Książka opowiada historie wygranych i przegranych, twórców i ofiar ery internetu. Opisuje, jak garstka firm narodziła się i wzbiła na wyżyny, i jak inne z nich spadały, zażarcie konkurując ze sobą w obrębie nowej, globalnie zintegrowanej gospodarki.
- w jaki sposób niewielkiej liczbie nowatorskich, dalekowzrocznych przedsiębiorców i firm udało się stworzyć i zdominować zupełnie nowe rynki, podczas gdy tak wielu innych poniosło klęskę
- jak Amazon i Google, zaczynając od zera, doszły do miliardowych przychodów, podczas gdy IBM, Kodak i AOL nagle stanęły w obliczu katastrofy
- jak Nokia i Sky, wcześniej stojące na krawędzi bankructwa, zdobyły pozycję globalnych liderów
- jakie były przyczyny wzlotu, upadku i ponownego wzlotu Apple
- dlaczego cyfrowa rewolucja wiążę się z takim nasileniem twórczej destrukcji
- jak nieznani konkurenci, "zakłócające" technologie i niezwykłe modele biznesowe rzuciły na kolana liderów rynków, którzy zdawali się nie do pokonania
- jak niektórzy zwycięzcy tak mocno związali ze sobą klientów, że zgarnęli niemal wszystkie nagrody
- jak błyskawiczny sukces rodził pychę, która często stawała się przczyzyną upadku
Te drastyczne historie, opowiedziane w sposób klarowny, dynamiczny i dowcipny, pokazują, jakie cechy tej garstki zwycięzców pozwoliły im utrzymać prowadzenie, podczas gdy ich brak poważnie zaszkodził wszystkim przegranym.
UWAGA: Po zakupie nie przyjmujemy zwrotów ani reklamacji.
|