Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

UAZ 31512 ZADBANY

24-01-2012, 8:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 9 500 zł     
Użytkownik K0byla
numer aukcji: 2032244406
Miejscowość Szczecin
Wyświetleń: 4433   
Koniec: 16-01-2012 00:27:50
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam,

wystawiam na aukcję swojego Uaz-a 469B w wersji 31512

 

Historia samochodu:

Uaz kupiony był na przetargu Policji w Krakowie w 2003 roku.  Do 2008 roku był w posiadaniu jednego właściciela, następnie trafił do mnie (przy przebiegu około 62.000 km). Zapłaciłem za auto 8.200 zł.

Egzemplarz okazał się być w bardzo dobrym stanie, poprzedni właściciel używał samochodu głównie do dojazdów na swoje letnisko w okolicy Krakowa. 

 

W ramach przygotowań do kilkuletniej, bezstresowej jazdy auto zostało przeze mnie rozebrane (poza silnikiem, skrzynią i reduktorem - nie było potrzeby). Część podzespołów wymieniłem, a wszystko wyregulowałem. Wszystkie wymienione części i podzespoły sprowadzałem prosto z Ulianowska (z fabryki), a więc są to rosyjskie oryginały - nie ukraińskie albo białoruskie tanie podróbki.

Koszt wszystkich części i materiałów użytych do prac wyniósł około 6.500 zł.

A także sześć upojnych miesięcy pracy ;)

 

Po remoncie auto sprawowało się kapitalnie. Jako moje drugie 4x4 brało udział w długich wycieczkach (np. wyjazd do Czech na narty, łącznie 1100 km) i weekendowych wypadach do lasu i nad jezioro, zlotach. Nigdy nie zawiodło.

 

Przebieg auta to ok. 70.000 km, rok produkcji 1989. Legalnie wyrejestrowany z Policji. 

- przegląd techniczny ważny jeszcze ponad 10 miesięcy (do listopada 2012),

- OC opłacone do 23 maja 2012.

- gaz nie jest wbity w dowód, ale wszystkie kwity (homologacje) są. Na przeglądach nie było problemów z tego tytułu. Posiadam wszystkie niezbędne dokumenty instalacji i homologacje.

 

 

Silnik:

- tzw. uazowołga, głowica Wołgi, okrągłe kolektory dolotowe (szlifowane), około 100 KM - to chyba największy plus tego samochodu - auto jest duuużo żwawsze niż z typowym silnikiem 75 KM,

- bezstykowy aparat zapłonowy (oryginał UAZ) - zero obsługi i regulacji styków, zawsze ten sam kąt wyprzedzenia zapłonu, bezproblemowe odpalanie,

- kilkuletni gaźnik,

- nowe kable zapłonowe,

- rozrząd wymieniony 3 kkm temu,

- instalacja gazowa sprawna, pół roku temu wymienione membrana i inne gumy w parowniku, 

- silnik suchy.

- stan świetny, nie sprawiał żadnych kłopotów.

- na trasie spalanie około 14,5 - 15,5 l. LPG (80 - 90 km/h)

 

Skrzynia/reduktor/napędy:

- skrzynia i reduktor bez wycieków, bez luzów,

- wały napędowe regularnie smarowane, bez luzów,

 

Przedni most: 

- nowe półosie z przegubami, 

- nowe sworznie zwrotnic na łożyskach igiełkowych (zero obsługi i regulacji!), 

- nowe komplety uszczelniaczy itd.,

- założone manualne sprzęgiełka piast przednich,

- wymienione łożyska piast.

 

Tylny most: 

- skasowane luzy, 

- nowe łożyska wałka ataku, 

- świeży olej w moście,

- oba mosty z odpowietrzeniami - można spokojnie brodzić bez obaw o wlanie się wody do przekładni!

- wymienione łożyska piast.

 

Hamulce:

- wymienione przewody miedziane, założone oryginalne wspomaganie hamulców,

- komplet nowych cylinderków na czterech kołach,

- bez najmniejszych wycieków.

 

Zawieszenie/układ kierowniczy:

- skasowane luzy przekładni kierowniczej,

- końcówki kierownicze smarowane, bez luzów,

- resory przesmarowane grafitem, 

- jest to wersja osobowa, a więc bardziej komfortowe resory o siedmiu piórach (normalnie dziewięć)

- wszystkie tuleje resorów z poliuretanu (polibusze - komplet 24 sztuki) - 10x trwalsze niż guma,

- komplet nowych amortyzatorów - wzmocnione, dłuższy skok, dają większe wykrzyże osi (zastosowane od      rosyjskiej Gazeli),

- nowy komplet kół (2009) felgi Dotz + opony BF Goodrich Mud Terrain 35/12,5 R15. Przejechane nie więcej jak 5 -   6 tys. km. 

  Koszt zakupu samych kół i wyważenia - 3.300 PLN (faktura)

 

Elektryka:

- akumulator 74Ah Centra Plus z 2009 roku,

- wszystkie reflektory i halogeny na przekaźnikach,

- częściowo odnowiona instalacja (najważniejsze obwody),

- ponieważ założone są większe koła, zamontowany jest elektroniczny licznik prędkości z czujnikiem w piaście koła - daje dokładne pomiary.

 

Dodatkowo:

dodaję gratisy w postaci:

- oryginalnej, wojskowej dokumentacji części z 1976 roku,

- drukowanej instrukcję napraw UAZ-a,

- bagażnika rowerowego na tylny zderzak dedykowany do auta (pomysł poprzedniego właściciela, działa!)

- kilka drobnych części pozostałych po naprawach.

 

Co do zrobienia:

Do wykonania są naprawy blacharskie jako poprawka po kiepskiej robocie z 2004 roku. Stan podłogi samochodu jest bardzo dobry, od spodu konserwowany regularnie Bitex-em.

Skorodowane są progi samochodu, dolne części drzwi, lekko nadstawki i podszybie oraz lekko przednie błotniki (nadkola i gródź silnika są zdrowe). 

Poza tym konserwacja ramy - co prawda korozja jest powierzchniowa, ale to należałoby już to zrobić. 

Wedle uznania, niekoniecznie, ale dla fajnego efektu - oczyszczenie i pomalowanie drążków kierowniczych, mostów, baków itp - to dla estetów ;)

 

Powód sprzedaży:

Niestety, finanse i sprawy osobiste. Uaz jest moim drugim autem 4x4, a czwartym w ogóle, więc trafiło na niego.

Nie ukrywam, że rozstaję się z nim z żalem. Nie liczę na zwrot włożonych pieniędzy i wielu miesięcy pracy, ale proszę o rozsądne propozycje. Cały projekt zakupu i remontu auta kosztował mnie blisko 15.000 zł + praca.

 

Samochód obecnie jest garażowany w okolicy Stargardu Szczecińskiego i to jest preferowane miejsce oględzin. Oczywiście mogę w dowolnym momencie przyprowadzić Uaz-a do Szczecina.

 

W razie pytań proszę o mail ([zasłonięte]@gmail.com) lub o telefon - 609 [zasłonięte] 025

Pozdrawiam, Jacek

 

 

kliknij, aby powiększyćZdjęcia przedmiotu


UAZ 31512 ZADBANY