces dostosowania oraz negocjacje Polski o czlonkostwo w Unii Europejskiej, autor: Adam A. Ambroziak

6.1. Proces dostosowania Polski do wymagan czlonkostwo w Unii Europejskiej
6.1.1. Program dostosowania systemu prawnego i gospodarki Polski do wymagan Ukladu Eoropejskiego.
6.1.2. Wdrazanie przez Polskę zalecen strategii przedczlonkowskiej z Essen
6.1.3. Implementacja narodowej strategii integracji
6.1.4. Realizacja strategii przedakcesyjnej Agendy 2000
6.1.5. Proces harmonizacji prawa polskiego z prawem Unii Europejskiej
6.2. Proces negocjacji Polski o czlonkostwo w Unii Europejskiej
6.2.1. Wniosek Polski o czlonkostwo w Unii Europejskiej
6.2.2. Negocjacje o czlonkostwo Polski w Unii Europejskiej
6.2.3. Przeglad prawa
6.2.4. Wlaściwe rokowania negocjacyjne
6.2.5. Ratyfikacja traktatu akcesyjnego.

7. Agenda 2000 i jej znaczenie dla czlonkostwa Polski w Unii Europejskiej autor: Elżbieta Kawecka-Wyrzykowska

7.1. Wzmocniona strategia przedakcesyjna
7.2. Reforma wspolnej polityki rolnej (WPR) i regionalnej
7.3. Wsparcie finansowe z budzetu Unii Europejskiej dla krajów kandydujacych i na rozszerzenie.
7.4. Ocena proponowanych zmian w finansowaniu wspolnej polityki rolnej (WPR) i polityki strukturalnej z punktu widzenia interesow kandydatow.

8. Szanse i zagrożenia czlonkostwo w Unii Europejskiej dla polskiego rolnictwa , autor: Wanda Dugiel

8.1. Istota, cele i kierunki ewolucji wspolnej polityki rolnej Unii Europejskiej
8.1.1. Cele i zasady wspolnej polityki rolnej zgodnie z Traktatem Rzymskim.
8.1.2. Polityka rolna – argumenty teoretyczne
8.1.3. Ewolucja wspolnej polityki rolnej
8.1.4. Ocena wspolnej polityki rolnej.
8.2. Ocena decyzji Agendy 2000 w perspektywie integracji polskiego sektora rolnego z gospodarką Unii Europejskiej.
8.3. Stanowiska negocjacyjne Polski i Unii Europejskiej w obszarze dotyczacym rolnictwa i ich ocena.
8.3.1. Ocena stanu polskiego rolnictwa na tle sektora rolnego Unii Europejskiej.
8.3.2. Dotychczasowy przebieg rokowan akcesyjnych o przyjecie zasad wspolnej polityki rolnej.
8.3.. Dostosowania polskiego rolnictwa do wymogow Unii Europejskiej
8.4. Możliwe skutki czlonkostwo w Unii Europejskiej dla polskiego rolnictwa

9. Zasady funkcjonowania unii gospodarczej i walutowej oraz możliwości i konsekwencje uczestnictwa w niej Polski, autor: Alina Szypulewska-Porczynska
9.1. Integracja walutowa w Unii Europejskiej
9.2. Kryteria udzialu w strefie euro
9.3. Główne zasady UGW.
9.4. Koordynacja polityki gospodarczej.
9.5. Jednolita polityka pieniężna i kursowa.
9.6. Nowy mechanizm stabilizowania kursow (ERM II).
9.7. Skutki utworzenia unii walutowej
9.8. Rokowania akcesyjne a uczestnictwo Polski w strefie euro.
9.9. Od czlonkostwa w Unii Europejskiej do czlonkostwa w UGW.
9.10. Szanse i zagrozenia związne z uczestnictwem Polski w UGW.

10. Instytucje Wspólnot Europejskich po Traktacie w Nicei. Implikacje dla Polski , autor: Adam A. Ambroziak

10.1. Wprowadzenie
10.2. Parlament Europejski
10.2.1. Sklad
10.2.2. Kompetencje i sposob dzialania
10.3. Rada Unii Europejskiej.
10.3.1. Sklad
10.3.2. Kompetencje i sposob dzialania
10.4. Komisja Europejska.
10.4.1. Sklad
10.4.2. Kompetencje i sposob dzialania
10.5. Trybunał Sprawiedliwosci
10.5.1.Sklad
10.5.2. Kompetencje i sposob dzialania
10.6. Trybunał Rewidentów Księgowych
10.6.1. Sklad
10.6.2. Kompetencje i sposob dzialania
10.7. Komitet Ekonomiczny i Spoleczny
10.7.1. Sklad
10.7.2. Kompetencje i sposob dzialania
10.8. Komitet Regionów
10.8.1. Sklad
10.8.2. Kompetencje i sposob dzialania
10.9. Rada Europejska
10.9.1. Sklad
10.9.2. Kompetencje i sposob dzialania
10.10. Wnioski dla Polski

11.Perspektywy zakończenia rokowań, autor: Elżbieta Kawecka-Wyrzykowska.
Streszczenie
Resume / tlum. Sylwia Wesołowska-Betkier/

 

2/ ETYKA w służbie publicznej.Model amerykański - Ted Kontek.

Opracowanie redakcyjne: Anna Bentyn, Krzysztof Stanowski.

