Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TWORZENIE PRZEWAG KONKURENCYJNYCH... [nowa]

16-05-2014, 4:48
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 24.90 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4157920481
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 5   
Koniec: 16-05-2014 04:58:23

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

TWORZENIE PRZEWAG KONKURENCYJNYCH Z WYKORZYSTANIEM SPOŁECZNOŚCI SIECIOWYCH

red. Mikołaj Pindelski

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8378-477-2
  • liczba stron: 122
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: SGH
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Współcześnie rozwój ekonomiczny i społeczny zarówno przedsiębiorstw, jak
    i całych społeczeństw i państw zależy nie tyle od posiadanych zasobów czy aktywów,
    co od aktywów niematerialnych, w tym przede wszystkim od posiadanej wiedzy,
    kwalifikacji, zdolności uczenia się. Do grupy zasobów niematerialnych i nabywanych
    niezbędnych w dzisiejszym świecie umiejętności zalicza się coraz częściej
    zdolność pracowników czy obywateli, a także całych firm i państw do korzystania
    z nowych technologii, systemów informacyjnych i komunikacyjnych. Okazuje się
    bowiem, iż szybkie pozyskiwanie odpowiednich danych oraz szybka wymiana
    informacji i możliwość komunikowania się, stają się kluczowe dla podejmowania
    właściwych decyzji. Co więcej, dostęp poprzez sieci internetowe do wielu różnych
    źródeł danych i informacji (portale, zestawienia, dane surowe, raporty, analizy,
    wypowiedzi specjalistów, prognozy ekspertów) często może zadecydować o sukcesie
    lub porażce firmy. Ponadto współczesna struktura gospodarki oparta na sieci różnych
    kontraktów i porozumień coraz częściej przypomina plątaninę relacji między
    poszczególnymi partnerami biznesowymi. Z kolei sieci internetowe i zbudowane
    na ich kanwie społeczności sieciowe niezmiernie ułatwiają zarówno poszukiwanie
    odpowiednich dostawców, odbiorców, partnerów, współpracowników itp., ale także
    zapewniają szybką komunikację i reagowanie na aktualną sytuację rynkową.
    W publikacji zestawiono wyniki dwóch komplementarnym badań prowadzonych
    w tym samym czasie. Pierwsze dotyczyło kierunków faktycznie realizowanych
    strategii oraz kluczowych czynników konkurowania (ze szczególnym uwzględnieniem
    realizacji na poziomie sprzedaży), drugie zaś kierunków rozwoju czynników
    konkurencyjnych w dobie środowiska Web 2.0. Opisane wyniki drugiego badania
    dotykają także budowania czynników konkurencyjności wewnątrz organizacji.
    Usprawnianie systemu komunikacji, czy sugestie, jak wykorzystać społeczności
    sieciowe w budowaniu przewag konkurencyjnych. Zestawieniu tych dwu badań
    przyświecała chęć ukazania obecnych sposobów konkurowania na rynku polskim,
    oraz stworzenia wskazówek, w jakim kierunku mogłyby się one rozwijać.
    Wykorzystanie społeczności sieciowych oraz rozwiązań, narzędzi, sposobów komunikacji
    i nowych uwarunkowań konkurowania i prowadzenia biznesu w ogóle
    wydaje się być alternatywą dla tradycyjnych czynników konkurencyjności, których
    bezpośrednio dotyczą postawione w pierwszym badaniu tezy. I tak, wyprzedzając
    nieco tekst, w środowisku społeczności sieciowych znacznie większego znaczenia
    niż np. parametr ceny nabiera element komunikacji zarówno do wewnątrz jak
    i na zewnątrz, marki, wizerunku, odpowiedzialności i obsługi. Takie zestawienie
    ukazuje, że obecnie eksploatowany nurt budowania przewag będzie musiał zostać
    wkrótce przewartościowany, a dotychczas stosowane modele zostaną zmienione.
    Pierwsi, którzy zauważą prezentowane tu zmiany będą mogli liczyć na premię.
    Opisane zależności i cechy charakteryzujące współczesne firmy dotyczą także
    sfery pozyskiwania przez firmy inwestorów, budowania relacji inwestorskich
    z wieloma uczestnikami rynku oraz kształtowania pozytywnego wizerunku spółki.
    Ponadto, coraz więcej inwestorów, w tym w szczególności inwestorów indywidualnych,
    tworzy lub uczestniczy w społecznościach inwestorskich w celu zapewnienia
    lepszego przepływu informacji, wymiany danych, pozyskiwania raportów czy
    zestawień odnośnie kondycji spółek i osiąganych przez nich wyników oraz także
    dla budowania koalicji przy podejmowaniu decyzji czy wywierania wpływu na
    decyzje spółek. Co więcej, społeczności sieciowe często też są wspierane przez
    instytucje obecne na rynku. Np. społeczności inwestorskie są wspierane przez
    takie organizacje jak fundusze inwestycyjne, banki, domy maklerskie czy giełdy.
    Rynek kapitałowy jest tu w pewnym sensie wskaźnikiem dla całego systemu. Grupy
