Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Uchnast Synergia w relacjach interpersonalnych i w

02-06-2012, 17:54
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 44 zł     
Użytkownik EXODUS_Lublin
numer aukcji: 2284519724
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 8   
Koniec: 17-05-2012 13:46:35

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Synergia w relacjach interpersonalnych i w organizacjach. Wybrane zagadnienia z psychologii kierowania

Wydawnictwo TNKUL 2009, s. 432

 

Podejście synergetyczne zdobywa coraz więcej zwolenników w różnych dziedzinach nauki. Przedmiotem zainteresowania są warunki optymalnego funkcjonowania i rozwoju złożonych struktur biologicznych, społecznych czy gospodarczych, np. organizacji globalnych czy klastrowych regionalnych. W płaszczyźnie psychologicznej podejście synergetyczne charakteryzuje się promowaniem bezpośredniego, osobistego i aktywnego udziału wszystkich członków danej wspólnoty czy też członków organizacji społecznych w tworzeniu dobroczynnego efektu synergetycznego, którego nie można osiągnąć w działaniach realizowanych indywidualnie, nawet w sytuacji usilnych starań. Dlatego też poznanie natury zjawiska synergii i warunków sprzyjających powstawaniu dobroczynnego efektu synergetycznego ma znaczenie nie tylko poznawcze, ale i aplikacyjne. Niniejsza monografia jest poświęcona właśnie temu nowemu rodzajowi podejścia badawczego. Jest ono szczególnie ważne w psychologii relacji interpersonalnych (m.in. w szkole, w rodzinie), w strukturach społecznych i w zarządzaniu organizacjami. Sprzyja podnoszeniu jakości życia i efektywności działań złożonej struktury organizacyjnej. Wielowątkowość oraz zróżnicowany charakter zawartych w książce opracowań (analizy teoretyczne i empiryczne) sprawiają, że jest ona adresowana zarówno do teoretyków, jak i praktyków, pracowników i studentów psychologii, zarządzania, socjologii, ekonomii czy pedagogiki.