Autor: J. F. DiMarzio
Stron: 288
System operacyjny Android podbił rynek smartfonów, a obecnie uczestniczy w walce o panowanie na tabletach. Swoją pozycję zawdzięcza niezwykle intuicyjnemu interfejsowi użytkownika, szerokim możliwościom dostosowania do własnych potrzeb, genialnej wręcz integracji z usługami firmy Google oraz niewyobrażalnej ilości dostępnych aplikacji. Te wszystkie możliwości czynią z niego idealną platformę dla wszystkich programistów chcących stworzyć nową grę i zdobyć popularność. Jak się do tego zabrać?
Odpowiedzi dostarcza ta książka. W trakcie lektury poznasz cały proces tworzenia gry działającej zarówno na smartfonie, jak i na tablecie. Już tylko mały krok dzieli Cię od stworzenia pierwszej strzelanki 2D z tłem przewijanym z góry do dołu, a następnie czegoś bardziej zaawansowanego w trójwymiarze. Grafika 3D, sztuczna inteligencja przeciwników, zaawansowane efekty graficzne - to wszystko masz na wyciągnięcie ręki. Ponadto dowiesz się stąd, jak wykrywać kolizje, sterować postaciami oraz zapewnić najwyższą wydajność Twojej grze. Książka ta poprowadzi Cię krok po kroku poprzez rozwój dwóch różnych gier komórkowych, począwszy od pomysłu, a na kodzie skończywszy. Sięgnij po nią i opublikuj swoją pierwszą grę w Google Play!
Wykorzystaj potencjał platformy Android i:
Przedmowa (11) O autorze (13) O recenzentach (14) O twórcy grafiki do gier (15) Podziękowania (16) Wstęp (17) CZĘŚĆ I PLANOWANIE I TWORZENIE GIER 2D (19) Rozdział 1. Witaj w świecie gier na platformę Android (21)
Rozdział 2. Star Fighter - strzelanka 2D (31)
Rozdział 3. Naciśnij Start: tworzenie menu (41)
Rozdział 4. Wyświetlanie środowiska (81)
Rozdział 5. Tworzenie postaci gracza (121)
Rozdział 6. Dodawanie przeciwników (155)
Rozdział 7. Wyposażenie przeciwników w podstawową sztuczną inteligencję (171)
Rozdział 8. Broń się! (197)
Rozdział 9. Publikowanie swojej gry (229)
CZĘŚĆ II TWORZENIE GIER 3D (237) Rozdział 10. Blob Hunter - tworzenie gier 3D (239)
Rozdział 11. Tworzenie realistycznego środowiska (255)
Rozdział 12. Poruszanie się w trójwymiarowym środowisku (269)
Skorowidz (283)