    inwestorskie stanowią tu bowiem ten obszar gospodarki, gdzie szybka i rzetelna
    informacja docierająca do uczestników rynku jest sednem obecności na nim.
    Warto tu również zaznaczyć, iż zakres budowania społeczności, dzielenia się
    informacjami, czy prowadzenia portali internetowych jest olbrzymi ze względu na
    niespotykaną do tej pory internacjonalizację rynków, które współcześnie stanowią
    coraz bardziej wyraźnie zaznaczający się jeden połączony organizm. Ogromna,
    w odniesieniu do poprzednich okresów, mobilność informacji, kapitału i ludzi
    daje z drugiej strony możliwości podejmowania szybkich decyzji, tworzenia wizerunku,
    czy inwestowania w papiery wartościowe na całym świecie. Zatem celem
    opracowania jest przybliżenie celów oraz zasad funkcjonowania społeczności
    internetowych oraz identyfikacja roli tych społeczności dla biznesu.
    Rozdział pierwszy, niejako w kontraście do kolejnych, poświęcono zagadnieniu
    metod i kryteriów konkurowania w gospodarce polskiej. Przedstawione wyniki
    badań empirycznych, przeprowadzonych w latach 2[zasłonięte]008-20 starają się przybliżyć
    problem, czym i jakimi sposobami współczesne przedsiębiorstwa starają
    się zdobyć rynek i przewagę na nim. Z jednej więc strony ukazane są warunki
    gospodarki sieciowej, z drugiej zaś aspekty działania podmiotów w warunkach
    polskich i ich wyobrażenie o rynku. O ile często wykorzystują one społeczności
    sieciowe w tworzeniu swych przewag konkurencyjnych, to jednak opisane w tym
    rozdziale wyniki badań wyraźnie wskazują, na mocno zakorzenione tradycyjne
    ujęcie konkurencji i konkurowania. Analizowane zależności pomiędzy zmienny-
    mi opisującymi parametry konkurencyjności, zmiennymi opisującymi kryteria
    wyboru klientów oraz zmiennymi opisującymi konkurencję w branży, pozwoliły
    na przedstawienie uporządkowanego spojrzenia na realizację strategii organizacji
    oraz strategii sprzedaży we współczesnych warunkach.
    Rozdział drugi poświęcony jest analizie społeczności inwestorskich w Internecie.
    W opracowaniu skoncentrowano uwagę głównie na spółkach giełdowych.
    Rozdział przyjmuje następującą strukturę. W pierwszym punkcie omówiono istotę
    społeczności sieciowych wskazując na ogromny ich rozwój i tendencję do tworzenia
    własnej kultury. Punkt drugi omawia znaczenie informacji i dostępu do rzetelnych
    danych dotyczących kondycji, strategii i wyników spółek na współczesnym rynku
    oraz identyfikuje główne zadania, cele oraz zasady funkcjonowania społeczności
    inwestorskich w Internecie. Przykłady wybranych społeczności polskich przedstawiono
    w punkcie trzecim.
    Rozdział trzeci ukazuje sposoby budowania i wykorzystania społeczności
    sieciowych w procesie usprawniania komunikacji wewnątrz organizacji. Podzielono
    go na cztery części. W pierwszej opisano zasady komunikacji wewnętrznej,
    w drugiej poddano analizie przykład forum internetowego pracowników jednego
    z przedsiębiorstw. Trzecia część ukazuje inne formy łączenia się uczestników
    w struktury sieciowe, często nieformalne i pierwotnie służące głównie wymianie
    informacji. Cześć czwarta stanowi opis możliwości wykorzystania społeczności
    sieciowych w procesie zarządzania innowacjami.
    Rozdział czwarty opisuje możliwość wykorzystania społeczności sieciowych
    zarówno w procesie pozyskiwania pracowników, budowania zespołu jak i tworzenia
    wizerunku przedsiębiorstwa. Część pierwsza dotyczy problemu definicji marki
    pracodawcy, część druga poświęcona jest zasadom jej tworzenia, część trzecia sposobom
    wykorzystania społeczności sieciowych w jej kreowaniu, zaś część czwarta
    sposobom analizy, na ile działania podejmowane w oparciu o społeczności sieciowe
    mogą być analizowane w kontekście efektywności tych działań.
    Rozdział piąty ukazuje problemy odpowiedzialności społecznej biznesu. Z jednej
    strony traktuje on o rozprzestrzenianiu się informacji, z drugiej zaś o wykorzystaniu
    społeczności sieciowych do realizacji celów związanych z CSR.
    Całość opracowania stara się nakreślić obserwowane na rynku typy i metody
    łączenia się ludzi w ramy społeczności sieciowych oraz przełożenie tego zjawiska
    na grunt funkcjonowania przedsiębiorstw. Ponadto, celem jest tu ukazanie metod
    biznesowego wykorzystania tych struktur wraz ze wskazaniem na ile zostały one
    dotychczas adoptowane i wpisane w model funkcjonowania biznesu. Jako zjawisko
    nowe, źródła literaturowe opisujące je są relatywnie nieliczne, co szczególnie
    dotyczy sposobów ich aplikacji w ramach działań przedsiębiorstw.

