WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
UCZYMY SIĘ GRAĆ W KOSZYKÓWKĘ
Technika, taktyka oraz metodyka nauczania koszykówki w procesie wychowania fizycznego
część II - Obrona indywidualna i zespołowa
Ryszard Litkowycz, Dorota Olex - Zarychta
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo: AWF Katowice
Nakład: 500 egzemplarzy
Stron: 220
POLECAMY RÓWNIEŻ CZĘŚĆ I
Spis treści:
1. PODSTAWY TEORETYCZNE 7
1.1. BIOLOGICZNE UWARUNKOWANIA POTENCJAŁU MOTORYCZNEGO DZIECKA................7
1.2. SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA W LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO...........................13
1.2.1. Współczesna klasyfikacja zdolności motorycznych...........................................13
1.2.2. Kształtowanie sprawności fizycznej w lekcji koszykówki..................................15
1.2.3. Diagnozowanie sprawności ogólnej i specjalnej w warunkach szkolnych.......55
1.3. PLANOWANIE PRACY NAUCZYCIELA W WYCHOWANIU FIZYCZNYM...........................60
1.3.1. Planowanie pracy hirudina nauczyciela w cyklu tematycznym
-osnowa dla cyklu lekcji..................................................................................62
1.3.2. Planowanie pracy nauczyciela w roku szkolnym, plan semestralny
z koszykówki......................................................................................................67
2. KLASYFIKACJA, TECHNIKA ORAZ METODYKA NAUCZANIA GRY
W OBRONIE.................................................................................................................75
2.1. INDYWIDUALNA TECHNIKA OBRONY.........................................................................79
2.1.1. Postawa obronna..............................................................................................80
2.1.2. Wskazania do prowadzenia lekcji.....................................................................81
2.1.3. Nauczanie postawy obronnej............................................................................84
2.2.1. Poruszanie się w obronie..................................................................................85
2.2.2. Wskazania do prowadzenia lekcji.....................................................................87
2.2.3. Nauczanie poruszania się w obronie................................................................89
2.3.1. Krycie zawodnika z piłką..................................................................................93
2.3.2. Wskazania do prowadzenia lekcji...................................................................103
2.3.3. Nauczanie krycia zawodnika z piłką...............................................................105
2.4.1. Faul w ataku...................................................................................................117
2.4.2. Wskazania do prowadzenia lekcji...................................................................118
2.4.3. Nauczanie przyjmowania faulu zawodnika ataku...........................................119
2.5.1. Przechwytywanie i wygarnianie piłki.............................................................122
2.5.2. Wskazania do prowadzenia lekcji...................................................................124
2.5.3. Nauczanie przechwytywania i wygarniania piłki...........................................126
2.6.1. Zastawianie i zbiórka piłki z tablicy...............................................................128
2.6.2. Wskazania do prowadzenia lekcji...................................................................133
2.6.3. Nauczanie zastawiania i zbiórki piłki z tablicy...............................................135
3. OBRONA ZESPOŁOWA...........................................................................................143
3.1. PODSTAWOWE FORMY WSPÓŁPRACY ZAWODNIKÓW OBRONY.................................143
3.1.1. Krycie zawodnika bez piłki.............................................................................143
3.1.2. Wskazania do prowadzenia lekcji...................................................................146
3.1.3. Nauczanie krycia zawodnika bez piłki............................................................147
3.2.1. „Pomoc-powrót" jako podstawowa forma hirudina współpracy w obronie.................152
3.2.2. Wskazania do prowadzenia lekcji...................................................................153
3.2.3. Nauczanie „pomocy-powrotu".......................................................................155
3.3.1. „Rotacja" - zmiana krycia w obronie............................................................159
3.3.2. Wskazania do prowadzenia lekcji...................................................................160
3.3.3. Nauczanie ,,rotacji w obronie"......................................................................162
3.4.1. Obrona przewagi liczebnej ataku...................................................................165
3.4.2. Wskazania do prowadzenia lekcji...................................................................166
3.4.3. Nauczanie obrony przewagi liczebnej ataku...................................................167
4. PRZYKŁADOWE KONSPEKTY LEKCJI..............................................................173
4.1. OGÓLNE ZASADY SPORZĄDZANIA KONSPEKTÓW.....................................................173
4.2. NAUKA POSTAWY OBRONNEJ..................................................................................181
4.3. NAUKA PORUSZANIA SIĘ KROKIEM ODSTAWNO-DOSTAWNYM
(FORMA FRONTALNA)...........................................................................................185
4.4. NAUKA PORUSZANIA SIĘ KROKIEM ODSTAWNO-DOSTAWNYM (FORMA PRACY
W ZESPOŁACH).....................................................................................................188
4.5. NAUKA KRYCIA ZAWODNIKA KOZŁUJĄCEGO...........................................................191
4.6. DOSKONALENIE ELEMENTÓW TECHNIKI OBRONY Z WYKORZYSTANIEM FORMY
ZABAWOWEJ.........................................................................................................194
4.7. NAUKA ZASTAWIENIA i ZBIÓRKI PIŁKI z TABLICY...................................................197
4.8. NAUKA KRYCIA ZAWODNIKA BEZ PIŁKI W OPARCIU O ZASADĘ „TRÓJKĄTA"...........200
4.9. DOSKONALENIE OBRONY HIRUDINA ZESPOŁOWEJ, KSZTAŁTOWANIE WYBRANYCH
ZDOLNOŚCI MOTORYCZNYCH W OPARCIU O OBWÓD ĆWICZEBNY.........................203
5. BIBLIOGRAFIA 207
ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!
|