Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TWORZENIE SYSTEMU WYCHOWANIA INTERPERSONALNEGO

29-01-2014, 0:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł      Aktualna cena: 9.99 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 3897946735
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 1   
Koniec: 29-01-2014 00:04:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"PRÓBA TWORZENIA SYSTEMU WYCHOWANIA INTERPERSONALNEGO SZKOŁY ŚREDNIEJ"; J.CIEŚLIK; IŚ, OPOLE ; nakład : 1 000; stan : plus db : pieczątki ; przesyłka polecona : 8,00 zł.



SPIS TREŚCI:

Przedmowa .... 7
Wstęp .............. 11

Rozdział I 16
Sytuacja w naszym szkolnictwie, potrzeba podjęcia problematyki wychowania interpersonalnego 16
1. Werbalizm nauczyciela oraz bierność ucznia w nauczaniu i wychowaniu 17
2. Negatywna motywacja do pracy szkolnej 19
3. Destruktywne układy stosunków między nauczycielem a uczniami 20
4. Niezadowalające wykorzystanie możllwości wychowawczych tkwiących w klasie szkolnej jako grupie spełeczno-wychowawczej 22

Rozdział II 26
Podstawy teoretyczne wychowanie interpersonalnego 26
1. Istota, przedmiot i zakres wychowania interpersonalnego 27
2. Istotne warunki psychospołeczne kształtowania konstruktywnych postaw interpersonalnych 29
- osobowość nauczyciela 31
- postawy nauczyciela wobec uczniów, życzliwość interpersoiaalna 35
- styl kierowania klasą szkolną 37
- klasa jaka grupa społeczno—wychowawcza 45
3. Proces wychowanla interpersonalnego, dynamika stosunku wychowawczego 52

Rozdział III 57
Przedmiot i zastosowane metody badań efektywności wypracowanego systemu wychowania interpersonalnego 57
1. Problem badawczy, założenia, hipotezy i zmienne eksperymentalne 59
2. Metody i techniki weryfikacji hipotez roboczych 65
3. Charakterystyka szkoły eksperymentalnej i kontrolnej 72

Rozdział IV 83
Tworzenie systemu wychowania interpersonalnego, jego podstawowe ełementy składowe i struktura
organizacyjna 83
1. Organizacja życia wewnętrznego szkoły i klasy oraz planowanie pracy 84
2. Wychowanie interpersonalne 100
3. Intensyfikacja procesu nauczania i jego funkcji wychowawczej 105
4. Zajęcia pozalekcyjne 109
5. Formy wyróżniania i nagradzania młodzieży 112
6. Współpraca szkoły z rodzicami i zakładem opiekuńczym ...... 115
7. Działalność opiekuńcza .... 122
8. Samokształcenie rady pedagogicznej 124

Rozdział V 127
Efektywność systemu wychowania interpersonalnego w świetle wyników badań 127
1. Stosunki miedzy nauczycielem a uczniami 127
2. Układ stosunków społecznych w klasie i jej struktura socjometryczna 144
3. Przeobrażenia w atmosferze klasy szkolnej 159
4. Stopień identyfikacji ucznia ze swoją klasą i szkołą 165
5, Stosunek uczniów do nauki i obowiązków szkolnych 169
6. Zmiany w osobowości nauczycieli 173

Uwagi końcowe 181

Załączniki
1. Kwestionariusz .... 183
2. Skala ocen do diagnozowania postaw demokratycznych i autokratycznych nauczycieli 187

Przypisy 189
Bilbliografia 197