Witam,
wystawiam na aukcję swojego Uaz-a 469B w wersji 31512.
Historia samochodu:
Uaz kupiony był na przetargu Policji w Krakowie w 2003 roku. Do 2008 roku był w posiadaniu jednego właściciela, następnie trafił do mnie (przy przebiegu około 62.000 km). Zapłaciłem za auto 8.200 zł.
Egzemplarz okazał się być w bardzo dobrym stanie, poprzedni właściciel używał samochodu głównie do dojazdów na swoje letnisko w okolicy Krakowa.
W ramach przygotowań do kilkuletniej, bezstresowej jazdy auto zostało przeze mnie rozebrane (poza silnikiem, skrzynią i reduktorem - nie było potrzeby). Część podzespołów wymieniłem, a wszystko wyregulowałem. Wszystkie wymienione części i podzespoły sprowadzałem prosto z Ulianowska (z fabryki), a więc są to rosyjskie oryginały - nie ukraińskie albo białoruskie tanie podróbki.
Koszt wszystkich części i materiałów użytych do prac wyniósł około 6.500 zł.
A także sześć upojnych miesięcy pracy ;)
Po remoncie auto sprawowało się kapitalnie. Jako moje drugie 4x4 brało udział w długich wycieczkach (np. wyjazd do Czech na narty, łącznie 1100 km) i weekendowych wypadach do lasu i nad jezioro, zlotach. Nigdy nie zawiodło.
Przebieg auta to 68.108 km, rok produkcji 1989. Legalnie wyrejestrowany z Policji.
- przegląd techniczny ważny jeszcze ponad 10 miesięcy (do listopada 2012),
- OC opłacone do 23 maja 2012.
- gaz nie jest wbity w dowód, ale wszystkie kwity (homologacje) są. Na przeglądach nie było problemów z tego tytułu. Posiadam wszystkie niezbędne dokumenty instalacji i homologacje.
Silnik:
- tzw. uazowołga, głowica Wołgi, okrągłe kolektory dolotowe (szlifowane), około 100 KM - to chyba największy plus tego samochodu - auto jest duuużo żwawsze niż z typowym silnikiem 75 KM,
- bezstykowy aparat zapłonowy (oryginał UAZ) - zero obsługi i regulacji styków, zawsze ten sam kąt wyprzedzenia zapłonu, bezproblemowe odpalanie,
- kilkuletni gaźnik,
- nowe kable zapłonowe,
- rozrząd wymieniony 3 kkm temu,
- instalacja gazowa sprawna, pół roku temu wymienione membrana i inne gumy w parowniku,
- silnik suchy.
- stan świetny, nie sprawiał żadnych kłopotów.
- na trasie spalanie około 14,5 - 15,5 l. LPG (80 - 90 km/h)
Skrzynia/reduktor/napędy:
- skrzynia i reduktor bez wycieków, bez luzów,
- wały napędowe regularnie smarowane, bez luzów,
Przedni most:
- nowe półosie z przegubami,
- nowe sworznie zwrotnic na łożyskach igiełkowych (zero obsługi i regulacji!),
- nowe komplety uszczelniaczy itd.,
- założone manualne sprzęgiełka piast przednich,
- wymienione łożyska piast.
Tylny most:
- skasowane luzy,
- nowe łożyska wałka ataku,
- świeży olej w moście,
- oba mosty z odpowietrzeniami - można spokojnie brodzić bez obaw o wlanie się wody do przekładni!
Hamulce:
- wymienione przewody miedziane, założone oryginalne wspomaganie hamulców,
- komplet nowych cylinderków na czterech kołach,
- bez najmniejszych wycieków.
Zawieszenie/układ kierowniczy:
- skasowane luzy przekładni kierowniczej,
- końcówki kierownicze smarowane, bez luzów,
- resory przesmarowane grafitem,
- jest to wersja osobowa, a więc bardziej komfortowe resory o siedmiu piórach (normalnie dziewięć)
- wszystkie tuleje resorów z poliuretanu (polibusze - komplet 24 sztuki) - 10x trwalsze niż guma,
- komplet nowych amortyzatorów - wzmocnione, dłuższy skok, dają większe wykrzyże osi (zastosowane od rosyjskiej Gazeli),
- nowy komplet kół (2009) felgi Dotz + opony BF Goodrich Mud Terrain 35/12,5 R15. Przejechane nie więcej jak 5 - 6 tys. km.
Koszt zakupu samych kół i wyważenia - 3.300 PLN (faktura)
Elektryka:
- akumulator 74Ah Centra Plus z 2009 roku,
- wszystkie reflektory i halogeny na przekaźnikach,
- częściowo odnowiona instalacja (najważniejsze obwody),
- ponieważ założone są większe koła, zamontowany jest elektroniczny licznik prędkości z czujnikiem w piaście koła - daje dokładne pomiary.
Dodatkowo:
dodaję gratisy w postaci:
- oryginalnej, wojskowej dokumentacji części z 1976 roku,
- drukowanej instrukcję napraw UAZ-a,
- bagażnika rowerowego na tylny zderzak dedykowany do auta (pomysł poprzedniego właściciela, działa!)
- kilka drobnych części pozostałych po naprawach.
Co do zrobienia:
Do wykonania są naprawy blacharskie jako poprawka po kiepskiej robocie z 2004 roku. Stan podłogi samochodu jest bardzo dobry, od spodu konserwowany regularnie Bitex-em.
Skorodowane są progi samochodu, dolne części drzwi, lekko nadstawki i podszybie oraz lekko przednie błotniki (nadkola i gródź silnika są zdrowe).
Poza tym konserwacja ramy - co prawda korozja jest powierzchniowa, ale to należałoby już to zrobić.
Wedle uznania, niekoniecznie, ale dla fajnego efektu - oczyszczenie i pomalowanie drążków kierowniczych, mostów, baków itp - to dla estetów ;)
Powód sprzedaży:
Niestety, finanse i sprawy osobiste. Uaz jest moim drugim autem 4x4, a czwartym w ogóle, więc trafiło na niego.
Nie ukrywam, że rozstaję się z nim z żalem. Nie liczę na zwrot włożonych pieniędzy i wielu miesięcy pracy, ale proszę o rozsądne propozycje. Cały projekt zakupu i remontu auta kosztował mnie blisko 15.000 zł + praca.
Samochód obecnie jest garażowany w okolicy Stargardu Szczecińskiego i to jest preferowane miejsce oględzin. Oczywiście mogę w dowolnym momencie przyprowadzić Uaz-a do Szczecina.
W razie pytań proszę o mail ([zasłonięte]@gmail.com) lub o telefon - 609 [zasłonięte] 025
Pozdrawiam, Jacek