Wydawnictwo: Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa 1996r.; wydanie II; str.16; format książki:14,5cm x 20,5cm; okładka miękka kolorowa nielakierowana.

 

SPIS TREŚCI

========

WPROWADZENIE

Rola rządu w systemie amerykańskim.

Rola systemu biurokratycznego.

Standarty zachowania, działania zakazane.

Konflikt interesu.

Przykłady.

Przypadki

Prezenty, wynagrodzenie, zwrot kosztów, rozrywki.

Przypadki.

Nadużycie własnosci rządowej.

Przykłady.

Przypadki.

Ujawnienie lub nadużycie informacji urzędowych

Przypadki.

Dodatkowa praca lub zajęcia.

Przypadki

Działalność polityczna.

Przypadki.

Długi pracownika.

Przypadki.

Ograniczenia obowiązujące po okresie zatrudnienia.

Przypadki

Konkluzje.

W przygotowaniu tej pracy posłuzono się nastepującymi źródłami:

- Kodeks Stanów Zjednoczonych.

- Amerykański Kodeks Przepisów Federalnych.

- Podręcznik Etyki dla Pracowników Departamentu Pracy.

- Półroczne Sprawozdania Inspektora Generalnego Amerykańskiego Departamentu Pracy (różne lata).

- Sprawozdania Prezydenckiej Rady do Spraw Uczciwości i Kompetencji.

- Boyd, Julian P., Dzieła T.Jeffersona, Princeton University Press,1950.

 

3/ Nie ma czegoś takiego jak trochę demokracji. O kształceniu ku demokracji w systemie oświaty - Uki

Maroshek-Klarman.

Wydawnictwo: Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa 1996rr.; str. 117; format książki:13cm x 20cm; okładka miękka kolorowa lakierowana.

Tłumaczenie: Agnieszka Graff.

SPIS TREŚCI:

Od wydawcy.

Przedmowa.

Rozdział I: Ksztalcenie ku demokracji jako ksztalcenie ku przekonaniu,że każdy ma prawo do wolności.

Część I - Ważnosc uznania równego dla wszystkich prawa do wolności.

Kryterium siły. Kryterium wiedzy. Kryterium większości.

Część II - Niebezpieczeństwa związane z istnieniem instytucji i procedur demokratycznych nie ugruntowanych w powszechnym uznaniu równego dla wszystkich prawa do wolności.

Prawo konstytucyjne w państwie demokratycznym.

Część III - Rola systemu edukacyjnego w kształtowaniu demokratycznej świadomosci spolecznej.

Ksztalcenie ku uznaniu praw jednostki.O prawie do krzywdzenia innych i o tolerancji.

Rozdział II: Argumenty teoretyczne przeciwko zrownywaniu ksztalcenia ku demokracji z ksztalceniem ku uznaniu równego dla wszystkich prawa do wolności.

Rozbiezność między ideą równego prawa do wolności a jej urzeczywistnieniem.System edukacyjny w roli krytyka społecznego.Metoda praktycznej krytyki. Czy klasa szkolna jest wlasciwym miejscem na ksztalcenie ku demokracji?

Demokracja - system neutralny, czy system wartości? Prawo do gloszenia pogladów politycznych w klasie szkolnej- prawo do kształcenia ku okreslonej koncepcji demokracji.

Rozdział III : Praktyczne i psychologiczne przeszkody w ksztalcenia ku demokracji.

Nauczyciel,który obawia się samego siebie. Nauczyciel,który obawia się uczniów.Niemożność wydawania przez uczniow przemyslanych sądów i ocen. Obawa przed spolecznościa szkolną. Lęk przed wladzami oswiatowymi. Trudnosci, jakich doświadczają nauczyciele demokracji. Czy edukacja ku demokracji jest równoznaczna z demokratyzacją systemu oswiaty? Nauczyciele nie moga dobrze uczyc w ramach demokratyzacjznego systemu oswiaty

Rozdział IV : O niepowodzeniach w pokonywaniu trudności związanych z ksztalceniem ku demokracji.

Wolność słowa. Wolność zgromadzeń. Równość wobec prawa. Odpowiedzialność zbiorowa. Rowne prawo czynnego i biernego udziału w wyborach. Wolność sumienia i wyznania. Uznawanie praw ludzkich i obywatelskich. Spotkania przedstawicieli przeciwnych grup: Żydow i Arabów, osób religijnych i niewierzacych, itp. Postęp i ksztalcenie ku demokracji w wydaniu konserwatywnym.

Rozdział V : Jak kształcic ku demokracji?

Jak uczyc zasad demokracji? Jak demokratyzować system szkolnictwa? Znaczenie łączności ze światem polityki.

 

4/ Słownik terminów politycznych - A.Bullock, O.Stallybrass.

Wybor i wstep; Andrzej Janowski (Waclaw Wyrwa). Tłumaczenie: Lilian Wysocka (Al-Ata)

Wydawnictwo: Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa 1990r.; wydanie II; str. 111; format książki:14,5cm x 20cm; okładka miękka kolorowa lakierowana.

 

Opłata za wysłanie tych 5 książek jedna paczka niepriorytetową wyniesie 11,50zl. W przypadku zakupu więcej niż jednej ksiazki lub innych przedmiotów wystawionych przeze mnie na aukcje Allegro : wysylka łączna ,co znacznie obniża nabywającemu koszty za transport.


UWAGA!
Komentarz wystawiam dopiero po wystawieniu komentarza przez kupujacego.