WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
UCZENIE SIĘ PRZEZ ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
W KSZTAŁCENIU PRACOWNIKÓW SOCJALNYCH
Hilary Burgess POLECAMY RÓWNIEŻ INNE KSIĄŻKI Z SERII: BIBLIOTEKA PRACOWNIKA SOCJALNEGO
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Naukowe Śląsk
Stron: 148 Okładka: miękka Z okładki:
Biblioteka Pracownika Socjalnego
Trudno sobie wyobrazić nowoczesne nauczanie ekonomii bez tzw. case’ów (studiów przypadków), jest to sprawdzona metoda dająca wyśmienite rezultaty. Także w kształceniu pracowników socjalnych problemowe podejście doskonale się sprawdza – korzystanie z doświadczeń, współpraca i wymiana poglądów, zintegrowanie teorii i praktyki, szansa stałego rozwoju są gwarancją wysokiego poziomu osiąganego przez korzystające z tej metody osoby. Książka dostarcza czytelnikowi szczegółowej wiedzy o metodzie problemowej – jej elementach, sposobach wdrażania, ocenach. Całość została uzupełniona słowniczkiem terminów oraz przykładowym opracowaniem bloku zajęciowego (problem: metody opracowania planu zaradczego – wzrost przestępczości młodocianych związany ze spożyciem alkoholu na przykładzie małego miasteczka).
Seria powstała pod patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej. W zamierzeniu jej twórców jest podstawą kształcenia osób związanych z pracą socjalną (pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów, socjologów i in.). Dokonywane zmiany w polityce społecznej i strukturze organizacji pomocy społecznej wymagają dostarczenia wszystkim zainteresowanym odpowiedniej pomocy - zarówno praktycznej, jak i teoretycznej.
Spis treści: Od tłumacza.11 Wstęp.13 Podziękowanie.15 Rozdział I Koncepcja, cele i podstawy teoretyczne 17 O co chodzi? Zasady uczenia się.19 Motywacja do zmiany21 Co to jest nauczanie problemowe 22 Integracja i stosowanie zdobytej wiedzy 25 Korzystanie z doświadczenia.,28 Samodzielne uczenie się30 Praca i nauka w zespołach35 Stosunki między nauczycielami a studentami36 Promowanie ustawicznego doskonalenia zawodowego 37 Proces uczenia się.38 Rozdział II Tworząc EAL41 Źródła finansowania innowacji programowej 42 Zespół programowy42 Ucząc się od innych .43 Pierwsze kroki: pilotaż 43 Przygotowanie kadry .48 Prezentacja EAL: wideo 52 Praca z partnerami .53 Zmiana instytucjonalna .55 Rozdział III Struktura i ogólny plan kursu.57 Cele uczenia się .57 Uczenie się na praktykach — uczenie się na uniwersytecie.58 Rozkład zajęć .59 Równoważenie sposobów uczenia się . .60 Projektowanie i opracowywanie bloków zajęciowych63 Program bloków zajęciowych66 Rozdział IV Rekrutacja studentów na kurs EAL69 Kto może skorzystać z nauki metodą EAL? 69 Sposób rekrutacji 71 Rozdział V Ocena wyników uczenia się .75 Kto ocenia i dlaczego.75 Zasady .77 Teczka prac studenta.79 Dylemat85 Rozdział VI Uczenie się na praktykach a EAL87 Wytyczne do nauki na praktykach 88 Pomysły na przyszłość90 Rozdział VII EAL przeciwko dyskryminacji 93 EAL a przeciwdziałanie dyskryminacji 93 Podstawowe zasady kursu.94 Uczenie się o dyskryminacji.95 Dalsze powiązania.98 Rozdział VIII Facylitacja w grupach zajęciowych .101 Uczenie się w grupie 101 Rola facylitatora w grupowym uczeniu się102 Wskazówki dla facylitatorów .103 Kto może zostać facylitatorem? .104 Zmieniająca się rola facylitatora104 Wymiana osobistych dos'wiadczeń 105 Sprzężenie zwrotne i ocena 106 Rozdział IX Środki dydaktyczne109 Zasady i pieniądze109 Zakres środków 111 Rozdział X Ocena, kierunki rozwoju i zastosowania.115 Rewizja programu115 Badanie efektów EAL.116 Kształcenie w pracy socjalnej.118 EAL w praktyce pracy socjalnej 118 Szersze zastosowania zawodowe119 Rozdział XI Wstępne etapy wdrażania EAL: nieco osobistych refleksji 121 Płynąc pod prąd121 Studenci podejmują inicjatywę .122 Kadra staje na nogi.125 Spójność i integracja w uczeniu się .127 Uwagi końcowe130 Aneks A Słowniczek terminów.133 Aneks B Przykład bloku zajęciowego.I35 Instrukcje bloku zajęciowego.135 Cele uczenia się1^6 Zalecane zadania.138 Zadania kontrolne 138 Środki dydaktyczne.139 Uwagi dla facylitatorów. Bibliografia.141
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Zobacz nasze pozostałe oferty: | |