    PODZIĘKOWANIA
    WSTĘP
    1. FUNDAMENTY STRATEGII SPRZEDAŻY POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW W DOBIE WEB 2.0 (Piotr Ostrowski, Mikołaj Pindelski)
    1.1.Ankieta
    1.2.Problem badawczy
    1.3.Przedmiot badania
    1.4.Wprowadzenie danych i sposób kodowania
    1.5.Hipotezy badawcze
    1.6.Wyniki statystyczne z badania
    1.7.Weryfikacja hipotez i wnioski
    Bibliografia
    2. SPOŁECZNOŚCI INWESTORÓW W INTERNECIE (Maria Aluchna)
    2.1.Społeczności sieciowe
    2.2.Społeczności inwestorskie w Internecie
    2.3.Charakterystyka społeczności inwestorów
    2.4.Przykłady społeczności inwestorów
    Bibliografia
    3. WYKORZYSTANIE BUDOWANIA SPOŁECZNOŚCI SIECIOWYCH W PROGRAMACH KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ W ORGANIZACJACH (Rafał Mrówka)
    3.1.Zasady Komunikacji wewnętrznej w organizacji w środowisku sieciowym
    3.2.Wolne, niezależne forum pracowników
    3.3.Społeczności sieciowe pracowników i klientów
    3.4.Program wspierania innowacyjności
    Bibliografia
    4. TWORZENIE MARKI PRACODAWCY Z WYKORZYSTANIEM SPOŁECZNOŚCI SIECIOWYCH (Mikołaj Pindelski)
    4.1.Marka pracodawcy
    4.2.Zasady tworzenia marki pracodawcy
    4.3.Wykorzystanie marki pracodawcy
    4.4.Metody analizy marki pracodawcy - wnioski dla wykorzystania społeczności sieciowych
    Bibliografia
    5. CSR 2.0 - SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W DOBIE WEB 2.0 (Justyna Szumniak)
    5.1.Web 2.0
    5.2.Wykorzystanie Web 2.0 w biznesie
    5.3.Społeczna odpowiedzialność biznesu
    5.4.CSR 2.0
    5.5.CSR 2.0 w praktyce
    5.6.Kierunki rozwoju CSR w dobie Web 2.0
    Bibliografia
    PODSUMOWANIE

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.