Wiele lat temu cały świat się zmienił, gdy bóg wojny Aziraal zginął w wielkiej bitwie. Hordy orków utraciły swego boskiego opiekuna i zostały zmuszone do wycofania się na południowe pustkowia. Obecnie, po tysiącach lat, położenie grobowca Aziraala pozostaje nieznane - został on dobrze ukryty przez innych bogów, którzy nie ośmielili się powierzać tej tajemnicy nędznym śmiertelnikom.
Obecnie jednak delikatny pokój między rasami cywilizowanymi a hordą jest zagrożony. Gdy górnicza wyprawa krasnoludów odkryła pradawną świątynię poświęconą bezimiennemu bóstwu, wszystkie najpotężniejsze stronnictwa Antalooru uznały to za możliwą wskazówkę co do lokalizacji grobu Aziraala. Rozpoczęła się wojna podjazdowa, która wnet roznieci płomienie prowadzące do świętej krucjaty przeciwko orkom. Prawdziwe zagrożenie czai się jednak gdzie indziej. Potężna siła mąci ukradkiem, knując spisek, którego celem jest szerzenie strachu i zniszczenia. Ostatecznie przetrwa tylko jeden z Dwóch Światów.
Historia gry "Two Worlds" rozpoczyna się w czasach wojny. Orkowie zajęli południowy brzeg rzeki Gon zagrażają królestwu Cathalonu. W tym samym czasie nasz bohater - wędrowny łowca nagród - poszukuje śladów swojej siostry, której nie widział przez trzy lata, od czasu napaści na jej osadę. Nieoczekiwanie otrzymuje ważne wiadomości od tajemniczego nieznajomego - a tym samym wstępuje do Mrocznego Bractwa (a przynajmniej tak mu się wydaje). Nadszedł czas, by spróbował pojąć potężne siły uczestniczące w rozgrywce - i nauczyć się ich stosowania! Jedynie to da mu szansę przetrwania i zdobycia odpowiedzi na pytania płonące mu w duszy - Kto stoi za tajemnym uprowadzeniem jego siostry? Czy kiedykolwiek ją jeszcze zobaczy? Gdzie jest grobowiec Aziraala - i jaką rolę ma do odegrania ów tajemniczy, lecz pomocny nieznajomy?