Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TWOJE NADPOBUDLIWE DZIECKO Poradnik dla rodziców

06-03-2015, 3:18
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 24 zł     
Użytkownik libri_perfecte
numer aukcji: 5057790511
Miejscowość Wysyłkowo
Wyświetleń: 1   

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Forma: poradnik
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
Publikacja napisana przez autora o dużym doświadczeniu praktycznym w pracy z dziećmi, który rozumie ich problemy oraz wie, co odczuwają rodzice dzieci mających poważne trudności w nauce szkolnej. Jest ona skierowana właśnie do nich, a także do nauczycieli i lekarzy, a więc osób, które mogą wspomagać rodziców w rozpoznawaniu zaburzeń i podejmowaniu systematycznych oddziaływań terapeutycznych i reedukacyjnych. Odnosi się wrażenie, że autor pragnie zwrócić na to zjawisko (używa określenia "ukryte kalectwo") uwagę wszystkich, którzy współtworzą środowisko społeczne dziecka i mają wpływ na jego edukację i rozwój. Książka została napisana przystępnie, klarownym i komunikatywnym językiem. Na końcu każdego rozdziału znajduje się krótkie podsumowanie w postaci spisu słów-pojęć o charakterze kluczowym, co dodatkowo ułatwia lekturę. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że G. Serfontein ujmuje problematykę zespołu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi w sposób kompleksowy. W polskiej literaturze psychologicznej i pedagogicznej często oddzielnie analizuje się takie zjawiska w rozwoju dziecka, jak dysleksja czy nadpobudliwość, natomiast autor książki ujmuje te problemy w szerszym kontekście. Zwraca uwagę na fakt, że na przykład specyficznym trudnościom w czytaniu towarzyszą określone zaburzenia w zachowaniu dziecka. Nie można więc koncentrować uwagi podczas terapii tylko na reedukacji danego zaburzenia poznawczego, ale również konieczne jest wsparcie rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. Zamieszczone w książce propozycje ćwiczeń i działań terapeutycznych, jakie można podejmować z dziećmi, są interesujące i różnorodne. Będą stanowić cenną pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dzieckiem przez nauczyciela. Autor książki podkreśla, że wczesne zdiagnozowanie specyficznych trudności w uczeniu się może stanowić formę profilaktyki zaburzeń zachowania, które u starszych uczniów często prowadzą do patologii społecznych.

 

Stron 122, Prószyński i S-ka