Two Worlds II to druga część gry z gatunku cRPG stworzonej przez krakowskie studio deweloperskie Reality Pump.
Gracze ponownie przenoszą się do pełnej magii i fantastycznych stworzeń krainy Antaloor.
Tym razem, by uratować siostrę z rąk mrocznego władcy - Gandohara, główny bohater sprzymierza się z orkami dowodzonymi przez Smoczą Królową.
W porównaniu z pierwowzorem, twórcy sequela wprowadzili m.in. szereg usprawnień w mechanice walki, a także nowy system magii.
Druga odsłona gry cRPG polskiej produkcji, zatytułowanej Two Worlds.
Twórcy z Reality Pump postarali się przede wszystkim poprawić system walki oraz oprawę wizualną, uzupełniając dodatkowo znaną z pierwszej części programu rozgrywkę szeregiem nowatorskich rozwiązań i pomysłów.
Akcja Two Worlds II rozpoczyna się w pięć lat po wydarzeniach z części pierwszej.
Krainą Antaloor rządzi mroczny Gandohar, władca niezwykle skory do eksperymentów z czarną magią.
Swą moc czerpie z duszy Kiry, siostry głównego bohatera, która pozbawiana energii z każdym dniem coraz bardziej słabnie.
Nasz podopieczny nie może jej niestety uratować, gdyż ostatnia taka próba zakończyła się pojmaniem go i osadzeniem w lochu.
Tu śmiałek odsiaduje swój wyrok, cierpiąc przy tym regularne tortury i nie mając nadziei na poprawę swego losu.
Sytuacja zmienia się, gdy więzienie zostaje zaatakowane przez grupę orków, dowodzonych przez Smoczą Królową.
Napastnicy w mgnieniu oka docierają do celi, gdzie przebywa bohater, uwalniają go, po czym bez wahania oferują sojusz.
Niegdysiejsi wrogowie chcą, byśmy przyłączyli się do nich i pomogli wydrzeć Antaloor z rąk Gandohara.
W ten sposób nie tylko rozprawimy się z całym złem tego świata, ale być może uratujemy także siostrę, której siły są już na wyczerpaniu.
W grze zwiedzimy wiele nowych lokacji, jak na przykład tropikalną dżunglę czy gorącą sawannę.
Oczywiście nie zabraknie charakterystycznej dla tych terenów flory i fauny - natkniemy się na nosorożce, strusie, gady oraz wiele innych dzikich zwierząt, których próżno byłoby szukać w pierwszym Two Worlds. Świat możemy przemierzać nie tylko piechotą, lecz również konno, a także przy pomocy teleporterów czy nawet łodzi.
Autorzy postanowili usprawnić model walki, który rozszerzono o możliwość aktywnego blokowania ciosów, co doskonale zwiększa liczbę możliwych do zastosowania taktyk bojowych.
Warto również napomnieć o całkiem nowym systemie magii i tworzeniu własnych, niezliczonych kombinacji, czarów, które to odpowiednio wykorzystamy do walki z konkretnymi przeciwnikami.
Oprócz trybu dla pojedynczego gracza, w Two Worlds II dostępny jest także multiplayer oferujący kilka różnorodnych trybów rozgrywki.