Twin Shadow - Forget CD
Projekt, pod którym ukrywa się urodzony w Dominikanie, wychowany na Florydzie i obecnie osiadły na nowojorskim Brooklynie George Lewis, Jr. Jego debiutancki album to fascynująca podróż do dzieciństwa i synth-popu lat 80.
"Forget" to rezultat kilku miesięcy samotnej, niemal katorżniczej pracy Lewisa w jego brooklyńskim mieszkaniu, kiedy musiał - po pierwsze - uporać się ze swoimi wspomnieniami z dzieciństwa, jak sam mówi, dziwnego i samotnego i - po drugie - przełożyć je na język muzyki. Jego wysiłki docenił sam Chris Taylor z Grizzly Bear i zaoferował mu swoje usługi zarówno jako producenta, jak i wydawcy płyty nakładem jego nowego labela, Terrible Records. Docenił je również Ivo Watts-Russell z 4AD i uzyskał prawo do wydania albumu na rynek europejski.
Lewis wpisuje się w nieustający, trwający od lat wielki renesans synth-popu z lat 80., jednak "Forget" wyróżnia się pośród innych tego rodzaju płyt niemal doskonałą fuzją intymności spod znaku bardziej sentymentalnych wykonawców z tego nurtu, w rodzaju Blacka czy Tears For Fears, z twardym, majestatycznym i chłodniejszym brzmieniem, kojarzącym się z Depeche Mode. Punktem kulminacyjnym płyty są nasycone mroczną melancholią utwory "Yellow Balloon", "Tether Beat" i "Castles In The Snow", które - gdyby pojawiły się w latach 80. - zapewne powaliłyby na kolana szacownych pionierów brytyjskiego synth-popu. Ich przeciwwagą są lżejsze, bardziej taneczne piosenki "When We're Dancing" i "Shooting Holes", a - na co warto zwrócić uwagę - w kilku momentach (jak choćby singlowym "Slow" czy "For Now") Lewis ciekawie nawiązuje do stylu Morrisseya. Tak jak wcześniej Taylor i Watts-Russell, tak po ukazaniu się płyty jej nieskazitelną stylowość i oryginalność, ale też emanującą z niej szczerość dostrzegli bardzo wymagający recenzenci z Pitchfork, NME i The Independent.
1.Tyrant Destroyed
2.When We're Dancing
3.Slow
4.Shooting Holes
5.At My Heels
6.Yellow Balloon
7.Tether Beat
8.Castles In The Snow
9.For Now
10.I Can't Wait
11.Forget