Two Worlds to produkcja z gatunku cRPG. Za jej przygotowanie odpowiadają pracownicy krakowskiego studia developerskiego Reality Pump. Fabułę rozpoczyna retrospekcja, przypominająca wydarzenia mające miejsce w pradawnych czasach wirtualnego świata. Punkt zwrotny w historii owego uniwersum stanowi przegrana bitwa orków, dowodzonych przez boga wojny Aziraala. W wyniku śmierci swojego przywódcy hordy kreatur zaszyły się na wyniszczonych terenach południa.
Miejsce pochówku wspomnianego wojownika od wielu pokoleń utrzymywane jest w tajemnicy. Umożliwia to zachowanie pokoju pomiędzy rasami cywilizowanymi i zastępami bestii, wciąż rozpamiętującymi swego lidera. Ostateczne zerwanie rozejmu następuje, gdy krasnoludy odnajdują w kopalni świątynię nieznanego bóstwa (kamień milowy w poszukiwaniu grobu Aziraala). Jednak tylko nieliczni wiedzą, że wizja nowej wojny z orkami nie stanowi jedynego i największego zagrożenia. Nad światem wisi dużo poważniejsza groźba, przeradzająca się w brutalną wojnę, mającą zadecydować o losach uniwersum.
Niniejsza pozycja to połączenie dynamicznego i intuicyjnego systemu walki oraz nieliniowości, umożliwiającej swobodę działania. Użytkownik wciela się w postać najemnika i łowcy nagród, wciągniętego w bezpardonową walkę. System rozwoju bohatera pozostaje otwarty, pozwalając na podejmowanie się różnych profesji. Zaimplementowano wiele zadań, nie wymagających konkretnego rozwiązania. Gracz podchodzi do nich w sposób indywidualny, korzystając z posiadanej gamy zdolności. Dysponuje on takimi umiejętnościami, jak chociażby zastawianie pułapek, skradanie się czy ciche eliminowanie przeciwników.
Developerzy niezwykle ciekawie podeszli do kwestii magii, dając swobodę w tworzeniu własnych czarów. Poza kreowaniem zaklęć, należy również wykazać się w dosiadaniu zwierząt – protagonista podróżuje nie tylko na grzbiecie konia, ale także na ogromnej, oswojonej jaszczurce czy innych bestiach. Co więcej, zmierzyć się musi z szerokim wachlarzem przeciwników. Stając do spektakularnych i niezwykle dynamicznych walk można posłużyć się którymś z dostępnych układów i taktyk.