Opis
Wydawnictwo Impuls
ISBN
[zasłonięte]978-8387-631-4
Kraków 2011, wyd. 1, format 170 x 240,
objętość 94 str., oprawa miękka
Jest to wartościowa, bardzo
potrzebna na rynku edukacyjnym pozycja, znakomicie zredagowana i przekonująca do
refleksji nad pracą językową z uczniem niesłyszącym i szerzej – z każdym uczniem
o specyficznych (i nie tylko!) potrzebach edukacyjnych. Z
recenzji dr hab. Jolanty Zając, prof. UW
Uczeń z wadą słuchu w
szkole ogólnodostępnej. Podstawy metodyki nauczania języków obcych przygotowana
przez dwie specjalistki z zakresu neofilologii, anglistkę, dr Ewę Domagała-Zyśk,
oraz romanistkę, prof. dr hab. Katarzynę Karpińską-Szaj. Dzieło to należy
powitać jako nowatorskie, oczekiwane i bardzo ważne ze społecznego punktu
widzenia.
Książka składa się z trzech części. Pierwsza poświęcona jest
określeniu specyfiki deficytów słuchu i możliwości komunikowania się z uczniem
słabosłyszącym i niesłyszącym. Druga część to podstawy metodyki nauczania
języków obcych zawierające krótki opis głównych założeń nauki języka obcego
przez uczniów słabosłyszących i niesłyszących oraz wskazówki organizowania
procesu uczenia się/nauczania, doboru materiałów dydaktycznych i sposobów
oceniania postępów. Trzecia część zawiera natomiast informacje najbliższe życiu,
pojawiają się w niej bowiem osobiste doświadczenia niesłyszących studentów,
którzy opisują swoje uczniowskie przeżycia już z perspektywy czasu. Część tę
zamieszczamy zamiast wniosków wieńczących zwykle opracowania
teoretyczno-praktyczne. Z pewnością wyrazi ona dobitniej nie tylko trudności,
ale także (a może przede wszystkim) sukcesy osób niesłyszących, które uczyły
się/uczą się języków obcych.
Niniejsze podstawy metodyki adresowane są
gównie do czynnych i przyszłych nauczycieli języków obcych, mamy jednak
nadzieję, że rozważania dotyczące komunikacji z uczniem niesłyszącym pomogą
wszystkim osobom, które pracują z uczniem z niepełnosprawnością słuchu w szkole
ogólnodostępnej, zrozumieć świat ucznia z wadą słuchu uczącego się wraz ze
swoimi słyszącymi kolegami. Zamiarem autorek było również pokazanie, że przy
spełnieniu określonych warunków, a przede wszystkim przy dobrej woli,
elastyczności podejścia i życzliwości, wyzwanie, jakim jest nauczanie języka
obcego w klasie, w której uczy się także osoba z wadą słuchu, nie tylko staje
się możliwe, lecz także przynosi satysfakcję – i uczniowi, i jego
nauczycielowi.
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.